سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۶۳۶۸
رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت عنوان کرد:

۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه سرطان در ایران

رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت هزینه های مستقیم و غیرمستقیم سرطان در کشور در طول یک سال را بین ۹ تا۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی بصیرت
به گزارش  گروه سیاسی بصیرت به نقل از مهر، دکتر محمد مطلق در برنامه تلویزیونی نبض که از شبکه خبر بر روی آنتن می رود، گفت: هر سال ۹۲ هزار مورد جدید سرطان در کشور شناسایی می شود.

وی با اعلام اینکه در ۱۰ سال آینده این تعداد به ۱۳۰ هزار مورد در سال و در ۱۵ سال آینده به ۱۵۵ هزار مورد در سال افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: هزینه های مستقیم سرطان در کشور بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار میلیارد تومان برآورد می شود و در مجموع هزینه های مستقیم و غیرمستقیم سرطان در ایران بین ۹ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

مطلق با عنوان این مطلب که سرطان در صدر بیماری های پرهزینه در جهان است، افزود: هزینه های سرطان ۲۰ درصد بیشتر از بیماری های قلبی و عروقی است.

رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت از تدوین پروتکل تجویز دارو برای ۱۴ داروی گران‌قیمت سرطان ها در کشور خبر داد و گفت: در یک قلم از این داروها توانستیم ۱۰ درصد مصرف را نسبت به سال قبل کاهش دهیم.

 مطلق با اشاره به گزارش سازمان جهانی بهداشت در مورد شیوه درمان سرطان‌ها اظهار داشت:  سهم جراحی‌ها ۵۰ درصد، رادیوتراپی ۴۰ درصد و شیمی‌درمانی ۱۰ درصد در بهبود بیماران سرطانی نقش دارند.

وی با اعلام اینکه یک دوم نیازهای کشور در رادیوتراپی را تامین کرده‌ایم، افزود: تجهیز مراکز رادیوتراپی کار سختی است ولی داروهای شیمی‌درمانی به راحتی وارد و در اختیار بیماران قرار می گیرد.
منبع: خبرگزاری مهر
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات