حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۹۲۶۸۹
سردار سلامی:

دفاع مقدس اقتدار و منزلت ملت ایران را در جهان استحکام بخشید

سردار سلامی گفت:دفاع مقدس اقتدار و منزلت ملت ایران را در جهان استحکام بخشید و اگر امروز فرزندان ما به‌ عنوان مدافعان حرم در سرزمین های دور دست استوار و قائم به ایمان الهی می ایستند این امر حاصل میراث معنوی بجای مانده از دوران با شکوه دفاع مقدس است.
حماسه جهاد / همایش مشترک راهیان نور کشور «تجلی اخلاص» با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار فضلی فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور، اعضای کمیته مرکزی راهیان نور، مسئولین ادارات آموزش و پرورش و فرماندهان سپاه استانی و دست‌اندر‌کاران برگزاری راهیان نور کشور عصر امروز در سالن 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در این مراسم سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر ملتی هویت فرهنگی و شخصیت و ایثار و منزلت حقیقی خویش را از سرچشمه هایی دریافت کرده و برای ترسیم عناصر اصلی ساختمان شخصیت و هویت خود مبداء و منشاء هایی دارد اظهار داشت: گاهی یک مکتب اعتقادی، سنت های بجای مانده از دوران گذشته و گاه ممکن است یک ملت سرگردان و رها، هویت خویش را تحت تاثیر عناصر فرهنگی بیگانه در اختیار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران سرچشمه هایی زلال و عظیم و ارزشمندی را برای ترسیم نقشه فرهنگی خود در اختیار دارد گفت: اسلام به عنوان یک مکتب سعادت آفرین و سرشار از زیباترین فضیلت های انسانی و الهی و یک منبع غنی و پایان ناپذیر است.

ارزش ها، تعالیم و مبانی دین مبین اسلام را از عناصر تعیین کننده ملت ایران است

سردار سلامی ارزش ها، تعالیم و مبانی دین مبین اسلام را از عناصر تعیین کننده ملت ایران برشمرد و تصریح کرد: قرآن به‌عنوان منبع پر فیض الهی، کامل ترین کتاب آسمانی است که نقشه راه سعادت ما را بیان می کند و در کنار منظومه درخشان اسلام که در قرآن و سیره پیامبر و ائمه اطهار ظهور می یابد بخشی از واقعه های تاریخی هستند که با حرکت در متن زندگی ما، باورها و اعتقادات ما را شکل می دهند.

وی در ادامه گفت: عاشورا به عنوان برجسته ترین فراز تاریخی تاریخ اسلام و یکی از واقعیت های بی نظیر است که هرگز گذر زمان نتوانسته است ذره ای غبار کهنگی و فراموشی بر چهره درخشان و فروزان آن بنشاند.امروز عاشورا نه به‌عنوان توصیف یک واقعیت تاریخی بلکه به‌عنوان یک حرکت زنده که با آن زندگی کرده و به آن نگاه می کنیم.اگر وفاداری، ایثار، گذشت، صدق نیت و وفای به عهد جزئی از مختصات روحی و الگوی رفتاری ماست این خصوصیات عناصری هستند که از عاشورا در وجود ما جلوه گر شده است.

دفاع مقدس قطره ای کوچک از دریای عظیم عاشورا است

وی دفاع مقدس را نازله و قطره کوچکی از دریای بزرگ عاشورا دانست و اظهار داشت: عاشورا تراکم ظهور فضیلت ها در یک زمان کوتاه و دارای اثر و امتدادی بی نهایت در متن زمان است اما دفاع مقدس در حد ظرفیت ما، انبساطی در زمان دارد تا تراکم آن در طول یک زمان طولانی برای ما قابل تحمل باشد.

سردار سلامی افزود: آرمان ها، اهداف و همه آنچه میان یاران عاشورا به عنوان نقاط مستحکم ثبات و پایداری و مقاومت بود در دفاع مقدس ظهور یافت. عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد و دفاع مقدس هم متعلق به بخشی از تاریخ ما نیست که ما امروز آن را به عنوان  داستان مرور کنیم بلکه واقعه ای است که بخش مهمی از فرهنگ نوین ملت ایران را بر اساس ارزش های انقلاب اسلامی ساخته است.

وی در ادامه تصریح کرد: دفاع مقدس اقتدار و منزلت ملت ایران را در جهان  استحکام بخشید و از ملت ایران یک ملت شکست ناپذیر، با ایمان، فداکار، مقاوم و با ثابت قدم و شجاع ساخت.به جز دفاع مقدس هیچ اتفاق دیگری نمی توانست طی هشت سال سیمای اعتقادای، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ملت ایران را متحول کند.

بدون دفاع مقدس هرگز نمی توان فداکاری را در روح ملت تزریق کرد

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس متعلق به نسل های آینده است و نباید در گوشه تاریخ محبوس و متوقف شود بیان کرد: بدون دفاع مقدس هرگز نمی توان فداکاری را در روح ملت تزریق کرد و آن را در وجود مردم کاشت.

وی افزود: دفاع مقدس بذر زیباترین نقش های جاودان وجود یک ملت را در جامعه ما و جهان اسلام کاشت.هر حرکتی برای ایجاد ارتباط عمیق بین نسل های جدید و آن واقیت بزرگ یک کار واقعی و یک الزام ملی و بخش مهمی از رسالت انقلابی ما است و بنیان های ایستادگی و ترویج ادبیات مقاومت در کالبد ملت جز در آن دوران باشکوه شکل نگرفت و در آن جا آموختیم قدرت حقیقی کجاست و از چه قدرتی نباید ترسید و بر چه قدرتی باید تکیه کرد.

دفاع مقدس مدلی نوین برای غلبه بر قدرت های به ظاهر قوی و قدرتمند است

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جنگ ظرفیت پنهان ملت ایران را آشکار کرد و قدرت حقیقت اسلام را در مقابل دشمن نشان داد, عنوان داشت: دفاع مقدس یک فرمول جدیدی برای آزادی مسلمانان و مدلی نوین برای غلبه بر قدرت های به ظاهر قوی و قدرتمند ساخت و آن‌ها دریافتند که باید با ملت ایران با زبان منطق سخن بگویند و تهاجم و تجاوز نمی تواند راه غلبه با ملت ایران باشد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات