صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۲۹۲۸۵۲

اخبار

۱- آغاز عملیات ارتش سوریه در حلب
ارتش سوریه و مقاومت لبنان، عملیات جدیدی در غرب شهر حلب آغاز کرده‌اند که در صورت موفقیت، تحول مهمی در عرصه میدانی شهر ایجاد خواهد کرد. پس از سخنان سیدحسن نصرالله، جنگنده‌ها عملیات وسیعی را علیه مواضع تروریست‌ها در مناطق «بنی زید»، «اللیرمون» و «کفر حمره» واقع در غرب شهر حلب آغاز کردند. شدت حملات جنگنده‌ها به حدی بود که تعداد زیادی از گروه‌های تروریستی از ترس جان‌شان مقرهای خود را در منطقه «بنی زید» ترک کردند و به اطراف کفر حمره و... متواری شدند. بر اساس گزارش رسیده درگیری‌های شدیدی بین نیروهای جبهه مقاومت با تروریست‌ها در محور مسجد رسول‌الاعظم واقع در منطقه جمعیه الزهراء در غرب شهر حلب ایجاد شده است. بنا بر این گزارش، حملات هوایی با نزدیک به ۱۵ جنگنده آغاز شده که البته گروه‌های مسلح در صفحات خود در فضای مجازی تعداد آن را حدود دو برابر این آمار ذکر کردند. گفتنی است، توپخانه و یگان موشکی نیز به شدت مواضع تروریست‌ها را هدف قرار می دهد.
۲- اصلاح‌طلبان پاي دولت ايستاده‌اند
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي درباره علت سکوت اين روزهاي محمدرضا عارف، گفت: علت سکوت آقاي عارف اين است که ايشان براي رياست مجلس آمده بودند که متأسفانه با يک نوع بي‌تعهدي و بي‌اخلاقي روبه‌رو شدند. پس از ديدن اين ناملايماتي، تصميم گرفتند براي تصدي پستي در چارچوب مجلس نامزد نشوند و بيشتر به امورات فراکسيون اميد بپردازند. محمدجواد حق‌شناس درباره تشديد گلايه‌هاي اصلاح‌طلبان از دولت روحاني و احتمال جدايي اصلاح‌طلبان از حاميان دولت و شکست ائتلاف، گفت: اصلاح‌طلبان که از ابتدا حمايت خود از را دولت اعلام کرده‌اند، در اين چند سال که دولت درگير جريان افراطي و دلواپسان و مخالفان قسم‌خورده بوده، پاي دولت ايستاده‌اند. حالا اگر دولت احساس کرده که به حمايت اصلاح‌طلبان نيازي ندارد، به خود او مربوط مي‌شود.
۳- عملیات انتحاری سفارشی
تروریست‌های داعش که در زمستان سال ۲۰۱۴ ثروتمندترین گروه تروریستی جهان شناخته شده بودند، در حال از دست منابع مالی خود هستند. «داعش» به منظور جبران کسری بودجه، در مناطق تحت اشغال خود در سوریه و عراق اقدام به گرفتن مالیات از مردم فقیر این مناطق کرده و به منظور تأمین پول مورد نیاز برای فعالیت‌های خود، روند باج‌خواهی را بیشتر کرده است. نشریه انگلیسی «تلگراف» نوشت: داعش به اعضای خود دستور داده است برای تأمین هزینه‌های خود در خیابان‌ها دستفروشی کنند. تروریست‌های داعش همچنین از راه‌های مختلف، مانند انجام عملیات انتحاری سفارش‌شده برای شیخ‌نشین‌های شورای همکاری خلیج فارس نیز درآمد کسب می‌کنند. گفتنی است، در ماه آگوست اعضای این گروه تروریستی با انجام یک عملیات، دو میلیون دلار از یک تاجر قطری پاداش گرفتند.
۴- ‌افزایش ۳۰۰ برابری مهاجرت پرستاران!
«مهاجرت پرستاران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و غربی در اردیبهشت و فروردین امسال ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.» رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در این‌باره گفت: نظام بهداشت و درمان ایران از کمبود پرستار رنج می‌برد؛ چنانکه تعداد پرستاران در بیمارستان‌های ایران بسیار کمتر از استانداردهای جهانی است. بر اساس آخرین آمار سال گذشته کانادا و سپس استرالیا دو مقصد اصلی مهاجرت پزشکان و پرستاران ایرانی بوده که موفق به یافتن شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود در داخل کشور نشده‌اند یا از حقوق و شرایط کاری خود رضایت نداشته‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات