صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۹۶۹۲۸

از کمک سپاه به محرومان تا عدم پرداخت بودجه نیروهای مسلح

۱- ترامپ: کاسترو «دیکتاتوری بی‌رحم» بود!
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در بیانیه‌ای شدیدالحن و غیر دیپلماتیک، «فیدل کاسترو» رهبر درگذشته انقلاب کوبا را «دیکتاتوری بی‌رحم» خواند. وی در این بیانیه میراث کاسترو را «جوخه‌های آتش، تاراج، درد و رنج تصورناپذیر، فقر و فقدان حقوق بشر» توصیف کرد و نوشت: کوبا همچنان «جزیره‌ای تمامیت‌خواه» باقی مانده است. ترامپ درگذشت کاسترو را گامی به سمت «زندگی آزاد» مردم کوبا توصیف کرد و وعده داد، در دولتش برای حرکت مردم کوبا به سمت «شکوفایی و آزادی» تلاش کند. این در حالی است که «اوباما» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که روابط واشنگتن با هاوانا را برقرار کرد، بیانیه‌ای با لحنی بسیار مثبت‌تر منتشر کرده و آمریکا را دوست مردم کوبا خوانده است.

۲- دولت ۲۰ درصد بودجه امسال نیروهای مسلح را پرداخت کرده است!
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بیش از نیمی از سال گذشته، اما دولت ۲۰ درصد بودجه امسال نیروهای مسلح را پرداخت کرده است. سردار سرلشکر محمد باقری تصریح کرد: کشور گرفتار تحریم و فروش نفت و دریافت پول آن است و در پسابرجام که تحریم‌های فروش نفت تا حدودی برداشته شده، پول فروش نفت به کشور بازنگشته است. باقری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه اطلاعات کارهای خوبی در نیروی دریایی ارتش شده است، گفت: هم‌اکنون ناو شیراز در حال ساخت است و با عملیاتی شدن آن، حرکت بزرگی در حوزه اطلاعاتی صورت می‌گیرد.

۳- فتاح: سپاه بدون چشم‌داشت به کمک محرومان آمده است
رئیس کمیته امداد با تقدیر از همکاری سپاه برای بهبود معیشت محرومان و ساخت مسکن برای مددجویان در مناطق محروم، خاطرنشان کرد: سپاه نه تنها بابت این همکاری هیچ پولی از ما مطالبه نکرده، بلکه هزینه‌های اجرایی را نیز متقبل شده و کمک‌هایی را نیز در این دو بخش به ما ارائه داده است. پرویز فتاح اظهار داشت: افزون بر ساخت مسکن برای مددجویان، بر اساس قرارداد منعقد شده بین سپاه و کمیته امداد قرار است سپاه پاسداران به تهیه جهیزیه مددجویان نیز ورود کرده و امید است با بهره‌مندی از تولیدات ساخت داخل، شاهد تحول عظیمی در این بخش باشیم.

۴- مذاکرات سرّی تل‌آویو با دمشق و عمان
پایگاه خبری صهیونیستی «دبکا فایل» مدعی شد، سوریه، اردن و اسرائیل مذاکرات سه‌جانبه محرمانه‌ای را با هدف تأمین بیش از پیش امنیت مرزهای جنوبی سوریه آغاز کرده‌اند. در ادامه این گزارش با اشاره به اظهارات منابع آگاه روسی و آمریکایی آمده است، دمشق، تل‌آویو و عمان توافق کرده‌اند وضعیت مرزهای جنوبی سوریه که در نقاطی با اردن و سرزمین‌های اشغالی و از جمله بلندی‌های اشغالی جولان مشترک است، به وضعیت سابق آن، یعنی پیش از آغاز بحران سوریه در ۱۵ مارس سال ۲۰۱۱ میلادی بازگردد.

۵- نگرانی اصلاح‌طلبان از آسیب‌پذیری در انتخابات
رئیس کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب با بیان اینکه «فعلاً بر سر روحانی اجماع داریم»، گفت: اگر از ابتدا اعلام شود که نامزد دیگری در ۹۶ نداریم، آسیب‌پذیری ما بالا می‌رود و ممکن است مشکلی پیش بیاید و دست ما در انتخابات خالی شود. محسن رهامی افزود: درباره ریاست‌جمهوری قرار نیست این دو مرجع (شورای سیاست‌گذاری و شورای هماهنگی) دخالت کنند؛ بلکه شخصیت‌های مؤثرتری، همچون برخی علمای قم و شخصیت‌های ملی صاحب‌نظر هستند و در این راستا نگرانی از بابت ایجاد شکاف موضوعیت ندارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات