صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۲۹۴۹۲۲

از شرط گذاری تا تغییر در جریانهای سیاسی

۱- اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تغییر می‌کند
موسوی تبریزی، مرتضی حاجی، کمیجانی و چهار عضو دیگر قرار است در قالب یک کارگروه، ترکیب جدید اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را تعیین کنند. این شورا که سال گذشته به منظور انتخابات مجلس و خبرگان تشکیل شده بود، به دستور رئیس دولت اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نیز فعالیت خواهد کرد. یک عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره نشست‌های اخیر این شورا گفت: ترکیب شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قرار است تغییر کند و به همین منظور جلساتی به ریاست آقای موسوی تبریزی برگزار می‌شود. قرار است در این کارگروه درباره هیئت‌رئیسه شورای سیاست‌گذاری نیز تصمیم‌گیری شود و احتمال تغییر ریاست عارف نیز به دلیل مشغله‌های زیاد در مجلس مطرح است. این در حالی است که برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب انتقادات زیادی درباره عملکرد فراکسیون امید در مجلس به ریاست عارف داشته‌اند.
۲- شروط محمدجواد لاریجانی برای کاندیدای اصولگرایان
محمدجواد لاریجانی درباره پیشنهادات خود به اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: «در انتخابات ۹۶ مناسب است که کاندیدای ریاست جمهوری معاون اول خود را نیز حتماً معرفی کند. به اعتقاد من، برای ریاست جمهوری نیازی نیست که کاندیدا فیلسوف باشد یا زمین را به آسمان ببندد؛ بلکه باید از نظر اجرایی حرفه‌ای باشد که در این زمینه معاون اول در تشخیص گرایش اجرایی رئیس‌جمهور مؤثر است. پیشنهادم این است که به مردم بگوییم رئیس‌جمهور به چه صورت و با چه فلسفه‌ای می‌خواهد مسائل روزمرّه را حل کند.» وی با تأکید بر اینکه اصولگرایان باید اولاً دنبال چهره‌های جوان باشند و ثانیاً رقابت محتوایی را در دستور کار قرار دهند و فردی را معرفی کنند که ایده‌های روشن داشته باشد و اقتصاد مقاومتی را از حالت شعار بیرون بیاورد، اظهار داشت: «این مهم از مسیر توجه خرد به اقتصاد پیش می‌رود.»
۳- شناسایی نرم‌افزارهای آلوده پتروشیمی‌هایی که سوختند
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به حملات سایبری دشمنان در مجتمع‌های پتروشیمی کشور، گفت: گونه‌ای از نرم‌افزارهای آلوده صنعتی در فرایند بازرسی‌های نوبه‌ای از واحدهای صنعتی پتروشیمی شناسایی شدند و اقدامات دفاعی لازم در این زمینه انجام شد. سردار جلالی منشأ ورود ویروس‌های صنعتی به مجتمع‌های پتروشیمی را، استفاده از نرم‌افزارهای صنعتی وارداتی برشمرد و گفت: این نرم‌افزارها، هنگام نصب، آلودگی ایجاد کرده بودند. وی افزود: مجتمع‌های پتروشیمی جزء مجتمع‌هایی هستند که کنترل‌های صنعتی در این مکان‌ها از طریق سامانه کنترل صنعتی انجام می‌شود. بنابراین، دستورات منظم کنترلی باید به این سامانه داده شود؛ چراکه این سامانه‌ها می‌توانند مورد حملات سایبری قرار گیرند.
۴- قرارداد ساخت پنج دکل حفاری دریایی با یک شرکت روسی
مدیرعامل شرکت توسعه سازه‌های دریایی (تسدید) گفت: قرارداد ساخت پنج دکل حفاری بین شرکت توسعه سازه‌های دریایی و شرکت روسی شیپارد و با تعامل وزارت صنعت، شورای عالی صنایع و وزارت نفت منعقد شده است. موسوی گفت: این دکل‌ها به صورت پیش‌ساخت در کشور روسیه ساخته شده و در ایران با کمک مدیران روس و متخصصان ایران اسمبل می‌شود. دکل اول به صورت ۵۸ درصد ساخت طرف ایرانی و دکل‌های بعدی با افزایش درصد همکاری در طول دو سال صورت می‌گیرد. گفتنی است، شرکت روسی ۸۵ درصد از این قرارداد را تأمین مالی کرده و بازگشت مبلغ قرارداد برای شرکت روسی به صورت اجاره پنج‌ساله است و برجام تأثیری در امضای این قرارداد نداشته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات