بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰  ، 
کد خبر : ۲۹۴۸۷۸

چرا روس ها به همدان آمدند و زود رفتند؟

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به سوالی درباره دلیل آمدن روسها به پایگاه هوایی همدان و خروج ناگهانی آنان پاسخ گفت.
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، علی شمخانی درگفت وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم  درپاسخ به این سوال که چرا جنگنده بمب افکن های روسی از پایگاه همدان استفاده کردند و چرا به یکباره این همکاری پایان یافت، اظهار کرد: مقابله با تروریسم نیازمند مبادله توانمندی ها در زمینه های مختلف است. عملیات اخیر با همکاری مستشاران نظامی ایران، حمایت هوایی روسیه و مشارکت موثر ارتش سوریه درعرصه زمینی صورت گرفت.

وی گفت : این عملیات، نیازمند آن بود که برخی از توانمندی های ایران برای برهه زمانی مشخص و محدودی به کار گرفته شود؛ به کارگیری این توانمندی ها در پایگاه همدان انجام شد و پایان یافت.

شمخانی درپاسخ به این سوال که آیا ممکن است ما بار دیگر شاهد استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان باشیم، گفت :همان طور که این نوع همکاری نظامی میان ایران و روسیه بر اساس تحولات میدانی سوریه بوده است، از سرگیری این نوع از همکاری در آینده نیز به تحولات میدانی در سوریه بستگی دارد؛ از این رو ممکن است بار دیگر در این زمینه با روسیه همکاری صورت گیرد.

شمخانی تاکید کرد: روابط راهبردی میان ایران و روسیه پایان نیافته است اما این عملیات به شکل طبیعی یک عملیات محدود بود و پایان یافت؛ روزی که این عملیات شروع شد ما توافق کرده بودیم که این عملیات چند روز بیشتر به طول نیانجامد.

وی افزود: سران ایران و روسیه بارها بر روابط راهبردی سیاسی، اقتصاد و نظامی موجود دو کشور تاکید کرده اند. دیدارهای بسیاری میان مسئولان ایرانی و روس در سطوح مختلف در تهران و مسکو انجام شده و خواهد شد و این طبیعی است که بخشی از این روابط بر مبنای مبارزه با تروریسم شکل گرفته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت: رابطه ایران و روسیه درموضوعات مختلف یک رابطه راهبردی است و روسیه در دوره پوتین، هویتی مستقل و شکل متفاوتی با روسیه ما قبل پوتین دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات