تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۹۶۳۳۳

خدمت و خيانت (بخش دوم)

پایگاه بصیرت / سيدمسعود شهيدي

(روزنامه رسالت ـ 1395/06/27 ـ شماره 8760 ـ صفحه 1)

غفلت و لغزيدن به ورطه خيانت ،براي هيچ مسئولي ، ناگهاني و دفعي نيست ، بسيار آرام و تدريجي اتفاق مي افتد ، ولي پاياني ناگهاني و عاقبتي تلخ و ناگواردارد . به همين دليل ، مسئولان خوشنام ، خوش سابقه و آبرومند ، با وجود مشاهده خائنين و سرنوشت تلخ آنها و تذکرات دائمي دلسوزان ، هرگز چنين عاقبت سو ئي را براي خود احتمال نمي دهند و به همين علت دچار غفلت از شيطان و غفلت ازنفس خود مي شوند . مردم هم بايد مراقب مسئولين باشند و با مشاهده اولين علائم و نشانه ها ي خيانت ، بدون فوت وقت با آرامش ، به روشنگري ، امر به معروف و نهي از منکر پرداخته ، اقدامات پيشگيرانه را آغاز کنند . نبايد همه بنشينند ، نگاه کنند تا سقف روي سرشان فرود آيد و بعد افسوس بخورند .

يک ملت نبايد از يک سوراخ چند بار گزيده شود و چند بار خسارت ببيند . مسئولان بلند پايه اي که در بحراني ترين شرايط جنگي منطقه ودرمعرض سنگين ترين تهديدات نظامي وهابي ها ، مي گويند دوران موشک گذشته ومدتي بعد حرف خود را کامل مي کنند و مي گويند با تعطيل کردن قواي دفاعي مي توان به رشد اقتصادي رسيد ، چه هدفي را دنبال مي‌کنند ، آيا با اين راهبرد غلط ، ديوار دفاعي کشور را سست و راه ورود دشمن را هموار نمي کنند ؟ آيا موجب تحريک دشمن و طمع دشمن و تهاجم دشمن نمي شوند ؟

اگر چنين قصد خائنانه اي در کار نباشد ، که نيست. تنها احتمال اين است که اين افراد تصور کنند وجود دشمن ، يک توهم است و تهديدي وجود ندارد و زمانه ، زمانه آشتي و گفتگو و صلح است .

بسيار بعيد است يک سياستمدارو نظامي با تجربه ، با مشاهده وضعيت منطقه ، واقعا چنين برداشتي داشته باشد ، ولي اگر چنين باشد بايد پرسيد اگر زمان آشتي و صلح و صفا است و دوران جنگ و موشک گذشته ،پس اين جنگ هاي خانمان بر اندازمنطقه چيست ؟

چرا آمريكا با همه جهان مسابقه تسليحاتي دارد ؟ چرا بودجه نظامي آمريكا حتي از دوران جرج بوش جنگ طلب فراتر رفته و امروز با سنگين ترين بودجه نظامي تاريخ آمريكا روبه‌رو هستيم ؟ چرا هشتاد پايگاه نظامي آمريكا در اطراف مرزهاي ايران تأسيس شده ؟ چرا اسرائيل 250 کلاهک هسته اي دارد و چرا بالاترين ميزان صادرات اسلحه آمريكا متمرکز بر خليج فارس و عمدتا عربستان است ؟ اگر دوران آشتي است و مذاکرات هسته اي هم نماد عيني دوران آشتي است ، چرا درطول همين مذاکرات ، آمريكا دويست بار ايران را تهديد نظامي کرد ؟ چرا در مدت مذاکرات بر تحريمها افزود ؟ آنها که مي گويند دوران موشک و جنگ گذشته ، بايد پاسخ دهند که عربستان ، در همسايگي ما ، براي چه هدفي ، اين حجم وسيع از پيشرفته ترين هواپيماهاي جنگي ، موشک هاي نسل جديد ، کشتيهاي جنگي و هلي‌کوپترهاي نظامي را از آمريكا خريداري مي‌کند ؟ آنها که مي گويند قدرت دفاعي لازم نيست و بودجه سپاه را کاهش مي دهند ، بسيار بعيد است ندانند بودجه نظامي عربستان از مرز هشت برابر بودجه ي نظامي ايرا ن فراتر رفته و هنوز در حال افزايش است و امروز حتي از بودجه نظامي روسيه پيشي گرفته .

بعيد است عربده جويي هاي مستانه حکام عربستان را که شبيه ديوانگي هاي صدام است نبينند . پس چگونه و با چه عقل و منطقي و با چه هدفي مي‌گويند قدرت دفاعي کشور را تعطيل کنيم ؟

با چه عقل و تدبيري بودجه سپاه را کاهش مي دهند تا دست سپاه بسته شود ؟

آن مقاماتي که مسئوليت نظارت بردولت ونظارت بر موافقت‌نامه هاي دولت را دارند و به قرآن قسم خورده اند که وظيفه نظارتي خود را انجام دهند ودر موقع خطر، هوشيارانه از حقوق ملت دفاع کنند ،اگر بگويند از محتواي موافقت‌نامه اي با اين اهميت اطلاع نداريم چه پاسخي به قرآن مي دهند.

در چنين شرايط جنگي و بحراني ، که منطقه ، هر لحظه در انتظار ديوانگي جديد وهابي ها و اربابان آنها است ، هر دولت دلسوزي ، به طور طبيعي بايد توانايي کشور براي دفاع از مرزها را افزايش دهد و حمايت هاي جديدي از سپاه و ارتش و بسيج به عمل آورد ، نه آنکه سپاه و ارتش را تحريم و به نوعي خلع سلاح کند ، بودجه دفاعي را کاهش دهد و در صدد تعطيل بسيج مدارس بر آيد . هر دولتي در موقع خطر، اصلي ترين گلوگاه هاي راهبردي اقتصاد و صنعت را در اختيار نيروهاي وفادار کشور قرارمي دهد نه آنکه قرارگاه خاتم الانبياء را که مجموعه اي از فداکارترين رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اند و از نظر تخصص و تجربه حوزه نفت و گازحتي مورد تشويق دولت قرار گرفته اند، براي هميشه از قراردادهاي نفت و گاز حذف کند و توتال فرانسه را جايگزين آنها کند.

تمام آنها که در دوران تحريم هاي ظالمانه آمريكا ، در خط اول جنگ اقتصادي ، آمريكا را به زانو در آوردند و او را مجبور کردند در سال 91 ملتمسانه از ايران درخواست مذاکره کند و تمام آنها که در دوران تحريم ، ديوار تحريم هارا شکستند تا اقتصاد ايران سر پا بماند و رشد کند ، در ليست سياه تحريم هاي آمريكا هستند . آنها قهرمان هاي بزرگ ملي و سرمايه هاي راهبردي کشور براي دفاع در مقابل دشمن اند . کدام عقل و تدبيري حکم مي‌کند دولت ايران و بانکهاي ايران پا به پاي دولت آمريكا ، آنها را تحريم کند ؟ اگر تحريم اين افراد و نهادها کمک به دشمن نيست پس چيست ؟ باور کردني نيست که 178 فرد و نهاد که همه ، قهرمان هاي بزرگ جنگ و خط شکنان جبهه اقتصاد مقاومتي هستند ، از طرف دولت خودمان تحريم شوند . با پذيرش «اف اي تي اف» دولت رسما تأييد کرده که آنها تروريست اند ، رسما تأييد کرده که حزب الله لبنان ، انصارالله يمن ، شيعيان بحرين ، مجاهدين عراق و جبهه مقاومت فلسطين ، همه تروريست اند و هرگونه کمک به آنها بايد با مجازات بين المللي پاسخ داده شود . آيا اين ، کمک به دشمن وتقويت دشمن در منطقه و بازي در جدول دشمن نيست ؟

بر اساس اين توافقنامه ، تمام مراودات مالي مردم ، حتي مراودات دفاتر مراجع تقليد ، تحت نظارت اسرائيل که عضو ناظر کار گروه «اف اي تي اف» است قرار مي گيرد و اگر کمکي به سپاه و بسيج يا به شيعيان لبنان ، عراق و بحرين انجام دهند ، اسمشان وارد ليست سياه مي شود و مشمول مجازات و تحريم بانکي دولت قرار خواهند گرفت .

آيا اين ، همان برجام دو و سه نيست که قبلا تکذيب مي شد و اکنون يک طرفه و حتي بدون وعده ي رفع تحريم ها به اجرا در آمده . در برجام ، دولت تعهد داد ، قدرت هسته اي را کاهش دهد تا آنها متقابلا تحريم ها را لغو کنند . دولت با عجله و زود تر از موعد و بدون تضمين بخش هاي اصلي توانايي هسته اي را برچيد ، ولي آنها تحريم ها را برنداشتند ، رئيس جمهور، که خود ، ده ها بار برداشته شدن تحريم ها را به ملت تبريک و تهنيت گفته و به آن افتخار کرده ، به جاي مقابله غيرتمندانه با اين عهد شکني و به جاي احقاق حقوق ملت و دولت و مجبور کردن طرف مقابل به انجام تعهد ، با کمال ناباوري، موضع خود را تغيير داد ،ادعاي دشمن را تأييد نمود و اعلان کرد ،از اول قرار نبوده تحريم ها برداشته شود ! آيت الله جوادي آملي اعلان کردند اگر ما به تعهدمان عمل کنيم و طرف مقابل به تعهدش عمل نکند ، طبق شريعت مقدس اسلام اين بردگي است . حالا فقيهان ، حقوقدانان و دلسوزان ملت بايد پاسخ دهند اگر يک رئيس جمهور پيمان خود را بشکند ، قسم خود را زير پا گذارد. نام اين عمل چيست؟ اين اقداماتي که مشاهده مي کنيم ، خطاهاي عادي و معمولي نيست ، آنقدر فاحش است که فرياد برخي از مدافعان دولت هم که وجدان بيدارتري دارند بلند شده . برخي از آنها از اين که برجام را تأييد کرده اند اظهار پشيماني کرده در صدد اعاده ي حيثيت خويش اند . قطعا دولت به طور بنيادين دچار خطا در محاسبه است و ترديد نبايد کرد که همچون دوران رياست جمهوري اول ، عناصر نفوذي دشمن ، فعال شده اند .

دستگير شدن برخي از آنها به اتهام جاسوسي و شباهت مواضع دولت با مواضع آمريكا در مسائل اخير ، گواه اين ادعا است . اما هنوز فرصت باز گشت و اصلاح وجود دارد . اگر چه فقط چند ماه تا پايان دوره دولت باقي مانده و فرصت هاي گرانبهايي از دست رفته ولي مردم ايران بزرگوارند و اگر دولت ، با صداقت ، مسير خطرناک سه سال گذشته را که عملا موجب رکود اقتصاد ي و تضعيف قواي دفاعي کشورشده و دشمن را براي باج خواهي و تجاوز جري کرده ، تغيير دهد و هشدارهاي مکرر رهبر عزيزمان و مراجع بزرگوارتقليد را که گاه با واژه هاي سنگين خيانت و دياثت همراه بوده بشنود و بيدار شود و در مسير درست حرکت کند ، مردم طور ديگري داوري خواهند کرد . دولت مطمئن باشد اگر مسير خود را اصلاح کند ، و موضع استقلال و عزت در مقابل آمريكا اتخاذ کند ، اگرچه حمايت آمريكا و هم پيمان هاي آمريكا را از دست خواهد داد ، اما ، تنها نخواهد ماند ، و براي موفقيت در انتخابات محتاج گروهک هاي بد نام و ور شکسته ي داخلي و خارجي نخواهد شد . ملت ، با تمام توان به کمک دولت خواهد آمد و در مقابل آمريكا و تحريمها و تهديد هايش از دولت حفاظت خواهد کرد . اين اتحاد دولت و ملت ،واين اتکاي دولت به ملت ، نه تنها بزرگترين پشتوانه دولت در هرصحنه و در هر انتخابات است ، بلکه جانمايه توسعه اقتصاد و رونق پايدار و رسيدن به قله هاي شکوفايي است ، ولي اگر همان راهبرد غلط گذشته اميد بستن به آمريکا و غفلت از ظرفيت هاي داخل ادامه يابد و همچنان تاکتيک عقب نشستن و امتياز دادن ، در دستور کار باشد ، ملت آگاه و نمايندگان غيور ملت در جهت تحقق منويات رهبري ، تکليف شرعي و ملي خود در قبال دولت را انجام خواهند داد.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=239803

ش.د9502245

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات