تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۹۴۳۴۷

احمدی نژاد می خواست یک میلیون نفر را به خیابان بکشاند

آقای احمدی نژاد از طریق معاون پارلمانی خود درخواست ملاقات ما را رد کردند تا اینکه در شب دهم، با تعدادی از دوستان به منزلش رفتیم و صحبت کردیم و آقای رسایی به وی گفت؛ آیا شما همان کسی نبودید که گفتید " من میخواهم بیایم تا سپر بلای حضرت آقا باشم حالا..."
پایگاه بصیرت / گزارش از:مجتبی محمدی

اسماعیل کوثری گفت: تحلیل اطرافیان احمدی نژاد این بود این بود که اگر خانه نشین شوی یک میلیون آدم در جلوی ریاست جمهوری جمع خواهد شد. با این فشاری که به رهبری وارد خواهد شد شما به خواسته خود می رسید.

به گزارش خبرنگار بصیرت، نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با آمدن آقای احمدی نژاد به انتخابات و اشتباهات وی در دوران ریاست جمهوری گفت؛ آقای احمدی نژاد به عنوان یک کاندیدا قصد آمدن به انتخابات آینده را دارد. در حال حاضر مشخص نیست که اصولگرایان، احمدی نژاد را قبول دارند یا خیر و باید منتظر بود تا صلاحیت وی توسط شورای نگهبان اعلام شود؛ یکی از مباحث مساله ساز برای احمدی نژاد، خانه نشینی وی در دوره ریاست جمهوری است که بنده و سه نفر دیگر سعی کردیم وی را از این کار منصرف کنیم ولی آقای احمدی نژاد از طریق معاون پارلمانی خود درخواست ملاقات ما را رد کردند تا اینکه در شب دهم، با تعدادی از دوستان به منزلش رفتیم و صحبت کردیم و آقای رسایی به وی گفت؛ آیا شما همان کسی نبودید که گفتید " من میخواهم بیایم تا سپر بلای حضرت آقا باشم حالا..."

علت خانه نشینی رئیس جمهور این بود که وزیر اطلاعات را برکنار کرده بود و در جلسه ای حضرت آقا به او می گویند که یک نفر را معرفی می کردید تا این قضیه تمام شود و در جواب می گوید که " خودم هستم ". در قانون نیز آمده که در خلاء و نبود وزیر، رئیس جمهور تا سه ماه می تواند سرپرست آن وزارتخانه باشد. حضرت آقا فرمودند" شما مجتهدید ؟!" این جمله به این برمی گردد که در اساسنامه وزارت اطلاعات آمده است که وزیر اطلاعات باید مجتهد باشد. از اینجا بود که حضرت آقا با یاد آوری این قانون از اختیارات حکم حکومتی خود استفاده کردند. از همین جا بود که احمدی نژاد با تحلیل اطرافیان خانه نشینی را برگزید و اشتباه کرد. تحلیل اطرافیان این بود که اگر از فردا خانه نشین شوی یک میلیون آدم در جلوی ریاست جمهوری جمع خواهد شد. با این فشاری که به رهبری وارد خواهد شد شما به خواسته خود می رسید.

آقای کوثری گفت؛ اشتباه دیگر احمدی نژاد این بود که از لفظ بیداری انسانی به جای بیداری اسلامی استفاده می کرد. احمدی نژاد خود را مقدم بر ولایت می دانست و حتی معتقد بود که می تواند دنیا را اداره کند.

آقای اسماعیل کوثری در جواب یکی از حاضرین در جلسه مبنی بر شکست نسبی اصولگرایان در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی گفت؛ سه دوره مجلس در دست اصولگرایان بود و این دوره موازنه معتدلتر شده است. این فراز و نشیب ها در دوران جنگ نیز وجود داشته است. از نظر تعداد آراء نمایندگان اصولگرا در تهران نسبت به دوره قبل رای های بالاتری آوردند. به عنوان مثال بنده دوره قبل 600هزار رای آوردم اما در این دوره 710هزار. اصلاح طلبان هزینه های سنگینی کردند، از کمک های دولتی تا حمایت رسانه های خارجی و وعده و وعیدها برجام، باعث پیروزی آنها شد. البته این اشکالی ندارد. اگر در خدمت مردم باشند و کار کنند هیچ اشکالی ندارد. از طرف دیگر مردم به دنبال افرادی هستند که صادق و پرکار باشند. بنابراین این مسائل عادی می باشد. بنده و آقای زاکانی در همان ابتدا تبریک گفتیم و نتایج انتخابات را پذیرفتیم هر چند اعتراضاتی نیز داشتیم.

وی در مورد تقلب در انتخابات 88 نیز گفت؛ در انتخابات 88 عکس این قضیه اتفاق افتاد و آنها گفتند در انتخابات تقلب شده است. حتی به آقای محسن رضایی معترض شدیم که چرا اعلام موضع نمی کنید. و ایشان در جواب گفت 48 ساعت به بنده فرصت دهید تا رای بنده بررسی شود تا اعلام موضع کنم. پس از آن 10 درصد آرا مربوط به ایشان بازشماری شد و تنها 2 عدد از آراء ایشان کم بود. پس از آن بود که آقای رضایی اعلام موضع کردند و پذیرفتند. اما آقای موسوی و کروبی قبول نکردند و هنگامیکه بعد از کلی نصیحت به آقای موسوی گفتیم چرا نتیجه انتخابات را قبول نمی کنید؟ آقای موسوی گفت بنده نه شورای نگهبان را قبول دارم نه وزارت کشور. بنده گفتم شما در انتخاباتی شرکت کردید که شخص دوم مملکت را تعیین می کند و در نظام اسلامی این انتخابات برگزار می شود و این ارگان ها شما را تایید کردند، ولی ایشان نپذیرفتند. همچنین گفتیم چرا شما بدون مجوز طرفداران و خود شما به خیابان ها آمدید. این کار غیرقانونی بوده است و تخلف است. در نهایت آقای موسوی جمله ای گفت؛" اگر این 13 میلیون آدمی که به بنده رای دادند بگویند در انتخابات تقلب نشده بنده می گویم تقلب شده" اینطور بی منطق پاسخ دادند. حتی به ایشان گفته شد که شاید در رای شما تخلف شده باشد اما تقلب نشده است. اما وی قبول نمی کردند.

گزارش از:مجتبی محمدی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات