فرهنگی >>  اندیشه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۹۶۱۸۶

مکشوف بودن حجاب اسرای کربلا باور پذیر نیست

رئیس خانه مداحان گفت: امام حسین (ع) قبل نبرد به اهل بیت خود فرمودند لباس ‌هایی را بپوشید که در خور اسارت باشد. آنها زیر لباس معجرهایی داشتند که اگر چادرشان را هم می‌ بردند، سرِ آنها برهنه‌ نبود. هرگز نمی ‌توانم قبول کنم که امت رسول ‌الله را با سرهای برهنه بیاورند.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی
به گزارش گروه فرهنگی بصیرت به نقل از خبرگزاری فارس، غلامرضا سازگار رئیس خانه مداحان و از پیرغلامان اهل بیت(ع) با توجه به اهمیت بحث حجاب برای خاندان سیدالشهدا(ع) در واقعه عاشورا و اینکه اکنون برخی دختران و زنان نسبت به حجاب اهتمام جدی ندارند و در عین حال در مراسم عزاداری حسینی(ع) حضور می‌ یابند، گفت: فرهنگ بی‌حجابی و بدحجابی از قبل انقلاب و از زمان طاغوت در کشور ما رسوخ کرده و این فرهنگ از سال ‌ها پیش بوده است.
وی با بیان اینکه ما یک وظیفه داریم و آن اینکه دیگران را ارشاد کنیم نه اینکه مردم را مجبور کنیم، اظهار داشت: با ارشاد می ‌توان به نتیجه بهتری دست یافت و اگر کسی از روی ترس از ما چادر سر کرد جای دیگر چادر سر نخواهد کرد و حجاب خود را رعایت نمی ‌کند. وقتی منبرها، روایات و قرآن را برای زنان بگویند زنان در عین اینکه شاید از نظر حجاب، اندکی ضعیف باشند اما از نظر عقیده قوی هستند و موارد را به مرور زمان می ‌پذیرند.
این پیرغلام اهل بیت(ع) ادامه داد: وقتی در هواپیما نشسته ‌ایم، میهماندار اعلام می ‌کند پیشاپیش از خانم ‌های محترمی که حجاب را رعایت می ‌کنند تشکر می‌ کنیم. این حرف خیلی زیباتر است تا اینکه ما بگوییم «خانم ‌ها حجاب را رعایت کنید!» مطمئناً نوع برخورد نخست از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار است و بنده خودم مشاهده کرده‌ ام که خانم‌ ها بعد از شنیدن جمله «پیشاپیش از بانوان محترمی که حجاب را رعایت می ‌کنند تشکر می‌ کنیم»، روسری ‌هایشان را روی پیشانی خود آورده و موهایشان را مخفی می ‌کنند.
وی ابراز داشت: در اهمیت حجاب، همین بس که امام حسین (ع) وقتی می‌ خواستند به میدان جنگ بروند به اهل بیت (ع) فرمودند لباس ‌هایی را بپوشید که در خور اسارت باشد. حضرت می ‌دانستند که دشمنان دین خدا به حجاب هم رحم نمی‌ کنند لذا سفارش کرد. آنها زیر چادرها و لباس‌ هایشان معجرهایی داشتند که اگر چادرشان را هم می ‌بردند، سرِ آنها برهنه‌ نبود. هرگز نمی ‌توانم قبول کنم که امت رسول ‌الله را با سرهای برهنه بیاورند، این حرف نشدنی و باور نکردنی است.
سازگار یادآور شد: آنقدر حجاب‌ اهمیت داشت که حضرت سکینه (س) با وجود اینکه او را کتک می ‌‌زدند نمی ‌گفت پدر جان! مرا می ‌زنند؛ بلکه دو چیز می‌گوید که خانم ‌ها باید به آن بسیار توجه کنند یک جمله می ‌گوید «یا ابتا انظر الی عمتی زینب» و دوم «انظر الی رؤوسنا المکشوفه». نزد اهل بیت حضرت سیدالشهدا(ع) مسئله نداشتن حجاب کامل با موضوع کتک خوردن حضرت زینب(س) یک معنا دارد. (سکینه حجاب داشت،‌
وی گفت: زنان ما  حضرت زهرا (س) را دوست می ‌دارند و به حضرت زینب (س) علاقه دارند همان خانمی که حجاب درستی ندارد وقتی از او درباره حضرت زینب (س) بپرسیم، تعظیم می‌ کند و با احترام سخن می‌ گوید. چرا چون خانم ‌های ما ذی‌ حق هستند به حفظ حجاب.
این پیرغلام اهل بیت(ع) تصریح کرد: توصیه پدرانه ‌ای به خواهران محترم دارم؛ اگر می ‌خواهید حضرت زهرا (س) را خوشحال کنید نه اجباراً بلکه مشتاقانه حجاب را رعایت کنید تا پیش حضرت زهرا (س) عزیزتر باشید.
انتهای پیام/ک

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات