صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۲۹۴۹۵۲

اخبار کوتاه دوشنبه 8 شهریور

«فایننشال‌تایمز» نوشت: بانک‌ها بدون تضمین آمریکا در ایران سرمایه‌گذاری نخواهند کرد. آمریکا هم چنین تضمینی را به بانک‌ها نخواهد داد. این ماجرا، نشان می‌دهد سیاست واشنگتن تا چه حد می‌تواند غیرقابل اعتماد باشد. قرار بود برجام گردش پولی در داخل ایران را به جریان انداخته و رشد اقتصادی این کشور را به حرکت درآورد؛ اما بانک‌ها به علت ترس از آمریکا حاضر به همکاری با ایران نیستند.
«موسی ابومرزوق» عضو ارشد حماس با بیان اینکه حماس به سوریه خیانت نکرد، گفت: تلاش حماس این است که ایران (در دنیای عربی) به دشمن تبدیل نشود. وی درباره کسانی که این جنبش را به دلیل داشتن رابطه با ایران سرزنش می‌کنند، گفت: کسانی که این‌گونه فکر می‌کنند، طبیعت درگیری‌ها در منطقه را نمی‌شناسند.
۲۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از علی مطهری شکایت کرده و برکناری وی را از سمت نایب‌رئیسی مجلس خواستار شدند. این نمایندگان در نامه خود تأکید کردند: «علی مطهری به علت مواضع و اظهارنظرهای اخیر نباید در کرسی نیابت ریاست مجلس شورای اسلامی باقی بماند.»
«القدس‌العربی» نوشت: الحشد الشعبی تصمیم دارد در انتخابات پارلمانی آینده عراق کاندیدا معرفی کند. گفتنی است، مقتدی صدر در بیانیه‌ای با اشاره به‌احتمال رأی‌آوری بالای کاندیداهای این گروه، نسبت به قرار گرفتن حکومت در دست الحشد الشعبی هشدار داده است.
الياس حضرتي از جلسه اصلاح‌طلبان با ورزشکاران شورای شهر تهران پیش از انتخابات هیئت‌رئیسه خبر داد و گفت: اميدوار هستيم كه اين دوره آقاي مسجد‌جامعي رأي بياورد و حمايت‌هاي لازم را در اين‌باره نيز انجام مي‌دهيم.
با وجود بخشنامه وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ممنوعیت واردات برنج از اول مرداد حتی به اندازه یک کیلوگرم، شنیده شده است که تنها یک شرکت ۱۵۰هزار تن برنج در همین ایام ممنوعه وارد کشور کرده است.
روزنامه «المیسره» نوشت: محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله در واکنش به طرح جان کری برای حلّ بحران یمن مبنی بر خلع سلاح حوثی‌ها، گفت که هرکس بخواهد سلاح‌مان را از ما بگیرد، جانش را خواهیم گرفت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات