صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۹۴۹۱۸

حرف روز/ سپاه و تحقیر دوباره آمریکا

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در این‌باره گفت: «چهار قایق نظامی ایران در نزدیکی تنگه هرمز با سرعت زیاد به یک ناوشکن آمریکایی نزدیک شده‌اند و ناوشکن آمریکایی برای فاصله گرفتن از قایق‌های ایرانی مجبور به تغییر مسیر شده است.»
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: روز گذشته خبرگزاری‌های آمریکایی از یک مواجهه نظامی مختصر بین قایق‌های سپاه و ناو آمریکایی خبر دادند. یک مقام وزارت دفاع آمریکا در این‌باره گفت: «چهار قایق نظامی ایران در نزدیکی تنگه هرمز با سرعت زیاد به یک ناوشکن آمریکایی نزدیک شده‌اند و ناوشکن آمریکایی برای فاصله گرفتن از قایق‌های ایرانی مجبور به تغییر مسیر شده است.»
این اقدام سپاه پاسداران که به دلیل دفاع میلیمتری از حاکمیت کشورمان در مقابله با آخرین سامانه‌های دفاعی پیشرفته کشورهای مهاجم است، حاوی درس‌ها و نکات زیادی است که کمتر در داخل کشور ارزیابی می‌شود. اولین نکته این دفاع شرافتمندانه این است که سپاه پاسداران باور دارد، ایمان به خدا قدرتمندترین سلاح است و نمادهای هژمونی آمریکا در مقابل اراده‌های معطوف به اهداف الهی آسیب‌پذیر و فنا شونده‌اند. نکته دوم اینکه فرزندان رشید این مرز و بوم به دشمن اثبات کرده‌اند که نبرد در عرصه نظامی با نبرد در میز مذاکره متفاوت است و نبرد نظامی جای انفعال نیست. نکته سوم اینکه این اقدام دفاعی کوتاه که اگر سپاه انجام نمی‌داد، در جایی به چشم نمی‌آمد، هزینه دفع تهدیدات بزرگ‌تر را کاهش می‌دهد؛ امروز اگر به روزنامه‌ها و رسانه‌های غربی نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که این حماسه‌های کوچک چگونه آنها را از اسب غرور و تکبر بر زمین نشانده است. نکته چهارم اینکه مقوله دفاع از کشور عزیزمان قابل مذاکره و مسامحه نیست. یکی از برنامه‌های پس از برجام مقابله با روحیه دفاعی و ذخیره‌های نهضتی انقلاب اسلامی بوده است؛ ولی از آنجا که سپاه در جریان برخی از رفتارهای عوامل نفوذی و مذاکرات سرّی با آمریکایی‌ها بود، رفتار و راهبردش دستخوش تغییرات دیپلمات‌ها نشد و آزمایش‌های موشکی مقتدرانه، دستگیری نیروهای متجاوز آمریکایی در جزیره فارسی و برخورد با عناصر جاسوسی و نفوذی مواضع مقتدرانه از خود به جای گذاشت.
امروز اگر در عرصه داخلی شاهد حملات برخی از رسانه‌ها و جریان‌های نفوذی به سپاه و نیروهای انقلابی هستیم، به دلیل این است که نقشه‌ای را اجرا کنند که ناوگان نظامی آمریکا توان آن را ندارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات