سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۹۲۶۰۰

توانمندي‌هاي نظام اسلامي و آماج دشمن

شناختن توانمندي‌ها و بضاعت‌ها براي مسئولين نظام اسلامي نيز بسيار حائز اهميت است. نظامي سياسي و مسئولاني که ندادند منبع قدرت بخشي آنان و عمق استراتژي کشان کدام است، چطور خواهند توانست در مقام حراست و تقويت آن برآيند! از سويي ديگر دشمنان نظام اسلامي نيز با رصد توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي جمهوري اسلامي، آن را هدف هجمه همه‌جانبه خود قرار مي‌دهند تا با تضعيف آن، زمينه زوال و سقوط و فروپاشي انقلاب اسلامي را فراهم آورند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / مرتضی دخیلی

يکي از مقدمات تقويت عزم ملي و ارتقاء خودباوري و قوام هويت در هر نظام سياسي، آشکار شدن و شناختن توانمندي‌ها و بضاعت‌هايي است که آن ملت و جامعه از آن برخوردار است. بدون اگاهي و اطلاع از اين پشتوانه‌‌ها اقشار جامعه و بلاخص نسل جوان آن دستخوش سرخوردگي و نااميدي شده و در عصري که مي‌توان آن را عصر رسانه ناميد، مواجهه با ديگران مي‌تواند به انفعال و اضمحلال و استحاله و خودباختگي افراد بينجامد.

شناختن توانمندي‌ها و بضاعت‌ها براي مسئولين نظام اسلامي نيز بسيار حائز اهميت است. نظامي سياسي و مسئولاني که ندادند منبع قدرت بخشي آنان و عمق استراتژي کشان کدام است، چطور خواهند توانست در مقام حراست و تقويت آن برآيند!

از سويي ديگر دشمنان نظام اسلامي نيز با رصد توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي جمهوري اسلامي، آن را هدف هجمه همه‌جانبه خود قرار مي‌دهند تا با تضعيف آن، زمينه زوال و سقوط و فروپاشي انقلاب اسلامي را فراهم آورند.

در همين راستا حکيم فرزانه انقلاب اسلامي در سخنانش در جمع مسئولان نظام اسلامي از توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي در شش حوزه سخن گفتند و از مسئولان کشور خواستند که با همه توان براي افزايش توانمندي‌هاي کشور تلاش نمايند. چرا که برنامه‌ي دشمن اين است که توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي را متوقّف کند؛ يا از بين ببرد يا اقلاًّ از رشد آنها جلوگيري کند.

معظم له مهمترين توانمندي‌هاي نظام اسلامي را؛ 1- ايمان اسلامي، 2- توانمندي علمي، 3- توانمندي اقتصادي، 4- توانمندي دفاعي بازدارنده، 5- توانمندي سياسي ملّي، 6- توانمندي ناشي از جواني جمعيتي دانستند که مورد هجمه همه جانبه دشمن در اين سال‌ها قرار گرفته است.

معظم‌له در باب سناريوي دشمن براي تضعيف ايمان ديني فرمودند: «از همه‌ي طُرق دارند استفاده مي‌کنند که ايمان اسلامي ما را متزلزل کنند. ما يعني چه کسي؟ يعني منِ پيرمرد هفتاد هشتاد ساله؟ نه، نسبت به ماها خيلي نگران نيستند؛ ايمان نسل بعد ما را و نسل بعدِ بعد ما را [مي‌خواهند متزلزل کنند]؛ دارد تلاش مي‌شود.»

توانمندي‌هاي علمي کشور نيز در طول اين سال‌ها از طرق مختلفي مورد هجمه قرار گرفته است. «دشمنان حتّي به ترور دانشمندان ما هم دست زدند، برنامه‌ريزي کردند؛ حتّي از ابزارهاي خباثت‌آميزي که در همه‌ي دنيا ممنوع است، براي متوقّف کردن حرکت علمي ما استفاده کردند.»

در حوزه اقتصاد نيز با تحريم همه‌جانبه به مبارزه آمده‌اند. مبتني بر باور رهبري «اگر چنانچه برنامه‌هايمان برنامه‌هاي خوب و درستي باشد، تحريم‌ها نه اينکه اثر ندارد، ولي اثرش بسيار کم خواهد بود»

در عرصه دفاعي نيز مباحث مختلفي را دنبال مي‌کنند که مهمترين و آخرين آنها طرح بحثهايي راجع به موشک و برخي تسليحات نظامي است.

در عرصه سياسي علاوه بر هجمه نظري و تئوريک، مهمترين اقدام عملي دشمن ايجاد اختلاف و تفرقه ميان گروه‌هاي سياسي و اقشار ملت است که بايد از ان پرهيز گردد.

مساله جمعيت نيز از ديگر توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي است که دشمن آن را مورد تهاجم قرار داده است. امروز جمعيت جوان ما يک پديده است، يک نعمت است؛ چون جوان، منشأ حرکت و چشمه‌ي جوشان انگيزه و حرکت و نشاط و ابتکار و نوآوري است، کار را جوان مي‌کند، اگر چنانچه اين جواني جمعيت‌ بيست سال ديگر از دست رفت کشور ضرر خواهد کرد؛ لذا از امروز نبايد بگذاريم


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات