صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۹۶۰۷۰

از مراکز ضد صهیونیستی در قلب آمریکا تا جایزه مؤسسه سلطنتی انگلیس به ظریف

۱- کشف سامانه‌های آمریکایی در زیرساخت‌های ایران با قدرت شنود و تخریب
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: طبق گزارش «نیویورک‌تایمز»، آمریکایی‌ها دو راهبرد در برابر به نتیجه نرسیدن مذاکرات با ۱+۵ یا درگیری ایران با رژیم اشغالگر قدس دارند؛ بر اساس این، سامانه‌هایی (ایمپلنت‌هایی) در زیرساخت‌های ایران کاشته‌اند که هم به آنها اطلاعات بدهد و هم در زمان لازم قدرت تخریب داشته باشد. سردار جلالی افزود: با بررسی در این‌باره برای کشف این ایمپلنت‌ها، زیرساخت‌های ایران را در چندین دسته، از جمله برق، انرژی، ارتباطی، نفت و رسانه دسته‌‌بندی‌ کردیم که پس از بررسی، نمونه‌هایی در برخی زیرساخت‌ها کشف شده است و آنها را تا دستیابی به نتیجه قطعی ردیابی می‌کنیم.

۲- ظریف و کری برندگان جایزه سال مؤسسه سلطنتی انگلیسی «چتم هاوس»
مؤسسه سلطنتی انگلیسی چَتم هاوس، ظریف و کری را برندگان جایزه سال خود معرفی کرد. چتم هاوس در تارنمای خود نوشت: «این مؤسسه جایزه سال خود را به فرد، افراد یا سازمان‌هایی می‌دهد که بیشترین کمک را به گسترش روابط بین‌المللی در یک سال گذشته کرده باشند.» در این تارنما آمده است: «امسال جان کری و محمدجواد ظریف به دلیل نقش مهمی که در سال ۲۰۱۵ در موفقیت مذاکرات ایران و ۱+۵ داشتند، شایسته این جایزه تشخیص داده شده‌اند.» مؤسسه مطالعاتی چتم هاوس، جایزه سال خود را به نیابت از ملکه انگلیس می‌دهد که در آن کشور، نماد اقدام فراحزبی است.

۳- دانشگاه‌های نیویورک و کالیفرنیا، مراکز مهم فعالیت‌های ضد صهیونیستی هستند
مطالعات آکادمیک جدید نشان می‌دهد، در دانشگاه‌های نیویورک و مراکز علمی کالیفرنیا به دلیل حضور گروه دانشجویی «عدالت در فلسطین» فضای ضد صهیونیستی حاکم شده است. به نوشته وبگاه «تایمزاسرائیل»، بر اساس پژوهشی که از سوی مرکز مطالعات مدرن کوهن در امور یهودیان روی حدود چهار هزار دانشجو انجام شده است، افزون بر اینکه در دانشگاه‌های ذکر شده فضای ضد صهیونیستی و البته ضد یهود حاکم است، در دیگر دانشگاه‌های این کشور نیز چنین جوّی وجود دارد که چندان به سیاست‌های رژیم صهیونیستی مربوط نمی‌شود و ناشی از نفرت قدیمی از یهودیان است.

۴- شخصاً در حفاری‌های زیر مسجدالاقصی مشارکت می‌کنم
بنیامین نتانیاهو از سازمان یونسکو به دلیل تصمیم جدید این سازمان درباره قدس و مسجدالاقصی که به اسلامی بودن این مکان اعتراف کرده است، انتقاد کرد و گفت: یونسکو حملات اسلامگراهای تُندرو، از جمله داعش به آثار جهانی را نادیده می‌گیرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد: شخصاً در حفاری‌های زیر مسجدالاقصی مشارکت می‌کند. گفتنی است، کابینه رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است تمامی صهیونیست‌ها را به مشارکت در حفاری‌هایی که در زیر مسجدالاقصی و محیط اطراف آن و تمامی مناطق قدس انجام می‌شود، وادار کند.

۵- توقف طرح سیا در تجهیز شورشیان تحت حمایت آمریکا در حلب
روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» از توقف طرح تجهیز نظامی شورشیان سوری تحت حمایت سازمان «سیا» به دلیل حضور قدرتمندانه روسیه در سوریه خبر داد. در حالی که شورشیان تحت حمایت سازمان جاسوسی آمریکا در حلب به واسطه بمباران نیروی هوایی روسیه در ماه جاری از هم پاشیده شدند، دولت اوباما در خفا برنامه‌هایی را برای افزایش قدرت شورشیان تحت حمایت خود در سوریه ارزیابی کرده بود که اجرای آن در هاله‌ای از ابهام مانده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات