صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۹۵۸۴۹

از گزینه‌های جایگزین جنتی تا اصرار رئیس‌جمهور در برگزاری کنسرت در مشهد

تشدید اختلاف میان عربستان و دولت مستعفی یمن
پس از انتشار بیانیه کمیته عربستان برای تحقیق درباره جنایت صنعا و مسئول دانستن ارتش تحت فرمان دولت «هادی» در این حادثه، اختلافات دولت مستعفی یمن و ریاض بالا گرفت. «عبدالعزیز جباری» یکی از اعضای دولت مستعفی هادی با حمله به فرماندهان ائتلاف عربی- سعودی، اعتراف کرد عربستان در یمن مرتکب جرایم و جنایت‌های جنگی شده است. وی افزود: هادی و نیروهای تحت امر او هیچ دخالتی در حادثه صنعا نداشتند؛ به همین دلیل بهتر است ائتلاف مسئولیت خود را بر عهده بگیرد. کمیته‌ای که عربستان برای تحقیق و بررسی جنایت صنعا تشکیل داده بود، ضمن تمجید از آنچه همکاری عربستان نامیده بود، اعلام کرده بود که ستادکل ارتش یمن [بخش وابسته به هادی] با دادن اطلاعات غلط مسبب وقوع این فاجعه شده است.

گزینه‌های جایگزین جنتی چه کسانی هستند؟
تازه‌ترین عبارت درباره رفتن یا ماندن علی جنتی از وزارت ارشاد را خودش بر زبان آورد. او که روز گذشته از ستاد انتخابات «نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر انتخابات»  بازدید کرده بود، درباره طرح خبر استعفایش در رسانه‌ها گفت: «قرار نیست در این باره صحبتی کنم، اما در چند روز آینده همه ‌چیز مشخص خواهد شد». با وجود این اظهارات، گمانه‌های متعددی درباره جانشین احتمالی علی جنتی در رسانه‌ها مطرح شد؛ از جمله این گزینه‌ها می‌توان به افرادی، چون سیدرضا صالحی‌امیری(رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی)، حجت‌الله ایوبی(معاون سینمایی وزارت ارشاد)، احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران)، حسام‌الدین آشنا (مشاور فرهنگی حسن روحانی)، محمدحسین ایمانی‌خوشخو(رئیس دانشگاه علم و فرهنگ)، سیدعباس صالحی(معاون فرهنگی وزیر ارشاد) و حتی مصطفی کواکبیان اشاره کرد.

آمریکا به دنبال جنگ فرسایشی در سوریه است
«حیان سلمان» تحلیلگر سیاسی سوریه اظهار داشت: تشدید اقدامات سیاسی و نظامی روسیه در سوریه، اعم از افزایش شمار نیروهای هوایی خود در سوریه یا اعلام راه‌اندازی سامانه اس ۳۰۰ یا استفاده از حق وتوی خود برای پنجمین بار در مخالفت با قطعنامه‌های شورای امنیت درباره سوریه، نتیجه فریبکاری‌های سیاسی آمریکا و ضد و نقیض بودن رفتار و گفتار این کشور با یکدیگر است، به گونه‌ای که در سخن مدعی مبارزه با تروریسم هستند؛ اما در عمل از تروریسم حمایت می‌کنند. وی افزود: روسیه به خوبی متوجه شده است  آمریکا در حالی که همه رؤیاهای خود برای سوریه را بر باد رفته می‌بیند، گزینه‌ای جز طولانی‌تر کردن جنگ برای به فرسایش کشاندن توان روسیه و جبهه مقاومت در اختیار ندارد.

اصرار رئیس‌جمهور بر برگزاری کنسرت‌ها در مشهد
سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد دولت دهم درباره موضع دولت تدبیر و امید نسبت به برگزاری کنسرت‌های موسیقی در دو شهر مقدس قم و مشهد که ماه‌های اخیر اعتراض علما، استادان حوزه، امامان جمعه و قشرهای مختلف مردم را به همراه داشته است، گفت: بعید است با توجه به اینکه دولت اهتمام ویژه‌ای در راضی نگه‌داشتن مراجع دارد و همواره وزرا و اعضای دولت به دیدار مراجع می‌روند و گزارش می‌دهند، این خطرپذیری را داشته باشند و خلاف نظر مراجع  بخواهند خواستار برگزاری کنسرت در قم بشوند؛ اما درباره مشهد موضع دولت متفاوت است و شخص رئیس‌جمهور بر ادامه برگزاری کنسرت‌ها در این شهر اصرار دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات