صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۹۳۹۲۲

اخبار

۱- اختلافات اعراب بر سر بیانیه ضد ایرانی
در بیست‌وهفتمین اجلاس سران کشورهای عربی، شرکت‌کنندگان بر سر قرائت بیانیه پایانی اختلافات زیادی داشتند که یکی از مهم‌ترین آنها، گنجاندن بندهای ضد ایرانی در بیانیه بود. در این نشست تنها هشت تن از رؤسا و رهبران عرب حضور داشتند و ۱۴ رهبر دیگر به دلایلی در این نشست حضور نیافتند. سلمان‌بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان؛ عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر؛ عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر و سلطان قابوس، پادشاه عمان از جمله غایبان این نشست بودند. تمیم‌بن‌حمد آل‌ثانی، امیر قطر نیز پس از پایان جلسه افتتاحیه، نواکشوت را ترک کرد و به کشور خود بازگشت. نکته جالب این نشست که به نظر می‌رسد نمایشی بودن و بحرانی شدن وضعیت اتحادیه عرب را بیش از پیش نشان می‌دهد، این بود که حتي عبدالفتاح السيسي، رئيس‌جمهور مصر هم در این نشست حضور پیدا نکرد تا بنا بر پروتكل مرسوم و در مقام رئيس اجلاس قبل، رياست بيست‌‌وهفتمين اجلاس را به «محمد ولد عبدالعزيز» رئيس‌جمهور موريتاني واگذار كند!
۲- برجام ممکن است به قیمت شکست روحانی‌ در انتخابات تمام شود
یک پایگاه آمریکایی در گزارشی نوشت: با توجه به اینکه ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، احتمال می‌رود که برجام به قیمت شکست «حسن روحانی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تمام شود. این گزارش افزود: یکی از چهره‌های اصولگرایان میانه‌رو ایران که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با «المانیتور» گفت، روحانی احتمالاً اولین رئیس‌جمهور (ایران) خواهد بود که دور دوم ریاست جمهوری او تضمین نشده است. نامزد دیگر (انتخابات ریاست جمهوری ایران) از موانع توافق هسته‌ای بهره‌برداری می‌کند تا احتمالاً خود را تنها ناجی مردم ایران معرفی می‌کند. افزون بر این، محدودیت‌های مالی آمریکا برای شرکت‌هایی که به دنبال تجارت با ایران هستند، نمونه دیگری است که استدلال‌های مخالفان برجام را تأیید می‌کند. در واقع، واضح است که با توجه به شرایط موجود، برجام اقدامات اندکی در راستای منافع مردم ایران انجام داده است.
۳- پیش‌بینی سیا از نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۰ سال آینده
خبرها حاکی است در برخی پایگاه‌های اینترنتی، گزارشی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره نابودی رژیم صهیونیستی درز کرده و این سازمان نسبت به موجودیت رژیم صهیونیستی پس از ۲۰ سال اظهار تردید کرده است. در این گزارش آمده است: بدون بازگشت آوارگان فلسطینی سال‌های ۱۹۴۷، ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ هیچ راه‌حل پایدار و بادوامی در منطقه وجود نخواهد داشت. در ادامه این گزارش آمده است: سیا پیشتر نیز از فروپاشی غیرمنتظره دولت نژادپرست آفریقای جنوبی و همچنین تقسیم اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۰ خبر داده بود و امروز از پایان آرزوها در خاک فلسطین اشغالی خبر می‌دهد؛ حادثه‌ای که دیر یا زود به وقوع می‌پیوندد.
۴- توان سایبری ایران عامل بازدارنده‌ علیه واشنگتن و متحدانش
اندیشکده «امریکن‌ اینترپرایز» نوشت: قابلیت هجومی سایبری ایران در جایگاه پنجمین ابرقدرت جهان در این حوزه، آمریکا و متحدانش مانند ریاض و تل‌آویو را به شدت نگران کرده است. این اندیشکده افزود: «بیشتر تحلیلگران تحت تأثیر توسعه فزاینده قابلیت‌های سایبری ایران قرار گرفته‌اند. ایران بی‌شک سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را در بخش سایبری برای دفاع از خود در برابر حملات سایبری فراهم کرده و البته قادر است در زمینه رصد امور داخلی نیز قابلیت بهتری داشته باشد. در ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این تلاش‌ها را برعهده دارد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات