صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۹۳۶۷۶
بسته خبری377 بصیرت/

27میلیون تومان برای 2 شب اقامت در هتل!/واکنش ظریف به سر بریدن کودک ۱۲ ساله در سوریه/بازنشستگانی که از امروز حضورشان «خلاف قانون» است/مانتوهای نوشته‌دار از کجا می‌آید؟

بسته خبری377 بصیرت/
 27میلیون تومان برای 2 شب اقامت در هتل!
اخیرا سازمان اطلاعات سپاه علی رستگار سرخه‌ای مدیر چند هفته پیش بانک ملت که گفته می‌شود ارتباطات نزدیکی با حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور دارد را به دستور مرجع قضایی و به اتهام فعالیت گسترده در یک باند سازمان یافته فساد بانکی بازداشت کرد. بنابراین گزارش برخی اسناد جدید‌، نشان می‌دهد علی رستگار سرخه‌ای در مسافرت‌های خارج از کشور و برخی مأموریت‌های بانکی به صورت اشرافی و با سوء استفاده از بیت‌المال در هتل‌های گران‌قیمت و لوکس اقامت داشته و از جیب ملت هزینه‌های گزافی پرداخته است.بر اساس این اسناد هزینه بیش از 944 میلیون ریالی رستگار سرخه‌ای برای اقامت در هتل‌های مجلل و خریدهای میلیونی، اقامت در اتاق 500 متری  در هتل مجلل Presidential Suite (هر شب 5 هزار دلار) اجاره خودرو لیموزین و بادیگارد شخصی از جیب مردم و بیت‌المال تنها گوشه‌ای از زندگی اشرافی این مدیر دولتی است.همچنین طبق یک فاکتور که ریز حساب اقامت رستگار سرخه‌ای و ناصر شاهین‌فر معاون وی در تاریخ دوم تا چهارم سپتامبر 2015(یازدهم تا سیزدهم شهریور 1394) در هتل پنج ستارهGRand Hyatt دوبی است وی فقط برای برخی وعده‌های غذایی خود نزدیک به 600 هزار تومان! هزینه کرده است.طبق یک سند دیگراقامت آقای رستگار سرخه‌ای در هتل پالاس دوبی از تاریخ 12 اکتبر 2015 تا فردای همان روز 18079 درهم هزینه داشته  است؛ این رقم با احتساب درهم 9700 ریالی، مبلغی معادل 175 میلیون و 536 هزار و 630 ریال می‌شود!پیش از این نیز رسانه‌ها با انتشار اسنادی دریافتی‌های رستگار سرخه‌ای از دو شرکت در خارج کشور طی سال گذشته را  منتشر کردند. بر اساس این اسناد، وی 125 هزار دلار(437500000 تومان) و 200 هزار پوند دریافت کرده بود که مجموعاً به پول ایران بالغ بر یک‌ میلیارد و 400 میلیون تومان می‌شد.
 
27میلیون تومان برای 2 شب اقامت در هتل!/واکنش ظریف به سر بریدن کودک ۱۲ ساله در سوریه/بازنشستگانی که از امروز حضورشان «خلاف قانون» است/مانتوهای نوشته‌دار از کجا می‌آید؟
 به‌جاي اينکه کار انجام دهند، صرفا سخنراني مي‌کنند
حسن رحيم‌پورازغدي که از لغو سخنرانی اش در خصوص مساله نفود در نمازجمعه تهران خبر داد و گفت وقتی متوجه شدند میخواهم اسنادی را در خصوص مساله نفوذ ارائه کنم سخنرانی لغو شد در دومين همايش سراسري عفاف و حجاب با انتقاد از  کساني که پست مديريتي در کشور دارند و همه چيز را سفيد جلوه مي‌دهند، اظهار کرد: انتقاد سياه نمايي نيست بلکه پوشش نقاط ضعف و قوت مديران است اما برخي‌ افراد همه چيز را سانسور مي کنند، مشکلات کشور با سکوت رفع نمي‌شود و انتقاد يکي از راه حل‌هاي رفع مشکلات کشور است. وي ادامه داد: متاسفانه برخي مديران کشور در تمامي دولت‌ها دچار فلج فرهنگي شده‌اند و همگي به‌جاي اينکه کار انجام دهند، صرفا سخنراني مي‌کنند، در واقع کشور سخنرانان خوبي دارد نه مديران لايقي که اين امر تنها مختص دولت فعلي نيست.رحيم‌پورازغدي با اشاره به نظر مثبت برخي مديران در تمامي امورات کشوري گفت: برخي از آن دسته مديراني که در جلسات مختلف با همه چيز موافق‌اند، خائن هستند. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به قانون حجاب وعفاف گفت: متاسفانه از زماني که اين قانون تصويب شده است دولت به آن عمل نمي‌کند، حتي در دولت گذشته نيز برخي‌ها حاضر به امضاي اين مصوبه نبودند.



بسته خبری377 بصیرت/
  اخباری داریم که خارجی‌ها برای انتخابات کار می‌کنند
وزیر کشور با بیان اینکه بستر انتخابات می‌تواند به دلیل بی‌تدبیری و فقدان مدیریت و اقدامات نامناسب به تنش تبدیل شود، گفت: اطلاعات و اخباری داریم که خارجی‌ها درباره انتخابات کار می‌کنند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در دومین همایش خانه احزاب با بیان اینکه  خوشبختانه در انتخابات گذشته هیچگونه تنشی نداشتیم، به انتخابات‌های ریاست‌جمهوری، شورای شهر و 4 حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی در سال 96  اشاره کرد و گفت: انتخابات سال آینده حتما از پیچیدگی بیشتری برخوردار خواهد بود و برای وزارت کشور تلاش بیشتری را می‌طلبد. انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اقصی نقاط کشور متمرکز بود اما انتخابات ریاست‌جمهوری فقط در تهران متمرکز می‌شود. رحمانی‌فضلی افزود: با این شرایط کشور ما در حال ورود به انتخابات هستیم که در این انتخابات بنده نگران شور و شکوه آن نیستم و پیش‌بینی می‌کنم مشارکت بالای 63 درصدی را همراه خواهد داشت. 

بسته خبری377 بصیرت/
   واکنش ظریف به سر بریدن کودک ۱۲ ساله در سوریه
محمدجواد ظریف در واکنش به انتشار ویدئوی سر بریدن یک کودک ۱۲ ساله در سوریه به دست تروریست‌ها در صفحه خود در توئیتر نوشت: ظاهرا سر بریدن یک پسر بچه ۱۲ ساله توسط تروریست‌های مورد حمایت غرب یک امر عادی جدید است. سکوت غرب کر کننده است.
چند روز جنبش تروریستی موسوم به نور الدین الزنکی در اقدامی تروریستی و به دور از انسانیت در سوریه یک کودک فلسطینی را سر برید.نکته آنکه؛  آمریکا گروه تروریستی نورالدین زنکی را در لیست گروه‌های معارض میانه روی سوریه قرار داده است.

بسته خبری377 بصیرت/
رئیس جمهور خیلی زود وارد رقابت‌های انتخاباتی شد
 پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر در واکنش به سخنان رئیس جمهور در همایش شوراها و شهرداران، اظهار داشت: ظاهراً رئیس جمهور خیلی زود وارد رقابت‌های انتخاباتی شده و ماشین نقد شهرداری را به حرکت درآورده و چنین تلقی می‌کند که شهردار تهران رقیب اوست.وی با بیان اینکه رئیس جمهور مکان‌یابی و زمان‌یابی مناسبی را برای اینگونه صحبت‌ها نداشته است،‌گفت: توقع ما این بود که در هر یک همایش بین‌المللی رئیس جمهور به جای نقد مدیریت شهری که بازتاب خوبی در مجامع بین‌المللی ندارد به نکات مثبت شهر تهران اشاره می‌کرد. این عضو شورای شهر تأکید کرد: رئیس جمهور که عادت کرده همیشه نکات منفی را مطرح کند و آن را به دولت قبلی ربط دهد خوب است که بداند بسیاری از نابسامانی‌های شهری در دوره همفکران ایشان به وجود آمده و تراکم‌فروشی‌هایی در شورای اول بوده که در تاریخ بلدیه بی‌سابقه است.

بسته خبری377 بصیرت/
حکم دادگاه امریکایی به نفع «بنیاد علوی»
یک دادگاه تجدیدنظر فدرال در امریکا اعلام کرد، دولت امریکا نمی‌تواند «بنیاد علوی» و یک برج اداری در «منهتن» را که زمان شاه مخلوع ساخته شده، مصادره کند. پیش‌تر ادعا شده مالکان این برج سرپوشی برای فعالیت‌های تهران بودند. به گزارش «ایسنا» به نقل از «رویترز»، همچنین دادگاه تجدیدنظر حوزه دوم امریکا اعلام کرد به این دلیل که دادگاه هیچ مدرکی دال بر اینکه مالکان این برج و ایران از نظر حقوقی یک شخصیت واحد محسوب می‌شوند، پیدا نکرده است، بنابراین، صدها نفر از قربانیان «اقدامات تروریستی» مرتبط با ایران نمی‌توانند مالکان برج شماره 650 خیابان پنجم را مجبور به فروش این ساختمان یا پرداخت حکم خسارتی کنند که علیه دولت ایران به دست آورده بودند.

 بسته خبری377 بصیرت/
اجازه انتقال آب را نمی‌دهیم
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به سخنان یکی از مسئولان کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه خوزستان با این همه مشکلاتی که می بینیم دارد اما برخی مشاهیر اخیرا گفتند باید آب خوزستان منتقل شود و این سخنان برای من خیلی عجیب بود.وی افزود: بنا ندارم فعلا جواب این شخص را خودم بدهم اما از زبان مردم عزیز و زحمتکش خوزستان تاکید می کنم اجازه انتقال حتی یک قطره از آب کارون را نمی دهیم.آیت الله موسوی جزایری گفت: نباید بر این مردم که عاشق و شیفته اهل بیت عصمت و طهارت هستند اینگونه کار را سخت کرد و باید مسئولان برای مردم در زمینه کم آبی تدبیری کنند.
 
27میلیون تومان برای 2 شب اقامت در هتل!/واکنش ظریف به سر بریدن کودک ۱۲ ساله در سوریه/بازنشستگانی که از امروز حضورشان «خلاف قانون» است/مانتوهای نوشته‌دار از کجا می‌آید؟
بازنشستگانی که از امروز حضورشان «خلاف قانون» است
از امروز بيش از صدها مدير نفتي بايد از كار بركنار شوند تا مرتكب خلاف قانون نشوند. طبق قانون جديد منع به كارگيري بازنشستگان در دستگاه‌هاي دولت، امروز مهلت براي بازنشستگان وزارت نفت نيز تمام است و صدها بازنشسته كه با «تدبير» وزير نفت به سمت‌هاي مديريتي با حقوق‌هاي غيرمتعارف منصوب شده بودند بايد سمت‌هاي خود را ترك كنند. چند روز پيش از رأي اعتماد مجلس به بيژن نامدار‌زنگنه، وي به رسانه‌ها گفت كه قرار است ژنرال‌ها را به جاي گروهبان‌ها به كار گيرد. او مديران دولت گذشته را گروهبان ناميد و از ژنرال‌هاي خود رونمايي كرد كه اغلب بازنشسته بودند ولي وزير نفت به نشانه اعتماد به تجربه، صنعت نفت را در بحران خاموشي قرار داد. نوع چيدمان مديريتي در وزارت نفت به هيچ عنوان شباهتي به يك سازمان پويا نداشت و روزمرگي و سكون در نفت به وضوح مشاهده شد. ديوان محاسبات رسماً نظر خود را اعلام كرده است و بر آن اساس همه بازنشستگان حتي مديراني كه مجوز دولت را نيز دارند از دوم مرداد نبايد در سازمان‌هاي خود حاضر باشند. امروز در وزارت نفت بحران بزرگي به‌وجود خواهد آمد كه مقصر اول و آخر آن شخص وزير نفت است كه اين وزارتخانه را تبديل به وزارتخانه‌اي پير كرده است.

بسته خبری377 بصیرت/
اعتراض ابراهیم الجعفری به وزیر خارجه آل‌سعود
«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق در حاشیه کنفرانس ضد داعش در واشنگتن با «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان و «ثامر السبهان» سفیر این کشور در عراق دیدار کرد.بر اساس گزارش وبگاه «أین» عراق، «احمد جمال» سخنگوی وزار خارجه عراق اعلام کرد: الجعفری به الجبیر و السبهان گفت: «عراق قاطعانه ناراحتی خود را از اظهارات وزارت خارجه عربستان و سفارتش در عراق ابراز می‌دارد و اعلام می‌کند این اظهارات یک مداخله غیرقابل قبول در امور عراق و تلاشی برای وارونه جلوه دادن حقایق است»وی افزود: الجعفری در ادامه بر تمایل عراق برای ایجاد روابط برادرانه با عربستان سعودی تاکید کرد.

بسته خبری377 بصیرت/
 پیشنهاد عربستان به روسیه برای معامله بر سر اسد
عادل الجبیر در بروکسل به روزنامۀ آمریکایی "پولیتیکو" گفت: «عربستان آماده است با روسیه، به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان نفت دنیا، همکاری کند». به نوشتۀ پایگاه "راشا تودی"، الجبیر مدعی شد: «منطقی است که از نگاه روسیه منافع این کشور در تقویت روابطش با عربستان باشد نه اسد». وزیر خارجۀ عربستان افزود: «ما حاضریم در قبال دست کشیدن روسیه از اسد، سهمی در خاورمیانه به روسیه بدهیم که این کشور را بسیار نیرومندتر از دوران اتحاد شوروی کند». الجبیر تأکید کرد: «اختلاف ما با روسیه دربارۀ سوریه در مورد نتیجۀ بازی نیست بلکه در مورد راه رسیدن به نتیجه است». وزیر خارجۀ عربستان، با طرح این ادعای نخ نما که بشار اسد به زودی سقوط می کند، به روس ها گفت: «پیش از آنکه دیر شود، این معامله را بپذیرید.

27میلیون تومان برای 2 شب اقامت در هتل!/واکنش ظریف به سر بریدن کودک ۱۲ ساله در سوریه/بازنشستگانی که از امروز حضورشان «خلاف قانون» است/مانتوهای نوشته‌دار از کجا می‌آید؟
در شهر مونیخ وضعیت اضطراری اعلام شد
حمله یک فرد مسلح در روز جمعه به بازار خریدی در شهر مونیخ، حداقل 9 کشته و ده زخمی بر جای گذاشت. پلیس همچنین از پیدا شدن جسد فردی خبر داد و گفت که احتمال دارد این جسد متعلق به یکی از مهاجمانی باشد که خودکشی کرده است.. این تیراندازی در مرکز خرید المپیا در مونیخ رخ داده و عملیات گسترده پلیس برای شناسایی عاملان در جریان است. رسانه‌های آلمانی گفته‌اند چندین نفر در این تیراندازی کشته شده‌اند. شاهدان عینی می‌گویند ضارب، یک نفر بوده که به صورت بی‌هدف به جمعیت حاضر در مرکز خرید المپیا شلیک کرده است. درباره تعداد عامل یا عاملان حادثه هم گزارش‌های مختلفی منتشر شد. گزارش‌های اولیه، یک نفر را عامل تیراندازی می‌دانستند در صورتی که پلیس آلمان، بعداً گفت که سه نفر به مرکز خرید المپیا حمله کرده‌اند. سخنگوی پلیس مونیخ بامداد شنبه گفت که ضارب، تنها یک نفر بوده که خودکشی کرده است.  خبرگزاری فرانسه، بامداد شنبه از قول پلیس آلمان مدعی شد، عامل تیراندازی فردی 18 ساله با ملیت ایرانی - آلمانی بدون هیچ سابقه کیفری در گذشته بوده است. پلیس گفته انگیزه وی «کاملاً نامعلوم» است.  پلیس مونیخ در بیانیه جدید خود از تیراندازی مونیخ با عنوان «یک حمله تروریستی شدید» یاد کرده است.در شهر مونیخ وضعیت اضطراری اعلام شد.

 بسته خبری377 بصیرت/
  فراموشی مصوبه منع تبلیغ کالاهای خارجی
چهار سال پیش که رهبر معظم انقلاب سال 1391 را به نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری کردند، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد و شهرداری در راستای حمایت از تولیدات داخلی با تصویب مقرراتی، تبلیغات کالا و خدمات خارجی را در بزرگراه‌ها تابلوهای بزرگ شهری و بین شهری، پل‌های عابر پیاده تابلوهای الکترونیکی و مبادی ورودی و میادین شهرها و نقاط پرتردد ممنوع کردند. اکنون اما با گذشت چهار سال از آن اقدام مثبت، بتدریج با زیر پا گذاشتن مقررات موجود درباره ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی، بار دیگر بیلبوردهای تبلیغاتی به تسخیر کالاهای خارجی لوکس و مصرفی در آمده است.در واقع کالاها یا خدمات داخلی در میان انبوهی از تبلیغات کالاهای لوکس خارجی کمتر به چشم می‌آیند. پرسش اینجاست امروز وقتی مردم شهرهای مختلف کشور تبلیغات کالاهای ایرانی را کمتر در سطح شهر می‌بینند، چطور انتظار داریم کالای ایرانی و محصول تولیدکنندگان داخلی را انتخاب کنند؟

بسته خبری377 بصیرت/
  انتقاد کواکبیان از صداوسیما 
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس طی اخطاری با اشاره به اینکه مواضع صداوسیما در موضوع کودتای ترکیه با مواضع نظام یکسان دیده نشد گفت: سیاست نظام بعد از کودتای ترکیه محکوم کردن این کودتا و حمایت از دولت اردوغان است درحالی که صدا و سیما برخلاف این مواضع نشست می‌گذارد.وی با اشاره به سخنان منوچهر متکی در رسانه ملی خاطرنشان کرد:‌ اگر وزیرخارجه دولت قبل، وزیر خوبی بود وی در هوا کنار زده نمی‌شد.

بسته خبری377 بصیرت/
گوشت اسب در همبرگرها
شرکت برگر کینگ آمریکا اعلام کرد که در برخی فرآورده‌های گوشتی این شرکت مانند همبرگر از گوشت اسب استفاده شده است. قبلاً شایعاتی درخصوص استفاده از گوشت غیرسالم و آلوده دراین برند مطرح شده بود و آزمایش محتویات همبرگرها قبل از رای دادگاه، برگرکینگ را وادار به اعتراف کرد. مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که تامین کننده گوشت آنها در کشور لهستان اعلام کرده که گوشت گاو را به شعبات ارسال کرده درصورتی که در کنار گوشت گاو، از گوشت اسب نیز استفاده کرده است. کارشناسان اعلام کرده‌اند در گوشت اسب مواد مختلفی وجود دارد که می‌تواند برای سلامت انسان مضر باشد و هنوز شبهات زیادی درخصوص سلامت گوشت اسب برای تغذیه انسان وجود دارد.

بسته خبری377 بصیرت/
مانتوهای نوشته‌دار از کجا می‌آید؟
با بالارفتن دمای هوا، لباس های عجیب و غریب در ویترین برخی مغازه ها گذاشته می شود؛ در میان این لباس ها، شلوارهای پاره شده و مانتوهای جلوباز با نوشته های سخیف و طرح هایی با مضامین دور از فرهنگ ایرانی اسلامی به چشم می خورد. در واقع مدل های اصلی و اولیه این مانتوها توسط نمایندگی برندهای خارجی در ایران عرضه شده و حالا به همت برخی از سودجویان به خودکفایی رسیده ایم؛ تا جایی که بدون توجه به معانی این نوشته ها حجم زیادی از این لباس ها تولید و روانه بازار می شود. در واقع، نهادهای مختلفی  بر نوع البسه ای که ارائه می شود نظارت می کنند، اما مانکن های موجود در ویترین های این مغازه ها نشان می دهد که نهادها فقط نظارت می کنند!به تازگی سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی از برخورد پلیس با ورود قاچاق مانتوهای پشت نوشته به کشور خبر داده.این اظهارات در حالی مطرح می شود که بر اساس مشاهدات میدانی مشخص شده که اکثر مانتوهای نوشته دار از طریق تولیدی ها توزیع می شود و بخش کمی از آنها وارداتی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات