صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۶۸۹۰

اخبار کوتاه شنبه 6 آذر

منابع آگاه به روزنامه «الاخبار» لبنان گفتند، «عبدالفتاح السیسی» در پیام شدیداللحنی به «ملک سلمان» شاه سعودی به واسطه امیر کویت پیام فرستاده که در آن هشدار داده شده عربستان به دلیل دو جزیره «تیران» و «صنافیر» به مصر فشار نیاورد. السیسی در ادامه این پیام به سلمان گفته است: «ریاض باید احترام قاهره درباره دیدگاه مصر در زمینه پرونده‌های عربی و منطقه‌ای را حفظ کند؛ چون مصر کشور کوچک و دنباله‌رو عربستان نیست که ریاض بخواهد آن را اداره کند.»
محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به حادثه برخورد دو قطار مسافربری، گفت: توقع داریم آقای رئیس‌جمهور که در زمان لغو سخنرانی آقایی علم عزا به دست می‌گیرد، در این زمینه نیز ورود کرده و با مسببان این حادثه برخورد کند. پورمختار با تأکید بر اینکه به زودی از وزیر راه و شهرسازی پاسخ خواهیم خواست، خاطرنشان کرد: اگر پاسخ‌ها قانع‌کننده نباشد، از ابزارهایی مانند استیضاح استفاده خواهد کرد.
بسیج مردمی عراق موسوم به حشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، ائتلاف آمریکا پس از پایان سخنرانی دیروز «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در منطقه تلعفر، محل سخنرانی وی را هدف حملات موشکی خود قرار داده است. در این بیانیه آمده، برخلاف ادعاهای برخی مبنی بر اینکه گروه‌های تروریستی، مانند داعش اقدام به شلیک این موشک کرده‌اند، این حملات از سوی آمریکا صورت گرفته است.
«الیکیم لفنون» خاخام بزرگ رژیم صهیونیستی در منطقه شمال کرانه باختری، به حریق بزرگ در خاک فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: نباریدن باران، وزش بادهای شدید و آتش‌سوزی گسترده نشان می‌دهد نتانیاهو به دلیل نیت تخلیه مناطق صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، دچار عذاب الهی شده است.
دبیرکل حزب ایران زمین گفت: حجت‌الاسلام ناطق‌نوری با تشکیل «جبهه اعتدال» موافق است، اما تمایلی ندارد که محوریت این کار را بر عهده بگیرد. ابوالقاسم رئوفیان، اظهار داشت: هدف اصلی ما از تشکیل این جبهه این است که تشکل دیگری در کنار جبهه‌های فعلی کشور ایجاد شود.
«جیل استاین» نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شکواییه‌ای را برای بازشماری آرا در ایالت «ویسکانزین» ارائه کرد. کمیسیون انتخاباتی ایالت ویسکانزین نیز اعلام کرد: کمیسیون برای بازشماری آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آماده می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات