صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۹۵۴۱۲

از موضع مشترک ایران، روسیه و مصر تا نامه شارون به ملک عبدالله

۱- مشارکت نیروهای مسلح برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان توانمندی بالا و امکانات نیروهای مسلح در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، به گزارش فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) مبنی بر اجرا و پیگیری ۶۳ طرح مهم در کشور اشاره کرد و گفت: طرح‌ها و پروژه‌هایی که قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ع) در دست اجرا و پیگیری دارد، جزء طرح‌های کلیدی کشور هستند و حجم سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در این طرح‌ها می‌تواند نقش مؤثری در اقتصاد کشور ایفا کند. اسحاق جهانگیری بر ضرورت کمک و حمایت از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برای تکمیل و اجرای این پروژه‌ها تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های ذی‌ربط باید کمک‌های لازم را برای تکمیل و بهره‌برداری این طرح‌ها انجام دهند. وی در ادامه این جلسه با اشاره به توانمندی‌های بسیج در حوزه‌های مختلف، بر لزوم استفاده از امکانات این سازمان در حلّ مشکلات کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تأکید کرد.
۲- انتقاد از ارائه کارت‌های اعتباری به مردم
محمدرضا جهان‌بیگلری، رئیس سابق کمیسیون پولی، بانکی، سرمایه‌گذاری و بیمه اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا درباره طرح جدید بانک مرکزی برای اعطای وام ۱۰ تا ۵۰ میلیونی خرید کالا و خدمات گفت: امسال سالی است که دولتمردان به دنبال تحریک کاذب و موقتی اقتصاد، برای کسب رضایت نسبی در راستای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو هستند. وی در ادامه با بیان این مطلب که «این طرح پوپولیستی است و سبب رضایت‌مندی کاذب می‌شود»، تصریح کرد: البته میزان رضایت‌مندی جامعه ناشی از اجرای این طرح بسیار کوتاه است. این طرح بیشتر کپی‌برداری از کشورهای توسعه‌یافته با اقتصاد بدون رکود و تورم کنترل‌شده است و در این بازه زمانی و این وضع اقتصادی کشور نتیجه معکوس دارد.
۳- نامه شارون به ملک عبدالله که پس از ۱۱ سال فاش شد
«آریل شارون» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۵ در نامه‌ای به «عبدالله‌بن‌عبدالعزیز» پادشاه وقت سعودی ابراز امیدواری کرده بود که عربستان در راستای تقویت گروه‌های به اصطلاح میانه‌رو در منطقه تلاش کند. بر اساس افشاگری روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «آریل شارون» در نامه خود در سال ۲۰۰۵ به عبدالله‌بن‌عبدالعزیز، به او پیشنهاد همکاری متقابل برای صلح داده است. به نوشته این روزنامه، شارون گفته است دست دوستی به سوی عبدالله دراز می‌کند و تمایل دارد تا فرصتی برای همکاری و اقدام مشترک برای رسیدن به صلح به وجود آید. این نامه در نوامبر ۲۰۰۵ نوشته شده و شارون سه هفته پس از آن سکته مغزی می‌کند و به کما می‌رود.
۴- موضع قاهره درباره سوریه به ایران و روسیه نزدیک است
یک دیپلمات ارشد مصری و عضو شورای روابط خارجه این کشور اظهار داشت: ایران و روسیه موضع مشابهی در زمینه بحران سوریه دارند؛ از سویی مواضع تهران و مسکو در مقابل مواضع عربستان و واشنگتن و دیگر هم‌پیمانان‌شان قرار گرفته است، اما باید به این نکته دقت کرد که عبدالفتاح السیسی در مجمع عمومی سازمان ملل درباره سوریه موضعی نزدیک به روسیه و ایران اتخاذ کرد. «رخا احمد حسن» در ادامه گفت: حساسیتی که میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج [فارس] وجود دارد، نباید بر روی روابط ایران و مصر تأثیر بگذارد و بهبود روابط قاهره- تهران به سود این کشورها نیز هست، این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات