صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۹۵۹۲۵

از نگرانی اصلاح‌طلبان تا رشوه 60 میلیون دلاری به یک مقام ایرانی

هر کشوری به غرب دل‌ بست، ساقط شد
فرمانده کل سپاه گفت: متأسفانه برخی از مسئولان ناهماهنگ با رهبری نگاه به بیرون دارند؛ ما نمونه‌ای نداریم که کشوری به غربی‌ها دل ببندد و ساقط نشود. سردار سرلشکر جعفری تصریح کرد: ما باید به سرمایه‌های عظیم نیروهای انسانی توجه کنیم، همان‌طور که در دوران دفاع مقدس توانستیم بدون توجه به خارج روی پای خود بایستیم. وی با بیان اینکه از سال ۸۴ تا ۸۶ احتمال حمله به کشور وجود داشت، گفت: پس از آنکه حلقه محاصره آنان در کشورهای همسایه تکمیل شد، به مسئله ناامنی‌ها در اطراف ایران پرداختند و بعد به دنبال این بودند تا به ایران اسلامی حمله کنند؛ از‌این‌رو نیروهای ما همواره در حال آماده‌باش بودند.

سیف در نامه‌ای به روحانی: بدهی‌ها را تسویه کنید
ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی به تازگی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار بازپرداخت بدهی‌های دولت به این بانک شده است. او در این نامه گفته است، در حالی که بانک مرکزی همواره بر بانک‌های دولتی و خصوصی فشار می‌آورد تا ترازنامه خود را هر سال منتشر کنند، خود بانک مرکزی در دو سال گذشته ترازنامه مالی‌اش را منتشر نکرده است. گفته می‌شود، سیف اعلام کرده است در صورت انتشار ترازنامه سال‌های ۹۳ و ۹۴، استقراض‌های دولت از بانک مرکزی و مبالغی که دولت ملزم بوده است به حساب خزانه واریز کند و نکرده است، مشخص می‌شود و این به نفع دولت نیست.

نگرانی صهیونیست‌ها از فروپاشی دولت السیسی
یک روزنامه صهیونیستی از تماس‌های اخیر بین مسئولان سیاسی رژیم صهیونیستی و آمریکا و ابراز نگرانی شدید دو طرف درباره احتمال فروپاشی دولت عبدالفتاح السیسی در مصر خبر داد. روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت: ارزیابی‌های اسرائیلی و آمریکایی نشان می‌دهد، خطرات جدی دولت السیسی را تهدید می‌کند و چنانچه در سال ۲۰۱۷ تغییرات اساسی در اقتصاد مصر رخ ندهد، مردم این کشور باز هم به خیابان‌ها آمده و حکومت ژنرال السیسی را سرنگون خواهند کرد. به نوشته این روزنامه، رهبران نظام مصر به بحران اقتصادی این کشور به‌مثابه یک تهدید راهبردی و مرکزی برای کشورشان نگاه می‌کنند.

پرداخت رشوه ۶۰ میلیون دلاری توتال به یک مقام ایرانی
رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: توتال به یک مقام ایرانی طی سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ بالغ بر ۶۰ میلیون دلار رشوه داده است. احمد توکلی افزود:  توتال در دو مقطع طی سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ مبلغ ۴۵ میلیون دلار و در سال‌های ۱۹۹۷تا ۲۰۰۴ مبلغ ۱۵میلیون دلار به فرد مذکور پرداخت کرده است. وی افزود: اطلاعات مربوط به این فساد در سال ۲۰۱۳ در بیانیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر شده است. البته در آن اسناد مشخصات کلی مقام ایرانی رشوه‌گیرنده بیان شده و اشاره صریحی به نام وی نشده است.

نگرانی اصلاح‌طلبان از آینده دولت
جلسه شورای مرکزی حزب مردمی اصلاحات به ریاست حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی، دبیرکل این حزب برگزار و آخرین وضعیت کشور بررسی شد. زارع فومنی پس از این نشست اظهار داشت: بیشتر اعضای حزب مردمی اصلاحات نگران آینده دولت یازدهم هستند. وی افزود: فضای اقتصادی و اجتماعی حاکم بر جامعه به نفع دولت نیست؛ به گونه‌ای که اقتصاد کشور حالتی شکننده دارد و دولت در این زمینه آسیب‌های بسیار جدی را در انتخابات سال آینده شاهد خواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات