تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶  ، 
کد خبر : ۲۹۵۴۴۸

پشت پرده ترور روزنامه نگار مشهور لبنانی

یک روزنامه نگار مشهور لبنانی گفت که "ناهض حتر"، روزنامه نگار اردنی به دلیل مواضع ضد سعودی و ضد وهابی و مخالفتش با سیاست های امریکا برای تجزیه منطقه ترور شده است
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از پایگاه خبری العالم،  "خلیل حرب" نویسنده و روزنامه نگار روزنامه "السفیر" لبنان روز یکشنبه به این شبکه خبری گفت: "ناهض در دهه نود همکار ما در روزنامه السفیر بود. من می دانم که او تا چه اندازه مخالف سیاست های امریکا در منطقه و تلاش های این کشور برای تجزیه منطقه بود. ما زمانی که امریکا سرگرم جنگ در یوگسلاوی سابق برای تجزیه آن بود، همکار بودیم."
حرب افزود: این موضوع به عنوان یک پیش زمینه در ذهن ناهض نقش بسته بود تا اینکه حوادث و مسائل اخیر در جهان عرب و اسلام را به چشم خود دید و ملاحظه کرد که چگونه امریکا با سیاست های خود برای نابودی ملتها و تجزیه منطقه تلاش می کند.
وی "ناهض حتر" را شهید روزنامه نگاری و آزادی بیان و اندیشه توصیف کرد که با تفکر جاری در منطقه و جریان وهابیت که خون و جان مسلمانان و عرب را در سراسر جهان به بازی گرفته، مخالف بود.
حرب خاطرنشان کرد که ناهض و امثال او به دلیل مواضع ضد سعودی و مخالفت با سیاست های امریکا در منطقه، در دنیای امروز ما پیوسته در طول سال های گذشته در معرض حملات تهدید و تکفیر قرار گرفته اند.
این روزنامه نگار لبنانی تأکید کرد که هر کس که با این جریان (مخالفت با وهابیت و سیاست های امریکا در منطقه) همراه باشد، زندگی و جانش پیوسته در خطر است.

وی در ادامه ناهض حتر را قربانی جریان تکفیری دانست.
حرب خاطرنشان کرد: "جرم او تنها مقاله ها و مواضع ضد امریکایی و ضد تکفیریش بود. جرم او محکوم کردن تمام جنایاتی بود که تکفیری ها در سوریه و عراق و سایر کشورهای عربی و اسلامی مرتکب شده بودند."
ناهض حتر، نویسنده و روزنامه نگار اردنی امروز (یکشنبه) مقابل کاخ دادگستری در امان، پایتخت اردن به ضرب گلوله کشته شد.

وی در سل 1998 هم در معرض سوء قصد قرار گرفته بود اما جان به در برد.

حتر علیه سیاست های عربستان و حمایت این کشور از وهابیت و تروریسم، در روزنامه الاخبار لبنانی مقاله می نوشت. او از سپتامبر 2008 در اردن اجازه نوشتن نداشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات