سیاسی >>  قوه قضائیه >> گزارش سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۹۲۹۹۳

جزوه/ نگاهی جامع به رفتارهای ضدحقوق بشری آمریکایی+ فایل word

حقوق بشر در سالهای اخیر آن طور که در منشورهای سازمان ملل تعریف شده است، مفهوم درستی ندارد و حتی می‌توان گفت مفهوم حقوق بشر به طور عمد از سوی غرب – به ویژه ایالات متحده آمریکا - تحریف و تغییر یافته است و معنای واقعی آن از بین رفته است. به دیگر سخن حقوق بشر به علت غرق شدن آن در ایدئولوژی‌ها و سیاست‌های خصمانه و نژاد پرستانه‌ای که در جهت خدمت به منافع آمریکا و متحدانش در منطقه و به ویژه اسراییل است، مفهومی مبهم و نامشخص است.
مقدمه
 
حقوق بشر از موضوعات مهم، تاثیرگذار و همچنین چالش برانگیز در عرصه بین المللی است. جمهوری اسلامی با الهام از آموزه های دین مبین، انسان ساز و رهایی بخش اسلام که توجه به کرامت ذاتی و ارزش های والای انسانی از بنیان های فکری و تاثیرگذار بر نظام حقوقی آن می باشد، پیوسته تلاش کرده است که با هدف حفظ ارزش و کرامت انسانی از منظر تقنین، اجراء و سیاست های کلی این مهم را مورد امعان نظر خاص قرار دهد .
از طرف دیگر، متناظر با قریب چهار دهه پس از انقلاب اسلامی، حقوق ملت ایران همواره از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر نقض شده است. در واقع، جمهوری اسلامی ایران همگام با پیشرفت ها و دستاوردها در حوزه حقوق بشر، از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون قربانی نقض حقوق بشر به طور گسترده نیز بوده است. شهادت 17 هزار نفر انسان بی گناه در اثر اقدامات تروریستی، شهادت بیش از 200 هزار نفر و مجروحیت بیش از 700 هزار نفر در جریان جنگ تحمیلی هفت ساله، شهادت بیش از 13 هزار نفر و مجروحیت بیش از 100 هزار نفر در اثر کاربرد سلاح های شیمیایی، شهادت بیش از 4 هزار نفر از ماموران نیروی انتظامی و مرزی در راه مبارزه با مواد مخدر، و نقض گسترده حقوق ملت ایران در اثر تحریم های ظالمانه و غیرقانونی تنها برخی از این مصادیق می باشند. نکته مهمی که نباید از آن غافل شد، این است که این اقدامات یا با مداخله و حمایت مستقیم یا غیرمستقیم مدعیان دروغین حقوق بشر به ویژه آمریکا صورت گرفته اند.  
در این راستا، مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خانواده های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده های دارای چند شهید استان تهران با معظم له، با اشاره به اقدامات کشورهای غربی و خاصه آمریکا در تصمیم سازی و نیز برخی موارد نقض حقوق بشر در ایران، سخنان تاثیرگذاری را ایراد فرمودند.  
معظم له افشاء شدن چهره واقعی قدرتهای استکباری مدعی حقوق بشر را از جمله برکات خون شهدای هفتم تیر برشمردند و خاطرنشان کردند: همان کسانی که مرتکب جنایت هفتم تیر شدند، اکنون آزادانه در اروپا و آمریکا فعالیت و با مسئولان این کشورها دیدار می کنند و حتی برای آنها جلسات سخنرانی با موضوع حقوق بشر! گذاشته می شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه چنین برخوردهایی نشان از اوج نفاق و دورویی و خباثت مدعیان حقوق بشر دارد، فرمودند: کشور ما دارای هفده هزار شهید ترور است که اغلب آنان مردم عادی اعم از کاسب، کشاورز، کارمند، استاد دانشگاه و حتی زنان و کودکان هستند، اما عاملان همه این ترورها آزادانه در کشورهای مدعی حقوق بشر حضور دارند.  
مقام معظم رهبری شناخت دشمن را یکی دیگر از نیازهای اساسی امروز برشمردند و با هشدار درباره برخی تلاش ها در بزک کردن تبلیغاتی و رسانه ای چهره جنایتکار دشمن، به برخی نمونه های اقدامات تروریستی آمریکا و عوامل آن علیه ملت ایران اشاره کردند.افزودند: برخی معتقدند که باید این ایام تیرماه به عنوان «هفته حقوق بشر آمریکایی» نام گذاری شود.  
جریان مردمی خودجوش، مومن و انقلابی ایران اسلامی همانند همیشه سعی کرده است این دغدغه مقام معظم رهبری را ورد توجه و پیگیری قرار دهد.از این رو اقدامات گوناگون فرهنگ ساز و گفتمان ساز در قالب های مختلف هنری،رسانه ای و تبیلغی ترویجی در حال شکل گیری است تا از ششم تا دوازدهم تیرماه را به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی، در اذهان مردم تثبیت نماید و به این بهانه بخشی از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکای جهان خوار را مورد تبیین و روشنگری قرار دهد.
در نوشتار حاضر سعی شده است به تناسب مناسبت های این هفته، یکی از عناوین ضد حقوق بشر آمریکا انتخاب شود تا روشنگری در این باره ه صورت هماهنگ صورت گیرد . همچنین سعی شده است و هر یک از عناوین مورد تبیین و توضیح قرار گیرد.

دانلود فایل word
نگاهی جامع به رفتارهای ضدحقوق بشری آمریکایی+ فایل word

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات