تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۹۴۹۷۳

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: مخالفان «برجام» از همنوایی با صهیونیست‌ها ابایی ندارند

(روزنامه ايران - 1395/05/28 - شماره 6289 - صفحه 21)

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نگاه مخالفان صاحب تریبون و رسانه دولت روحانی به برجام را نمونه روشن از کارشکنی و بهانه گیری های آنان دانست و گفت: «ابایی نداشتند و ندارند که در مخالفت با توافقات هسته ای، با صهیونیستها همنوا شوند».

به گزارش ایرنا آیتالله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از شاعران، ادیبان و نویسندگان کشور افزود: «دولت به همان مقدار که میبایست در سیاست خارجی مواظب کارشکنیهای لابی صهیونیست باشد، در داخل نیز به جای برنامه ریزی برای آینده درخشان، وقت و برنامه های خود را برای توضیح اقدامات صرف می کرد تا مخالفان سیاسی دولت باعث ترویج نا امیدی در جامعه نشوند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر این جمله که ‹اندیشه های دکتر روحانی را می شناسم و از برنامه هایش برای تقویت کارآمدی نظام خبر دارم’، به تشریح شباهت ها و تفاوت های این روزها با سال های پس از جنگ پرداخت و گفت: «یکی از بزرگترین مشکلات دولت فعلی سنگ اندازی ها، مانع تراشی ها و موضع گیری های مغرضانه مخالفان سیاسی است که حاضرند برای تضعیف و ضربه زدن به دولت، همه افتخارات و دستاوردهای نظام را زیر سوال ببرند».

وی با بیان این جمله که با همه شرایط، به آینده ایران امیدوارم، ادامه داد: «بزرگترین دلیل امیدواری من، رشد آگاهی مردم و اطلاع آنان از پشت پرده بسیاری از مخالفت ها با دولت و مانع تراشی هاست».

دل مردم عراق را به جای بغداد فتح کردیم

آیتالله هاشمی رفسنجانی همچنین در دیدار جمعی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس، 26 مرداد را روزی جاودان در تقویم تاریخ معاصر ایران و همچنین لحظه ورود آزادگان به میهن را یکی از شیرینترین روزهای عمر خویش خواند و گفت: وقتی نخستین گروه از فرزندان ایران عزیز پس از سالها اسارت در سیاهچالهای حزب بعث به ایران برگشتند، تلخی سالهای انتظار، به شیرینی مبدل گشت.

هاشمی رفسنجانی، در ادامه سخنان خویش، با ارائه تحلیلی تاریخی از مقاطع مختلف جنگ، به عوامل شروع، تداوم و پایان جنگ پرداخت و در خصوص بُعد مردمی دفاع مقدس، گفت: بدون تردید نقطه قوت جبهه ایرانی بُعد مردمی آن بود که علاوه بر حضور داوطلبانه همه اقشار جامعه در خطوط مقدم و پشتیبانیها، اوج مردمی بودن دفاع مقدس را آنجایی شاهد بودیم که پدران و مادران در تشییع جنازههای فرزندان خود اشعاری حماسی در وداع با عزیزانشان و دعوت جوانان برای حضور در جبههها میخواندند.

هاشمی رفسنجانی، به مقطع پذیرش قطعنامه و حواشی سیاسی قبل از آن در جامعه اشاره کرد و گفت: شاید آن روز انتظار عمومی این بود که بغداد را فتح و صدام را اسیر و محاکمه کنیم، اما دیدیم که بهجای بغداد، دل مردم عراق فتح شد و به همراه صدام، منافقین و حامیان استکباریاش در بدترین شرایط قرار گرفتند به گونهای که امریکا با هزینههای فراوان مالی، نظامی و حتی جانی، تنها کاری که در عراق کرد، دشمن خونی شیعیان یعنی صدام و حزب بعث را سرنگون کرد.

هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به گلایههای یکی از آزادگان که «گویا صداوسیما تقویم ایران را فراموش کرده که 26 مرداد روز آزادگان است!»، گفت: شاید اولویتهای رسانه ملی تغییر کرده باشد! اما مطمئن باشید اولویت مردم ایران و خانوادههای شهدا همیشه شما بودید، هستید و خواهید بود.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/6289/21/146693/0

ش.د9501709

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات