صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۹۵۹۲۶

اخبار کوتاه 28 مهر


نخستین نشست وحدت اسلامی با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و شورای مفتیان روسیه در مسکو برگزار می‌شود. در این نشست بین‌المللی بیش از ۲۰۰ نفر از علمای دینی و متفکران و دانشگاهیان از سراسر روسیه و کشورهای اطراف با حضور مهمانانی از خاورمیانه، شمال آفریقا، شبه قاره هند و شرق دور مشارکت دارند و مسائل جهان اسلام را با تأکید بر ضرورت وحدت و همبستگی اسلامی و لزوم مبارزه با جریانات تکفیری و افراطی و راه‌های مقابله با آن، مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.
سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره ساخت گوشی‌های همراه ایمن برای مسئولان گفت: طرح این موضوع را به هیئت دولت فرستاده‌ایم و در حال حاضر در دست بررسی کمیسیون سیاسی- امنیتی دولت است. ما در استفاده مسئولان از گوشی‌های هوشمند ملاحظاتی را داریم؛ از این رو به دو وزارتخانه دفاع و صنعت و معدن گفته‌ایم که اقدامات اولیه برای ساخت گوشی‌های داخلی را انجام دهند.
«خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس و «اسماعیل هنیه» معاون وی با «تمیم بن‌حمد» امیر قطر در دوحه دیدار کردند. در این دیدار آخرین تحولات مربوط به فلسطین و اوضاع قدس و کرانه باختری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مشعل و هنیه از حمایت‌های این کشور، به ویژه در زمینه بازسازی نوار غزه قدردانی کردند.
نظرسنجی اخیر مشترک نشریه «پولتیکو» و «مورنینگ کانسالت» نشان می‌دهد،۴۱ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی معتقدند، تقلب گسترده‌ای در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور شکل خواهد گرفت که در نهایت به شکست دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه منجر خواهد شد.
در اولین جلسه شورای مرکزی جدید جبهه پایداری، حجت‌الاسلام آقاتهرانی با اتفاق آرا در مقام دبیرکل این جبهه ابقا شد. صادق محصولی نیز با رأی اعضای شورای مرکزی در سمت قائم‌مقام جبهه پایداری ابقا و به عنوان مسئول ستاد مرکزی این جبهه انتخاب شد.
معاون آموزش فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با اعلام اینکه بر اساس آمار در بین ۱۱۰ کشور جهان، در بحث سلامت رتبه ۱۰۴ را داریم، خاطرنشان کرد: رتبه سلامت در ایران وضعیت خوبی ندارد و سیاستمداران و تصمیم‌گیران باید به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات