صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۹۶۸۸۹

از هشدار عربستان به روسیه تا واردات خودروهای آمریکایی

۱- تلاش برخی برای عادی‌سازی واردات خودروهای آمریکایی
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه برخی افراد تلاش می‌کنند واردات خودروهای آمریکایی را عادی جلوه دهند، گفت: نهادهای نظارتی با اظهار نظرهای نسنجیده برخورد کنند تا به ضرر منافع کشور نشود. میثم رضایی اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر، اظهار نظر برخی افراد درباره بازار خودروهای وارداتی سبب شد خطوط قرمز نظام به بازی گرفته شود. وی در ادامه تصریح کرد: این افراد با دروغ‌پردازی و عوام‌فریبی سعی دارند خط قرمزهای نظام درباره انجام معامله با آمریکا را آن هم در شرایطی که آمریکا خلاف تعهداتش در برجام عمل کرده است، زیر پا بگذارند تا منافعی در این بخش محقق شود. رضایی خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته، این افراد با فشار بر وزارت صنعت سعی کردند واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی را آزاد کنند.

۲- شاهزاده سعودی روسیه را به حمله نظامی تهدید کرد!
وب‌گاه «ریل‌استراتژی» در گزارشی نوشت: «ولیدبن‌طلال» از شاهزادگان رژیم سعودی ضمن ادعای اینکه نیروهای ارتش سوریه و روسیه در شهر حلب شهروندان عادی را هدف قرار می‌دهند، به دولت روسیه هشدار داد، اگر ولادیمیر پوتین درباره اوضاع سوریه به پای میز مذاکره بازنگردد، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی را تجهیز مالی و نظامی می‌کند تا به روسیه حمله کنند. این شاهزاده سعودی در پیامی صوتی اضافه کرد: مایه خوشحالی ماست که دولت‌های عربی دیگر اسرائیل [رژیم صهیونیستی] را دشمن خود نمی‌دانند و ما باید با اسرائیل همکاری کنیم تا سوریه را از چنگ دیکتاتوری ولادیمیر پوتین نجات دهیم. بنا بر این گزارش، مقامات رژیم صهیونیستی در ماه آوریل سال جاری ضمن استقبال گرم از «ولیدبن‌طلال» در وزارت امور خارجه این رژیم، تفاهم‌نامه‌ای را با وی امضا کردند.

۳- نیویورک‌تایمز: ترامپ از لغو برجام منصرف می‌شود
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در تحلیلی درباره سرنوشت توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در دولت آینده آمریکا نوشته است: «با توجه به اینکه گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهند برجام در راستای منافع امنیت ملی این کشور است، رئیس‌جمهور جدید این کشور از لغو آن منصرف خواهد شد.» این روزنامه در ادامه نوشته است: «احتمال زیادی وجود دارد که آقای ترامپ پس از آنکه نشست‌های اطلاعاتی به وی نشان دهند برجام چگونه در راستای منافع امنیتی آمریکا بوده، به اهمیت دست نزدن به برجام پی ببرد.» به نوشته نیویورک‌تایمز، لابی‌گری‌های شرکت‌ها و منافع تجاری نیز ممکن است با توجه به منافعی که از دسترسی شرکت‌های آمریکایی به بازار ایران حاصل می‌شود، ترامپ را به حفظ این توافق هسته‌ای متقاعد کنند.

۴- تعلیق مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا
پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای از کمیسیون و اعضای اتحادیه اروپا خواست تا به طور موقت مذاکره برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را متوقف کنند. این قطعنامه که البته لازم‌الاجرا نیست، با ۴۷۹ رأی موافق در برابر ۳۷ رأی مخالف و ۱۰۷ رأی ممتنع به تصویب رسید. در پی رأی پارلمان اروپا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اتحادیه اروپا را تهدید کرد که مرزهای ترکیه را برای ورود مهاجران غیر قانونی به کشورهای اروپایی باز می‌کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بی‌اهمیت خواندن رأی اجماعی پارلمان اروپا به تعلیق مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه، اضافه کرد: «فراموش نکنید نه من و نه مردم ترکیه تحت‌تأثیر تهدیدات پوچ شما قرار نمی‌گیریم.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات