تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۹۳۹۶۱

پیامدهای محاکمه «شیخ عیسی قاسم»

یکی از اعضای اهل سنت مجمع علمای مسلمین لبنان و رئیس انجمن دوستی و همکاری اسلامی اعلام کرد
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از خبرگزاری مهر، رژیم آل خلیفه پیشتر اعلام کرده بود که روز چهارشنبه «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین را محاکمه می کند، طی هفته های گذشته پس از سلب تابعیت آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرینی هزاران نفر از مردم و علمای بحرین با پوشیدن کفن و تجمع در برابر منزل شیخ عیسی خود را سپر جان ایشان کردند اما آل خلیفه پا را فراتر از این گذاشت؛ حکم سلب تابعیت شیخ مجاهد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای همچون ستاره ای در آسمان تشیع هستند، از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین تایید شد تا در دستور کار نظامیان بحرین برای اجرا قرار گیرد؛ پس از این حکم نظامیان آل خلیفه با یورش به منطقه «الدراز» محل ولادت شیخ عیسی در صدد تعدی به ایشان بودند که با مقاومت محکم و دلیرانه مردم مواجه شده و مجبور به عقب نشینی شدند.

در همین رابطه گفتگویی را با شیخ خضر الکبش از اعضای اهل تسنن مجمع علمای مسلمین لبنان و رئیس انجمن دوستی و همکاری اسلامی انجام دادیم که از نظر می گذرد.

*رژیم آل خلیفه اخیرا حکم سلب تابعیت، بازداشت و محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم را صادر کرده است این حکم را چگونه ارزیابی می کنید؟

در ابتدا این اقدام آل خلیفه را محکوم می کنم، این امر در ادامه سیاست های ظالمانه مسئولان بحرین همچون بستن دفاتر جمعیت الوفاق بزرگترین اپوزیسیون این کشور و بازداشت «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق و شماری از شخصیت های مخالف بحرین صورت می گیرد.

در رابطه با سلب تابعیت باید گفت که تابعیت و تعلق خاطر به وطن با سلب آن از بین نمی رود زیرا تعلق داشتن به میهن در خون، وجدان و ضمیر انسان نهفته است.

رژیم آل خلیفه دنباله رو سیاست ها و دیکته های آل سعود در عربستان سعودی است و بازداشت شیخ عیسی قاسم و سلب تابعیت ایشان و ... با هدف ترور معنوی، شخصیتی و سیاسی وی انجام می شود، اقدامی که مشابه اعدام آیت الله «شیخ نمر باقر النمر» روحانی برجسته شیعیان عربستان است که چند ماه پیش صورت گرفت.

اقدامات ظالمانه مسئولان بحرین علیه شیخ عیسی قاسم زمینه را برای قیام ملت بحرین در دفاع از خود و دفاع از روحانیون و رهبران سیاسی این کشور فراهم می کند.

سلب تابعیت و بازداشت شیخ عیسی قاسم که بلافاصله پس از بستن دفاتر جمعیت الوفاق بحرین انجام می شود بیانگر میزان بحرانی است که رژیم استبدادی آل خلیفه با آن دست و پنجه نرم می کند، رژیمی که اگر حمایت های عربستان و دیگر مزدوران کشورهای حاشیه خلیج فارس نبود از هم فرومی پاشید.

رژیم آل خلیفه با آزادی بیان و آراء ملی همچون اندیشه های شیخ عیسی قاسم مخالف است و به شدت آن را سرکوب می کند و این در حالی است که با وجود ظلم و ستم هایی که به شیعیان بحرین می شود ایشان هیچگاه مردم را به خشونت در اعتراضات دعوت نکرده اند.

*سیاست های سرکوبگرانه آل خلیفه که با حمایت عربستان انجام می شود با چه هدفی انجام می شود؟

عربستان سعودی بحرین را به گرداب خشونت سوق می دهد و محرک رژیم آل خلیفه برای ادامه سیاست های سرکوبگرانه در بحرین است تا افکار عمومی را از آنچه در یمن رخ می دهد و ریاض عامل آن است منحرف کند.

عربستان سعودی به دنبال اجرای سناریوی خونین در بحرین است همانطور که در یمن حمام خون به راه انداخته است و با حمایت از گروه های تکفیری در سوریه و عراق نیز عامل کشتار در این کشورها است.

من از امت اسلام می خواهم در چنین شرایطی در برابر سیاست های تروریستی آل سعود با یکدیگر متحد باشند، رژیمی که حامی نخست تروریسم تکفیری است و با هدف ایجاد هرج و مرج در منطقه و در نهایت به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی، با اتاق فکر آمریکا و رژیم صهیونیستی دارای هماهنگی و همکاری است.


منبع خبرگزاری مهر
گزارش از: سمیه خمارباقی
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات