تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۹۴۹۲۴

فرار منافقین از لیبرتی به آلبانی

دست‌کم ۱۵۵ عضو سازمان تروریستی گروهک منافقین از جمله تعدادی از سرکردگان آن از عراق به آلبانی گریخته‌ اند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موسسه راهبردی دیده بان، یک فروند هواپیمای مسافربری آمریکا تروریست‌های یادشده را که در اردوگاه لیبرتی نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد پنهان شده بودند، به آلبانی منتقل کرد.
این انتقال در روز چهارم شهریورماه انجام شده است. گفته می‌شود چند مقام عالی رتبه گروه تروریستی سازمان منافقین و احتمالاً مسعود رجوی، سرکرده این گروه جزء مسافران این هواپیما بودند.
دولت عراق حکم بازداشت این تروریست‌ها را صادر کرده بود و آنها با هویت و گذرنامه های جعلی از این کشور گریخته‌ اند.
موسسه دیده بان همچنین به نقل از منابع آگاه در عراق اعلام کرد این هواپیمای امریکایی به غیر از تروریست‌های سازمان مجاهدین خلق مسافر دیگری نداشت.
هنوز درباره اینکه آیا هیچیک از اعضای منافقین در اردوگاه لیبرتی باقی مانده اند یا نه، خبری منتشر نشده است اما گفته می‌شود آمریکا و سازمان ملل با همکاری عربستان سعودی زمینه خروج این تروریست‌ها را از عراق فراهم کرده‌ اند.
سازمان منافقین به علت سابقه جنایی خود در عراق با خشم مردم این کشور مواجه است. این گروه در سرکوب مخالفان توسط صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق به طور گسترده‌ای از وی پشتیبانی کرد.
سران عراق همواره از اعضای باقیمانده منافقین خواسته‌ اند این کشور را ترک کنند اما حمایت امریکا و اروپا از این گروه مانع از اخراج کامل این تروریست‌ها از خاک عراق شده است. سازمان ملل و بغداد در دسامبر سال ۲۰۱۱  بر سر نقل مکان حدود سه هزار تن از اعضای این گروه از اردوگاه اشرف در استان دیاله به اردوگاه لیبرتی، که پایگاه نظامی سابق امریکا بود، توافق کردند.
دولت عراق در سپتامبر سال ۲۰۱۳ آخرین گروه از منافقین را از این کشور اخراج و به اردوگاه لیبرتی منتقل کرد تا در انتظار نقل مکان بالقوه به کشورهای ثالث باشند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
0
0
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات