صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۹۵۸۱۶

از توهین نشریه کارگزاران تا خلف وعده‌های نوبخت

کسری بودجه ۶۰۰ میلیارد دلاری آمریکا
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، به دلیل کاهش درآمدهای این کشور و افزایش هزینه‌های عمومی در زمینه‌هایی، همچون امنیت اجتماعی و خدمات درمانی، کسری بودجه این کشور در سال مالی ۲۰۱۶ به بیش از ۵۸۷ میلیارد دلار افزایش یافته است. این میزان کسری بودجه معادل ۲/۳ درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور است. بنا به اعلام دفتر بودجه کنگره آمریکا، در سال ۲۰۰۹ کسری بودجه آمریکا به دلیل بحران شدید اقتصادی و رکود بزرگ به ۱۴۰۰ میلیارد دلار رسید. سال گذشته نیز آمریکا کسری بودجه ۴۳۹ میلیارد دلاری را تجربه کرد که معادل ۵/۲ درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور بود. کاهش دریافت مالیات از شرکت‌ها به دلیل تصویب قانون کاهش از سوی کنگره و بالا رفتن سن جمعیت آمریکا سبب شده است این کشور به اجبار هزینه‌های خدمات درمانی و امنیت اجتماعی را افزایش داده و هزینه برنامه‌های بهداشتی و بازنشستگی سالمندان در این کشور را بالا ببرد.

توهین نشریه کارگزاران به مسئولان ارشد نظام!
نشریات گروه مطبوعاتی هم‌میهن از سوی حزب کارگزاران سازندگی شکل گرفته و برخی از محکومان فتنه ۸۸ در آنها مسئولیت دارند. این نشریات که با «توهین» به مقدسات و افراد گره خورده است، رکورددار توقیف در کشور هستند و در کارنامه مطبوعاتی آنها از «غیرانسانی» خواندن حکم قصاص تا «دروغ‌گو» خطاب کردن رئیس‌جمهور مشاهده شود. در آخرین نمونه هفته‌نامه «صدا» در شمارگان ۱۰۱ خود، در بخش «خیابان ۲۱» با قلم «آیدین سیار سریع»، از طنزنویسان هتّاک روزنامه‌های زنجیره‌ای با کنایه‌های واضح به چگونگی نهی محمود احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است. این هفته‌نامه احمدی‌نژاد را «رابین هود» معرفی کرده و داستان مضحکی را درباره نهی وی از ریاست جمهوری ترسیم کرده است که اهانتی آشکار به مسئولان ارشد نظام است؛ حال باید منتظر ماند و دید نظر نهادها و مراجع نظارتی نسبت به این طنز وقیحانه و سراسر توهین به مسئولان ارشد نظام چیست!

نامه چندباره جهانگیری به نوبخت برای تأمین اعتبار مسکن مهر
رئیس سازمان برنامه و بودجه بارها وعده کمک به تکمیل زیرساخت واحدهای مسکن مهر را داده؛ ولی اتفاقی نیفتاده است و گزارش‌ها حاکی است، جهانگیری بارها برای تأمین اعتبار مسکن مهر به این سازمان نامه نوشته است. وعده‌های داده شده با گذشت ماه‌ها به فراموشی سپرده شد تا اینکه نوبخت وعده دیگری برای تکمیل واحدهای مسکن مهر در شهر پردیس داد. وعده نوبخت با سمت جدید ریاست سازمان برنامه و بودجه، دادن ۱۳۰ میلیارد تومان به شهر پردیس برای تکمیل واحدهای مسکن مهر این شهر است؛ موضوعی که غفوری، مدیرعامل شهر پردیس در اواخر شهریور ماه امسال به آن اذعان کرد.

تلاش برای کودتای داخلی در داعش نافرجام ماند
منابع عراقی و شاهدان عینی در موصل خبر داده‌اند، به تازگی گروه داعش ده‌ها نفر را که سعی داشتند علیه این گروه کودتا کنند، شناسایی و اعدام کرده است. خبرگزاری «رویترز» با اعلام این خبر، نوشت: به گفته ساکنان موصل ۵۸ عضو داعش که در حال برنامه‌ریزی برای همکاری با ارتش عراق به هنگام آغاز عملیات موصل بودند، لو رفته و به طرق مختلف کشته شده‌اند. بنا به این گزارش، هفته گذشته تروریست‌های داعش متوجه ردّ و بدل شدن برخی پیام‌ها شدند و پس از دستگیری یکی از اعضای کودتا، مشخص شد که آنها قصد داشتند به هنگام عملیات نیروهای عراقی در موصل، از داخل شهر به آنها کمک کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات