تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۵۳۰۶

نشانه روی ۲۰۰ کلاهک اتمی رژیم صهیونیستی به سمت ایران

جزئیات یک رایانامه متعلق به وزیر خارجه پیشین آمریکا افشاء می کند که رژیم صهیونیستی ۲۰۰ کلاهک اتمی در اختیار دارد که تمامی آنها را به سمت تهران نشانه رفته است.
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «ایندپندنت»، جزئیات یک رایانامه متعلق به «کالین پاول» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا افشاء می کند که رژیم صهیونیستی ۲۰۰ کلاهک اتمی در اختیار دارد که تمامی آنها را به سمت تهران نشانه رفته است.

هرچند رژیم صهیونیستی با پیروی از سیاست «ابهام هسته ای» همواره از صحبت در مورد نوع و اندازه سلاحهای خود امتناع کرده است؛ برخی ناظران برآورد می کنند که این رژیم غاصب ۴۰۰ کلاهک اتمی دراختیار دارد.

کالین پاول در این رایانامه افشاء شده خطاب به «جفری لیدز»- یکی از شرکای تجاری خود- به سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» در کنگره آمریکا و هشدار وی علیه توافق هسته ای با ایران اشاره می کند؛ توافقی که به اِزای رفع تحریمهای مالی و نفتی بین المللی، قابلیت هسته ای تهران را محدود می سازد. وی در این رایانامه می نویسد: «نتایج مذاکرات آن چیزی نیست که وی [نتانیاهو] انتظار دارد».

کالین پاول در ادامه می نویسد: «بهرحال، ایرانیان اگر هم [یک سلاح هسته ای] بسازند، نمی توانند از آن استفاده کنند. مقامات ایران می دانند که اسرائیل ۲۰۰ کلاهک اتمی در اختیار دارد که تمامی آنها به سمت تهران نشانه رفته است، و ما [آمریکا] نیز هزاران [کلاهک اتمی] در اختیار داریم.

با آنکه کالین پاول آشکارا توافق هسته ای ایران را تأیید کرده است- وی در سپتامبر ۲۰۱۵ در گفتگو با شبکه «اِن بی سی» اعلام کرد که این «یک توافق بسیار خوب است»- اما در گفتگو با لیدز ابراز تردید کرد که ایران قادر باشد «ظرف یکسال» یک سلاح اتمی را به معرض آزمایش گذارد.

در رایانامه مزبور، این سیاستمدار و ژنرال بازنشسته آمریکایی به صراحت اذعان کرد که چنانچه ایران قاطعانه درپی دستیابی به سلاح هسته ای بود، تحریمها برای بازداشتن تهران از این تصمیم کفایت نمی کرد.   

وی می نویسد:‌«آنها [ایرانیان]، به درستی، می گویند که از حق غنی سازی [اورانیوم] برای تأمین انرژی برخوردارند. روسها در احداث یک نیروگاه هسته ای در بوشهر مشارکت داشتند.... بنیامین نتانیاهو نیز مانند نیروهای جاسوسی ما دوست دارد بگوید «یک سال بعد». آنها هر سال این حرف را تکرار می کنند. [ساخت سلاح هسته ای] به این آسانی ها نیست».

لازم به ذکر است که این رایانامه های افشاء شده متعلق به پاول حاوی سخنانی توهین آمیز از جانب این دیپلمات عالیرتبه آمریکایی خطاب به دونالد ترامپ است که وی را «یک رسوایی ملی و فردی منفور در سطح بین المللی» می خواند. پاول در اشاره به هیلاری کلینتون، وی را یک سیاستمدار «آزمند و نه تحول طلب» معرفی می نماید.  

گفتنی است که در رایانامه دیگری متعلق به کالین پاول، وی در پاسخ به درخواست «کن دوبرشتاین» رئیس پیشین ستاد رونالد ریگان- رئیس جمهور سابق آمریکا- مبنی بر عدم حمایت آشکار از توافق هسته ای با ایران، این توافق را «برای کشور [آمریکا] و متحدان آن مفید خواند».
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات