صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۹۵۸۱۷

اخبار کوتاه 25 مهر

◄ در ادامه توافق‌نامه امضا شده میان مسکو و دمشق در سال ۲۰۱۵، «پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه طرح توافق‌نامه استقرار نیروی هوایی ارتش این کشور در خاک سوریه را امضا کرد و این طرح به قانون تبدیل شد. در این توافق‌نامه هیچ سقف زمانی برای استقرار نیروهای روس در سوریه تعیین نشده است. روسیه از زمان دولت شوروی دارای یک پایگاه پشتیبانی دریایی در بندر طرطوس سوریه نیز بود که هم‌اکنون نیز فعال است.
ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جمع حامیان خود در «نیوهمپشایر» گفت: در انتخاباتی رقابت می‌کند که به نظر می‌رسد در آن به نفع رقیب وی، کلینتون تقلب صورت می‌گیرد. دونالد ترامپ افزود: این انتخابات به علت وجود رسانه‌های فاسد دستخوش تقلب شده است و رسانه‌ها با طرح ادعاهای کاملاً نادرست و دروغ‌های آشکار، به دنبال انتخاب کلینتون برای سِمت ریاست جمهوری هستند.
دولت عراق هنوز تاریخ مشخصی برای حمله به دومین شهر بزرگ این کشور، یعنی موصل و بازپس‌گیری آن از داعشی‌ها مشخص نکرده است، ولی مشخصاً هر روز بر تعداد نیروهای آماده به حمله در اطراف این شهر افزوده می‌شود. آخرین تحول عمده در اعزام نیرو به اطراف موصل را شبکه خبری «سی‌بی‌اس» مخابره و اعلام کرده است، صدها نیروی ویژه ارتش عراق، در نزدیکی موصل مستقر شده‌اند.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه آقای امیری قائم‌مقام بنده در وزارت کشور به معاونت پارلمانی ریاست جمهوری رفتند؛ در حوزه قائم‌مقامی وزارت کشور خلأهایی ایجاد شد؛ به این دلیل از آقای مقیمی درخواست کردیم در حوزه قائم‌مقامی بنده بیایند و به ما کمک کنند.
بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از تهیه گزارش زمین‌خواری‌ها در کشور در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: پرونده‌های متعددی درباره زمین‌خواری در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است. وی افزود: عمده پرونده‌های زمین‌خواری که در کمیسیون وجود دارد، مربوط به شمال کشور است.
مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد، کشورش در نظر دارد در راستای تحقق اهداف مشخص شده در ناتو در زمینه افزایش بودجه دفاعی قدم بردارد. بودجه دفاعی آلمان در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۴ میلیارد یورو تعیین شده است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات