صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۹۲۶۴۶

اخبار

۱- موافقت ترکیه با تشکیل کشور کُردی در شمال سوریه
منابع عربی- کردی می‌گویند، چراغ سبز آمریکا سبب شده است کردها خط قرمز ترکیه را با عبور از رود فرات زیر پا بگذارند و در کنار سدّ «تشرین» در اطراف شهر منبج قرار گیرند. به نوشته «السفیر» طبق اطلاعات فاش‌شده، ژنرال آمریکایی پس از آن به ترکیه می‌رود و در دیدار با اردوغان، تصمیم باراک اوباما را به وی ابلاغ می‌کند و بار دیگر به کوبانی بازمی‌گردد تا کردها را از توافقات انجام‌شده آگاه کند. این روزنامه ادامه می‌دهد: ترکیه از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) خواسته است عملیات نظامی در استان دیاربکر و جنوب شرق ترکیه را متوقف کنند تا آنها نیز با عملیات کردها در منبج و غرب فرات موافقت کنند.
۲- سیستم گمرکات کشور سه روز تعطیل شد!
مجتبی پیشوایی، فعال اقتصادی و واردکننده مواد اولیه با انتقاد از وضعیت نابسامان گمرک در روزهای اخیر، اظهار کرد: اوضاع در گمرکات کشور خوب نیست و بیشتر فعالان اقتصادی با مشکل روبه‌رو هستند. از روز شنبه سیستم کل گمرکات کشور قطع شده است. وی افزود: متأسفانه مسئولان بدون اینکه زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند، سیستم گمرک را یکپارچه کرده‌اند و شرایطی ایجاد شده که سیستمی که نباید یک ثانیه هم قطع شود، سه روز است که قطع شده است. این فعال اقتصادی گفت: مهم‌ترین عواقب خطرناکی که مشکلات این روزهای گمرک برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است، رونق بیشتر انبارداری و تعطیلی خط تولید کارخانجاتی است که منتظر مواد اولیه هستند.
۳- چرایی ناکامی «فراکسیون امید» در کسب ریاست کمیسیون‌ها
محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم درباره علل ناکامی‌های اخیر فراکسیون امید در مجلس دهم، گفت: «عوامل متعدد و پیچیده‌ای موجب این اتفاق شد که بخش اصلی آن به کم‌تجربگی مجموعه لیست امید برمی‌گردد و اینکه منتخبان لیست امید به ویژه با فضای خاص مجلس و مناسبات حاکم بر آن که بعضاً اخلاقی هم نیستند، آشنایی عمیق نداشتند.» صادقی درباره شائبه‌های موجود در زمینه مسائل پشت پرده گفت: «در مجلس اخلاقیاتی حاکم است که با اخلاقیات متعارف تفاوت دارد. به عنوان مثال دروغگویی در مجلس یک اصل و راستگویی یک استثناست.»
۴- مدیرعامل بانک رفاه برکنار می‌شود
بر اساس پیگیری‌های صورت‌گرفته درباره دریافت حقوق‌های نامتعارف از سوی مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بانک رفاه و نظر به دستور و تأکید رئیس‌جمهور نسبت به عزل مدیران متخلف در این زمینه، «علی صدقی» مدیرعامل بانک رفاه از سمت خود برکنار می‌شود. گفتنی است، به دنبال ارسال فهرست مجموعه حقوق‌های دریافتی متوسط یک سال اخیر مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی از سوی اعضای هیئت دولت به دفتر معاون اول رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگیری دستور تشکیل کمیته‌ای سه‌نفره برای رسیدگی و تطبیق این دریافتی‌ها بر اساس قوانین و مقررات را صادر کرده است.
۵- تشکیل کمیته صنعت هسته‌ای در کمیسیون صنایع و معادن
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون، گفت: در این جلسه، نحوه اولویت‌های کمیسیون صنایع و معادن در دوره دهم بررسی شد. سعید باستانی بررسی برنامه ششم توسعه را مهم‌ترین اولویت کمیسیون انرژی مجلس دانست و افزود: افزون بر کمیته هوا و فضا، معادن و مواد معدنی، پتروشیمی، ارتباطات و صنعت و فناوری‌های نوین، پیشنهاد شده است که کمیته‌ صنعت هسته‌ای نیز تشکیل شود. وی تأکید کرد: بازدید از صنایع مادر و معادن در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات