تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۹۵۳۲۲

رمزگشایی از اعتراف پاول

مواضع منتشر شده از سوی کالین پاول نشان داد که دشمنی صهیونیست ها با ایران اسلامی، توهم توطئه! نیست و حقیقتی ملموس به شمار می آید؛ حقیقتی ملموس که باید برای مواجهه با آن برنامه ریزی دقیق و گسترده ای داشت.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل/حسین یاری
افشای محتوای رایانامه های کالین پاول وزیر امور خارجه اسبق ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که رژیم اشغالگر قدس 200 موشک هسته ای را به سوی کشورمان نشانه گرفته است. کالین پاول در ایمیل ارسالی به جفری لیدز، حامی مالی حزب دموکرات آمریکا درباره اعتراضات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به معامله با ایران نوشت «رژیم ایران حتی در صورت ساخت سلاح هسته ای از آن استفاده نخواهد کرد چون"بچه ها در تهران می دانند که اسرائیل 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد که به سوی آن ها نشانه گیری شده است.» تاریخ این نامه 3 مارس 2015 است.
در این خصوص نکاتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:
نخست این که غیر از کالین پاول، ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرده بود که این رژیم دارای سلاح های ممنوعه هسته ای است. در گذشته نیز جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا درباره کلاهک های هسته ای رژیم صهیونیستی سخن گرفته بود. نباید فراموش کرد که کالین پاول سابقه ریاست ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا را نیز داشته و از این رو اطلاعات وی در خصوص وجود سلاح های هسته ای ( بمب هسته ای ) در سرزمین های اشغالی به نظر دقیق می رسد. در اینجاست که نسبت به ناکارآمدی سازمان های بین المللی و در راس آنها آژانس بین المللی انرژی اتمی در قبال فعالیت های هسته ای رژیم صهیونیستی بیش از پیش آگاه می شویم. به راستی چرا افرادی مانند یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در این خصوص سکوت کرده اند؟ فراتر از آن، چرا در زمانی که ایهود اولمرت صراحتا از وجود سلاح های هسته ای در سرزمین های اشغالی خبر داد، این سازمان ظاهرا بین المللی اقدامی در این خصوص صورت نداد؟ آیا اکنون با افشای ایمیل های محرمانه پاول، زمان مهار برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی و اعمال فشار بین المللی بر تل آویو فرا نرسیده است؟

رمزگشایی از اعتراف پاول

نکته دوم این که اظهارات کالین پاول، لزوم تقویت توان دفاعی و موشکی کشورمان در مقابل رژیم صهیونیستی را دوچندان می سازد. بدیهی است که در مقابل دشمنی که دارای سلاح هسته ای است، باید با نوین ترین و کارآمد ترین ابزارهای دفاعی و جنگی وارد عمل شد. از این رو زمزمه هایی که  از سوی نظام سلطه در خصوص لزوم محدود سازی توان موشکی و دفاعی ما مطرح می شود، اساسا محلی از اعراب نداشته و نخواهد داشت. بدیهی است با وجود اظهارات افرادی مانند پاول و اولمرت، کمترین جایی برای مصالحه بر سر توان دفاعی و موشکی کشورمان وجود نخواهد داشت. 
نکته سوم این که متاسفانه برخی جریان های همسو با نظام سلطه در داخل کشور، سعی در حساسیت زدایی نسبت به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران دارند، اما همان گونه که از رایانامه های کالین پاول برداشت می شود، تهدید رژیم صهیونیستی علیه کشورمان تهدیدی جدی است و در مقابل این تهدید، باید آماده واکنشی قاطع باشیم. از این رو ترس و وحشت صهیونیست ها از توان نظامی و دفاعی کشورمان، دستاورد و افتخاری بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. بدیهی است که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد کمترین حرکتی در جهت تقابل با جمهوری اسلامی ایران صورت دهد، با واکنش قاطعانه و جبران ناپذیری از سوی کشورمان مواجه خواهد شد.
مواضع منتشر شده از سوی کالین پاول نشان داد که دشمنی صهیونیست ها با ایران اسلامی، توهم توطئه! نیست و حقیقتی ملموس به شمار می آید؛ حقیقتی ملموس که باید برای مواجهه با آن برنامه ریزی دقیق و گسترده ای داشت. این برنامه ریزی، هم اکنون توسط فرزندان ایران اسلامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و دیگر قوای مسلح ایران اسلامی صورت گرفته و همچنان ادامه خواهد یافت، زیرا اساسا دشمنی رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی آن و در راس آنها ایالات متحده آمریکا با انقلاب و ملت ایران تمامی نخواهد داشت. در چنین شرایطی باید مراقب محاسبات ساده انگارانه و بدتر از آن، القائات خیانتکارانه در ساده سازی دشمنی نظام سلطه و رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران بود./

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات