صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۵۸۵۰

اخبار کوتاه 26 مهر


گروهک تروریستی موسوم به حزب دموکرات کردستان ادعا کرد، توافق هسته‌ای دلیل پایان دادن این گروه به آتش‌بس بیست ساله با دولت مرکزی ایران است. «حسن شرفی» معاون این حزب در گفت‌وگو با خبرگزاری «روداو» گفت: «از زمانی که ایران توافق هسته‌ای را امضا کرد، گمان می‌کند هر کاری انجام دهد، دنیای بیرون به آن واکنش نشان نخواهد داد.» گفتنی است، حزب دموکرات کردستان این رویکرد را ابتدای فروردین ۹۵ نیز اعلام کرده بود.
حامد کرزی، رئیس‌جمهور سابق افغانستان معتقد است، نیروهای طالبان به‌مثابه شهروندان این کشور حق دارند بخش‌هایی از افغانستان را به تصرف خود درآورند. رئیس‌جمهور سابق افغانستان تأکید کرد: هم در زمان ریاست‌جمهوری خود و هم در حال حاضر به‌شدت مخالف عملیات هوایی نیروهای افغانستان و خارجی بوده و هستم، حتی اگر یک ولایت یا چند ولایت به‌ دست طالبان سقوط کند.
جمعی از نمایندگان مجلس دهم درباره وضعیت نرگس محمدی به رئیس دستگاه قضا نامه نوشتند و تقاضای نقض حکم و رسیدگی مجدد این فعال سیاسی را مطرح کردند. متن این نامه به امضای نمایندگانی، همچون علیرضا محجوب، علی مطهری، پروانه مافی، ‌فاطمه ذوالقدر، ناهید تاج‌الدین، حمیده زرآبادی، پروانه سلحشوری، احمد مازنی و... رسیده است.
بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس گفت: سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی یکشنبه آینده در این فراکسیون حضور می‌یابند. وی ادامه داد: اعضای فراکسیون امید مجلس با تمامی افرادی که در موضوعات سیاسی، امنیتی و اقتصادی تأثیرگذار هستند، گفت‌وگو خواهند داشت.
دونالد ترامپ ضمن مطرح کردن این ادعا که «هیلاری کلینتون» دوپینگ می‌کند، تأکید کرد پیش از برگزاری آخرین مناظره انتخاباتی باید از او و کلینتون آزمایش دوپینگ گرفته شود. نامزد جمهوریخواه گفت: هیلاری در دومین مناظره انتخاباتی بسیار سرحال بود؛ اما پایان مناظره به زور خود را به خودروَش رساند.
روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشت: در حالی که محمدبن سلمان در عربستان، دستمزدها را کاهش می‌دهد و قراردادها را معلق می‌کند، در تعطیلات، قایق تفریحی ۵۵۰ میلیون دلاری برای خودش خریده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات