صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۹۵۴۸۲

اخبار کوتاه 6 مهر

اولیاء علی‌بیگی، نماینده دائم ایران در سازمان بین‌المللی کار با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۳ درصد کارگرانِ شغل‌های مستمر با «قرارداد موقت» فعالیت می‌کنند، گفت: در لایحه اصلاح قانون کار، برای تعیین حداقل دستمزد کارگران، وضعیت اقتصادی کشور، شاخص‌های تورم و سبد معیشت کارگران در نظر گرفته شده است، به این معنی که دولت‌ها می‌توانند با توجیه نامناسب بودن وضعیت اقتصادی کشور، حداقل دستمزد را کمتر از نرخ تورم افزایش دهند.
«سرگئی کرینکو» مدیر اجرایی آژانس هسته‌ای «روس‌ اتم» روسیه اعلام کرد، ایران در ماه جاری میلادی، ۳۸ تن آب سنگین به روسیه تحویل داده است. بنا به گزارش اسپوتنیک، کرینکو در جلسه مقدماتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: «من می‌توانم تأیید کنم که ۳۸ تن آب سنگین ایران در روزهای ۱۳ و ۲۰ سپتامبر به روسیه تحویل داده شده است.»
سیدحسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجران افغانستان گفت: ۱۵۴ هزار مهاجر افغانستان در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند که پرونده‌های آنها تحت بررسی قرار دارد. به گفته وی، روزانه پنج هزار مهاجر از پاکستان و ایران به کشور برمی‌گردند. گفتنی است، سازمان پناهندگی سازمان ملل متحد برای هر مهاجر افزون بر هزینه حمل‌ونقل، ۳۸۰ دلار پول نقد پرداخت می‌کند.
ده‌ها شهر اسپانیا، از جمله «کادیس»، «مادرید» و «والنسیا» به جنبش تحریم رژیم صهیونیستی پیوستند. کمیته ملی فلسطین برای تحریم رژیم صهیونیستی، کمپین «مناطق آزاد شده از آپارتاید اسرائیلی» را در استان‌های مختلف اسپانیا به راه انداخته و مورد حمایت جنبش‌های اجتماعی، مدارس، شهرداری‌ها و سازمان‌ها قرار گرفته است.
یکی از فرماندهان بلندمرتبه جبهه النصره در گفت‌وگو با «یورگن تودن‌هوفر» خبرنگار آلمانی گفت: «آمریکا از ما حمایت می‌کند.» روزنامه «کلنراشتات‌آنتسایگر» با انتشار این گفت‌وگو به نقل از این نیروی جبهه النصره نوشت، آمریکا به تازگی موشک‌های ضدتانک تاو در اختیار این گروه گذاشته است.
«احمد جمالی» مدیرکل سازمان سرمایه‌گذاری خارجی درباره میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی گفت: پیش‌بینی ما این است که بتوانیم تا پایان سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی تصویب کنیم. اکنون که در میانه سال قرار داریم، حدود نیمی از این میزان محقق شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات