صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۶۳۸۷

اخبار کوتاه یکشنبه 16 آبان

به گزارش راشاتودی، بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا تعداد کسانی که برای دریافت مزایای بیکاری در این کشور اقدام کردند، در هفته منتهی به ۲۹ اکتبر به ۲۶۵ هزار نفر رسید. گفتنی است تنها در این هفته تعداد افراد بیکار شده در آمریکا به هفت هزار نفر افزایش یافته و رقم آن به بیشترین میزان آن در سه ماه گذشته رسیده است. بر اساس گزارش این وزارتخانه، این رقم بالاترین میزان از اوایل ماه آگوست تاکنون در آمریکا بوده است.
نادر قاضی‌پور با انتقاد شدید از کوتاهی دولت، به ویژه دو مجموعه وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط‌زیست در زمینه حفظ حیات دریاچه رو به مرگ ارومیه، وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست را قاتلان این دریاچه ملی و جهانی نامید و گفت: طی سه سال گذشته، فصل جدیدی بر درد این دریاچه ملی اضافه شده و سرریز فاضلاب‌های شهری و پساب‌های صنعتی احیای این دریاچه را تقریباً ناممکن کرده است.
معاون رئیس شرکت نفت دولتی جمهوری آذربایجان (سوکار) اعلام کرد، در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی، بیش از ١٦٧ میلیون مترمکعب گاز به ایران منتقل شده است. وی افزود: انتقال گاز آذربایجان به ایران در قالب قرارداد سواپ انجام می‌گیرد که بر اساس آن، ایران در قبال دریافت ۱۵ درصد از آن گاز، به جمهوری خودمختار نخجوان گاز صادر می‌کند.
«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا، نظام حاکم این کشور را نظامی «فاسد» توصیف کرد که مردم خواستار تغییر آن هستند. وی افزود: در رأس این نظام فساد، رسانه‌های فاسد  قرار دارند که باید این مسئله اصلاح شود. ما باید کشور خود را از چنگ منافع شخصی محدود خارج کنیم و گریزی جز پیروزی در این انتخابات نداریم.
نشریه فوروارد اعلام کرد، دیوید پیمان یک ایرانی‌تبار است که در سمت مشاور «دونالد ترامپ» مشغول به فعالیت است. این نشریه افزود: مشاور جدید دونالد ترامپ مهاجری ارتدوکسی و ایرانی است. وی در ایران متولد شده و به زبان فارسی مسلط است، او عرقچین بر سر می‌گذارد.
شبکه خبری «المیادین» گزارش داد، «سعد حریری» نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله پیامی داده است. بر اساس این خبر، پیام سعد حریری از طریق فراکسیون نمایندگان حزب‌الله لبنان با عنوان فراکسیون «الوفاء للمقاومه» به سیدحسن نصرالله انتقال داده شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات