تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۹۶۸۱۴

"مقاومت وحشیانه" داعش از زبان شهروندان فراری

ساکنان موصل که توانسته‌اند خود را از چنگ داعش نجات دهند، از وضعیت حاکم بر این شهر تحت سیطره گروه تروریستی داعش سخن گفتند.
 به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از شبکه العالم، ساکنان فراری و نجات یافته شهر موصل از دست گروه تروریستی داعش از زوایای پیدا و پنهان جرم و جنایت داعش و حال و روز زندگی مردم این شهر پرده برداشتند.

شهروندان فراری موصل گفتند، افراد زیادی هنوز در این شهر زندگی می کنند که امکان دارد داعش از آنان به عنوان سپرهای انسانی استفاده کند.

بشار شهروند عراقی که پای پیاده در صدد فرار از دست داعش در موصل شده بود، پس از طی مسیری طولانی در نهایت با خانواده اش سوار برکامیون کوچک نیروهای امنیتی عراق شد و توانست از منطقه تحت سیطره داعش درموصل فرار کند.

پس از این که نیروهای عراقی ماه پیش توانستند به داخل شهر موصل، آخرین پایگاه داعش درعراق، نفوذ کنند، گروه تروریستی داعش این خانواده را به همراه با دیگر ساکنان به روستاهای دور در داخل موصل کوچاند تا از آنان به عنوان سپر انسانی در حملات ائتلاف بین المللی و بمباران نیروهای عراقی استفاده کند.

اما این خانواده پیش از این که گروه کوچک همراه آنان بتواند توجه نیروهای عراقی حاضر در دیگر کرانه رود دجله را به خود جلب کنند، توانستند پیاده خود را به منطقه امن و دور از دسترس داعش برسانند.

نیروهای عراقی نیز برایشان قایقی ارسال کردند و آنان را برای فرار از چنگ تروریستها به منطقه دیگری منتقل کردند.

بشار در حالی که از سرمابه خود می لرزید در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: پس از فرار از دست داعش نیروهای امنیتی را دیدیم و آنها را صدا کردیم تا این که به سویمان آمدند.

این شهروند موصلی افزود: وضعیت بیشتر مناطق موصل که هنوز تحت سیبطره گروه داعش است بسیار نامناسب است به گونه ای که نیروهای عراقی درعین پیشروی به سوی محور شرقی شهر، با مقاومت وحشیانه ای مواجه اند.

بشار خاطرنشان کرد، وضعیت نامناسب است، همه جا گلوله شلیک می شود، خانواده ها در خیابانها می خوابند و مردم بسیار خسته اند و در مرکز آتش قرار دارند.

گزارش سازمان ملل حاکی است که گروه تروریستی داعش، دراوج پیشروی نیروهای عراقی دهها هزار نفر را از منازلشان در برخی از مناطق مشرف بر موصل اخراج کرده است. داعش در زمان حمله نیروهای عراقی، حسن، مادر و خانواده اش را مانند گوسفندان به پایگاه تروریستها انتقال داد.

حسن افزود: موصل پر از مردم است که محل سکونت مناسب و غذایی دراختیار ندارند و فقط چشم به سرنوشت خود دوخته اند.

پدر حسن و برخی از نزدیکان وی هنوز درموصل در محاصره هستند از این رو وی از خبرگزاری فرانسه خواست تا نام واقعی وی را فاش نکند و مادرش نیز از ذکر نام خود خودداری کرد.
این خانواده اظهار داشتند، شبانه از موصل، شهری که تخریب شده، به خارج شهر رفته و دو روز بدون خواب برای فرار تلاش کردند و راه بازگشت را گم کرده و به منزل یکی ازخویشان خود رفتند.

مادر حسن با اشاره به پاهایش می گوید: پاهایم هنوز به خاطر طی مسافت زیادی که پیاده برای رفتن به منزل اقوامش طی کرده ورم دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات