تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷  ، 
کد خبر : ۲۹۶۷۲۶

منتجب‌نیا: نظام حزبی تنها مدل مورد قبول عقلاست

در مدل تحزب باید انتخابات حزبی باشد و احزاب فراگیر در کشور وجود داشته باشند و با یکدیگر رقابت کنند و در این مسیر باید همه بزرگان سیاسی عقل و خرد خود را در قالب احزاب تجمیع کنند و تنها مدلی که عقلای عالم آن را قبول دارند نظام حزبی است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی بصیرت
منتجب‌نیا: نظام حزبی تنها مدل مورد قبول عقلاستبه گزارش گروه سیاسی بصیرت به نقل از تسنیم، حجةالاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی در همایش پیش کنگره پانزدهم حزب مردمسالاری که عصر امروز (جمعه 28 آبان) در کانون فرهنگی توحید برگزار شد، حیات اجتماعی و تنظیم روابط اجتماعی و سیاسی افراد در جامعه را بر چهار مقیاس تبیین و اظهار کرد: براسس این 4 مقیاس می‌توان دیوار ساختار جامعه را تنظیم کرد نخستین مقیاس عقل و منطق است که بسیار معیار مناسبی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود. مقیاس دوم شرع و آموزه‌های وحیانی است که این موضوع مکمل منطق عقل است. مقیاس سوم عرف است و مقیاس چهارم نیز عقلانیت است. 

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که می‌توان 4 شاقول بر روی آن تکیه کرد توسعه همه جانبه جامعه است.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی توسعه سیاسی را منوط به وجود آزادی و دموکراسی در کشور عنوان کرد و گفت: آزادی در کشور نیز منوط به وجود احزاب در کشور است. 

منتجب‌نیا تاکید کرد: دموکراسی و جامعه مدنی بدون وجود حزب یک شعار پوچ و توخالی است در رابطه با مسائل سیاسی جامعه می‌توان 4 حالت را تعریف کرد ابتدا استبداد و دیکتاتوری، دوم روشهای پوپولیستی، سوم نظام هیئتی و محفلی (لویی‌جرگه‌ای) و مدل آخر نیز مدل تحزب است. 

وی افزود: در مدل تحزب باید انتخابات حزبی باشد و احزاب فراگیر در کشور وجود داشته باشند و با یکدیگر رقابت کنند و در این مسیر باید همه بزرگان سیاسی عقل و خرد خود را در قالب احزاب تجمیع کنند و تنها مدلی که عقلای عالم آن را قبول دارند نظام حزبی است. 

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نباید اجازه داد که استبداد حزبی و جبهه‌ای به وجود بیاید. اتحاد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان رمز پیروزی آنهاست و می‌توان اتحاد را در قالب ائتلاف و کرامت افراد تعریف کرد و ائتلاف در قالب لویی‌جرگه مورد قبول عقلا نیست.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات