صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۹۴۸۷۲

اخبار کوتاه شنبه 6 شهریور

رژیم صهیونیستی درصدد ساخت یک تله‌کابین در جنوب مسجدالاقصی است. به گزارش «هاآرتص»، «نیر برکات» شهردار قدس اشغالی ضمن اعلام این خبر، افزود: هدف این طرح آن است که دیگران بفهمند صاحب این خانه کیست. این روزنامه پیش‌بینی کرد که این طرح اختلافات سیاسی و اعتراض‌هایی را به دنبال داشته باشد؛ زیرا تمام آن در خارج از خط سبز، یعنی مناطقی که رژیم صهیونیستی پس از جنگ شش روزه ۱۹۶۷ اشغال کرده، ساخته خواهد شد.
یک مقام پنتاگون مدعی شد، درگیری‌های بین شناورهای ایران و آمریکا در خلیج فارس در یک سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. به گزارش خبرگزاری «فاکس‌نیوز»، طبق اعلام ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا بین شناورهای ایران و آمریکا در سال ۲۰۱۵ مجموعاً ۳۰ مورد تقابل وجود داشت؛ اما در شش ماهه اول سال جاری، ۲۶ مورد تقابل خطرناک وجود داشته است.
یک هواپیمای مسافربری آمریکایی مأموریت داشته سران رده بالای منافقین را که گفته می‌شود نزدیک‌ترین افراد به مسعود رجوی، سرکرده این سازمان هستند و حتی برخی از آنها حکم تعقیب در پلیس اینترپل را دارند، از عراق فراری دهد. بر اساس این خبر، هواپیمای مذکور قرار بود بیش از صد نفر از اعضای منافقین را در فرودگاه بغداد سوار کرده و از مسیری ویژه به اروپا منتقل کند.
وزیر اطلاعات گفت: بیش از ۱۵۰۰ جوان ایرانی را که قصد داشتند به گروه‌های تروریستی بپیوندند، شناسایی کرده و طبق مبانی اسلامی و دینی و قرآنی آنها را از مسیر برحذر داشته و مانع پیوستن آنها به داعش شده‌ایم. وی افزود: معتقدیم که پیشگیری بهتر از درمان است و می‌توان با برخورد اسلامی از بسیاری از جریانات جلوگیری کرد.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: برداشت گندم در سال زراعی جاری از شش میلیون تن به ۱۴ میلیون تن افزایش یافته است. یزدان سیف افزود: کشور ما زمانی به بزرگ‌ترین واردکننده غذا تبدیل شده بود، اما اکنون در برخی از کالاهای اساسی، همچون گندم به خودکفایی رسیده‌ایم.
وزیر امور اقتصاد و دارایی از کاهش نرخ تورم کشور به ۹/۸ درصد تا پایان مرداد ماه امسال خبر داد. علی طیب‌نیا گفت: بر اساس تصمیم وزارت امور اقتصاد و دارایی تلاش می‌کنیم امسال به سیستم تک‌نرخی ارز دست یابیم؛ زیرا ساختار دوگانه ارز همواره منشأ بروز فساد بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات