فرهنگی >>  فیلم وسریال >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۶۸۱۸

استقبال از نمايش خانگى فيلم سينمايى "خاكستر و برف"

"خاكستر و برف" قصه ى احسان است که پس از 25 سال به ایران برمی‌گردد تا با صمیمی‌ترین دوست خود که زندگی‌اش را مدیون اوست برای آخرین بار تجدید دیدار کند و همین مسئله، اتفاقات ناخواسته دیگری را برای او رقم می‌زند.
پایگاه بصیرت / رسول شادمانی

فيلم سينمايى "خاكستر و برف" ساخته روح اله سهرابى كه به تازگی در شبكه نمايش خانگى توزيع شده است در دو روز اول مورد استقبال چشمگیر مخاطبين قرار گرفت.

فيلم "خاكستر و برف" كه تهيه كنندگى آن را فرهاد گلى عهده دار بوده است از جمله آثار ارزشمند با مضمونِ عواقب پس از جنگ است كه در كنار مسائل مربوط به تبعات جنگ، به شکل هنرمندانه اى به مسائل روز جامعه و واقعيت هاى امروز پرداخته است. فيلمى كه در بخش نگاه نو سی و یکمین جشنواره فيلم فجر نامزد سيمرغ بلورين بهترين كارگردانى و نیز برنده دیپلم افتخار از بخش تجلی اراده ملی شد. همچنین در زمان اكران تحسين بسیاری از كارگردانان، منتقدين و صاحبنظران سينمايى را برانگيخت.

از جمله ى اين افراد دكتر احمدرضا معتمدى كارگردان مطرح سينماى ايران بود که طى يادداشتى ضمن تمجيد از این فيلم نوشت؛ «بدون مقدمه باید بگویم در وانفسای سینمای امروز، گاه دیدن یک فیلمِ شریف با روایتی اثرگذار و ساختاری محکم،  بسی مایه ی خوشحالی و امیدواری است. اما فارغ از وجوه اثربخشی، همین که یک فیلم به گونه ای ساخته شود که قادر باشد نفسی تازه به جریان بی رمقِ سینما بدمد، بسیار ارزشمند و ستودنی است. بویژه اینکه، صاحب آن اثر، یک فیلمساز جوانِ تازه نفس باشد. در فیلم "خاکستر و برف" با کارگردانی روبرو هستیم که خوشبختانه زبان سینما را به خوبی می‌ شناسد و عنصر مهم سینما را به عنوان فضاسازی توانسته است به خوبی رعایت کند. از انتخاب فضا گرفته تا نحوه ی روایت ماجرا. فیلم "خاکستر و برف" پیرامون همین مسئله ی مهم و حیاتی، هشداری جدی به مخاطب خود می دهد و فضاسازی ها و سردرگمی ها و رفت و برگشت های موجود در فیلم که بسیار هم خوب از آب درآمده در واقع نگرانی ما را نسبت به جامعه و فضای پیرامون مان عمیق و عمیق تر می کند. بازی ها در این فیلم کاملاً حرفه ای انجام شده و بازیگران را در اینجا کاملاً متفاوت و غافلگیرکننده می بینیم و به نظرم از بازیگران اصلی فیلم به شکل هنرمندانه ای بازی گرفته شده است. رعایت ساختار سینمایی اثر به ویژه در میزانسن ها و بازی های حساب شده و باورپذیر بازیگران، جا و فرصتی برای احساس خلأ و خستگی مخاطب نمی گذارد. واکنش مخاطب عام را در برابر فیلم "خاکستر و برف" نمیدانم چه خواهد بود چنانکه ارتباط مخاطب عام با فیلم های خودِ من هم همیشه غیرقابل پیشبینی بوده است اما اطمینان دارم مخاطبان خاص سینما از این فیلم لذت خواهند برد و هر کسی طرف خود را از آن خواهد بست.»

"خاكستر و برف" قصه ى احسان است که پس از 25 سال به ایران برمی‌گردد تا با صمیمی‌ترین دوست خود که زندگی‌اش را مدیون اوست برای آخرین بار تجدید دیدار کند و همین مسئله، اتفاقات ناخواسته دیگری را برای او رقم می‌زند.

روح اله سهرابى نويسنده و كارگردان "خاكستر و برف" ضمن تدريس در رشته كارگردانى و فيلمنامه نويسى، از اوايل امسال مشغول ساخت سريالى ٤٥ قسمتى در گروه فيلم و سريال شبكه دو سيما با عنوان " آرام مى گيريم" است. اين سريال که يكى از پر بازيگرترين آثارِ سال هاى اخير تلويزيون  بشمار مى رود بزودی به روی آنتن خواهد رفت. سهرابی همچنین کارگردانی فیلم سینمایی "محدوده ابری" را نیز در کارنامه ی هنری خود دارد که آن فیلم نیز مورد تمجید و توجه بسیاری از كارشناسان، منتقدين و صاحبنظران سينمايى قرار گرفت. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات