بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۹۶۸۷۱

دمدمی مزاجی ترامپ و نوسان سیاست ها

دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات آمریکا بسیاری از اظهارات خود را پس گرفته و در برنامه‌های خود تغییرات چشمگیری ایجاد کرده است.
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، از زمان پیروزی در انتخابات آمریکا چندین بار سیاست ها و نظرات خود را تغییر داده است. ترامپ پیش از پیروزی در انتخابات نیز چندین بار سیاست های خود را تغییر داده و اظهارات ضد و نقیض بسیاری را بیان کرده بود.

نامزد انتخاباتی آمریکا که به طرفدارانش وعده داده بود هر آنچه حقیقت دارد را بیان کند، در مدت 15 روز گذشته در زمینه های بسیاری نظر خود را تغییر داده است. در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از بزرگترین اظهارات ضد و نقیضانه ترامپ پس از پیروزی وی در انتخابات آمریکا.

نظر ترامپ در خصوص اوباما:

"به نظر من اوباما نادان ترین رئیس جمهور در تاریخ ما است. وقتی که اوباما رئیس جمهور شد، او هیچ چیز نمی دانست. این مرد هیچ چیزی بلد نبود و به نظر من امروز هم کمتر می داند. او کاری بسیار افتضاح (در اداره کشور) انجام داده است." (27 ژوئیه 2016)

"من احترام بسیاری برای اوباما قائل هستم. من به دنبال آینده ارتباط با رئیس جمهور کنونی در زمینه های مختلف، از جمله مشاوره هستم." (10 نوامبر 2016)

نظر ترامپ درباره تظاهرات آمریکا:

"یک انتخابات بزرگ و موفق داشتیم. اکنون تظاهرکنندگان حرفه ای با تحریک رسانه ها به تظاهرات پرداخته اند. خیلی ناعادلانه است." (10 نوامبر 2016)

"این موضوع که گروه کوچکی از تظاهرکنندگان به شدت به کشورمان عشق و علاقه دارند را بسیار دوست دارم. ما همه باهم متحد می شویم." (11 نوامبر 2016)

نظر ترامپ درباره طرح بیمه اوباما:

"باید از بین برود" (30 ژوئیه 2015)

"من محدودیت های ایجاد شده علیه شرکت های بیمه ای که افراد بیمار را تحت پوشش قرار نمی دهند دوست دارم ." (11 نوامبر 2016)

نظر ترامپ درباره دیوار بین مرزی مکزیک و آمریکا:

"جب بوش همیشه درباره برنامه من در خصوص یک "نرده" صحبت کرده است. باید بگویم که این طرح یک نرده نیست، بلکه یک دیوار است. تفاوت بسیاری بین آن ها وجود دارد." (25 اوت 2015)

"ممکن است کمی نرده کشی صورت بگیرد" (13 نوامبر 2016)

نظر ترامپ درباره بازداشت کلینتون:

"اگر من پیروز شوم، به دادستانم دستور می دهم به پرونده تو (خطاب به هیلاری کلینتون) رسیدگی کند. تاکنون هیچگاه این میزان دروغ وجود نداشته است. چنین پرونده ای تاکنون تکرار نشده است.... تو باید شرم زده باشی." (9 اکتبر 2016)

"من نمی خواهم به کلینتون ها آسیبی وارد کنم، واقعا نمی خواهم. این چیزی نیست که درباره آن نظر خاصی داشته باشم." (22 نوامبر 2016)

نظر ترامپ درباره اخراج مهاجران غیرقانونی:

"ما 11 میلیون شهروند در این کشور داریم که به صورت غیرقانونی وارد شده اند، آن ها باید از کشور خارج شوند." (25 فوریه 2016)

"کاری که ما انجام می دهیم این است که مجرمان و یا افرادی که سابقه جرم دارند را در حدود 2 میلیون نفر، از کشور اخراج می کنیم و یا این که آن ها را زندانی می کنیم." (13 نوامبر 2016)

نظر ترامپ درباره ژنرال های ارتش:

"ژنرال های دولت اوباما و کلینتون به هیچ وجه موفق نبوده اند." (7 سپتامبر 2016)

"ما ژنرال هایی بسیار قدرتمند و عالی داریم" (13 نوامبر 2016)

"من باید با شما رک باشم، من احتمالا نسبت به ژنرال ها اطلاعات بیشتری درباره داعش دارم. فقط کافی است به کاری که آن ها انجام داده اند دقت کنید. آن ها اصلا عملکرد مناسبی نداشته اند." (یک دقیقه بعد از اظهار جمله قبلی)

نظر ترامپ درباره ژاپن هسته ای: 

"به نظر من بد نیست اگر ژاپن به بمب هسته ای دسترسی داشته باشد، به نظر من این موضوع به ضرر ما نیست." (26 مارس 2016)

"نشریه نیویورک تایمز امروز گفت که من باور دارم کشورهای بیشتری باید بمب اتمی داشته باشند، چقدر آن ها دروغگو هستند، من هیچ وقت این حرف را نزدم." (13 نوامبر 2016)

نظر ترامپ درباره شکایت دانشجویان دانشگاه ترامپ:

"من هیچگاه در برابر شکایت آن ها به تسویه راضی نمی شوم. دانشگاه ترامپ درجه امتیاز 98 درصدی دارد." (29 فوریه 2016)

"من این پرونده را از راه مالی حل و فصل نمی کنم، به این دلیل که پیروزی آن در دادگاه بسیار آسان است." (3 مارس 2016)

"من پرونده دادگاه درباره دانشگاه ترامپ را با پرداخت هزینه ای بسیار کمتر از رای نهایی دادگاه خاتمه دادم، چرا که به عنوان رئیس جمهور باید بر کنترل کشور تمرکز کنم." (19 نوامبر 2016)

نظر ترامپ درباره تغییرات آب و هوایی:

"من به تغییرات آب و هوایی ایجاد شده از سوی انسان اعتقادی ندارم." (21 مارس 2016)

"به نظر من کمی ارتباط (میان انسان و تغییرات آب و هوایی) وجود دارد." (22 نوامبر 2016)

نظر ترامپ درباره توافق آب و هوایی پاریس:

"ما توافق آب و هوایی پاریس را لغو می کنیم." (26 مه 2016)

"من ذهن بازی درباره توافق آب و هوایی پاریس دارم." (22 نوامبر 2016)

نظر ترامپ درباره شکنجه:

"استفاده از شکنجه جواب می‌دهد. باید به افرادی که می گویند شکنجه جواب نمی دهد بگویم که شکنجه کار می کند. افرادی هستند که از من پرسیده اند چه نظری درباره شکنجه به شیوه غرق مصنوعی داری؟ باید به آن ها بگویم که هیچ مشکلی با آن ندارم؛ باید بگویم که ما باید از شیوه های شدیدتری نیز استفاده کنیم." (17 فوریه 2016)

"شکنجه تاثیر چندانی ندارد، بر خلاف نظر بسیاری از مردم، شکنجه تغییرات چندانی ایجاد نمی کند." (22 نوامبر 2016)

نظر ترامپ درباره نیویورک تایمز:

"نیویورک تایمز هزاران نفر از مشتریانش را به دلیل کیفیت پایین گزارش ها و دروغ ها از دست داده است." (13 نوامبر 2016)

"من احترام بسیاری برای نیویورک تایمز قائل هستم. نیویورک تایمز جواهری در جهان است و من امیدوارم همه ما بتوانیم در کنار یکدیگر کار کنیم." (22 نوامبر 2016)

نظر ترامپ درباره نظام الکترال انتخابات: 

"نظام الکتروال فاجعه ای برای دموکراسی است" (6 نوامبر 2012)

"نظام الکتروال طرح بسیار هوشمندانه ای است که به همه ایالت ها، از جمله ایالت های کوچک این فرصت را می دهد در انتخابات تغییری واقعی داشته باشند." (15 نوامبر 2016)

"من ترجیح می دهم انتخابات بر اساس رای اکثریت باشد، من هیچگاه طرفدار نظام الکترال نبوده ام." (22 نوامبر 2016)
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات