فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۹۷۰۰۵

بنیاد ملی اسباب بازی شکل می گیرد

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی از شکل گیری بنیاد ملی اسباب بازی خبر داد .
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی
به گزارش گروه فرهنگی بصیرت به نقل از خبرگزاری مهر، محمدحسین فرجو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کلیات طرح راه اندازی بنیاد ملی اسباب بازی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرفته شده گفت: ما پیش نویس اساسنامه را هم تدوین و تقدیم شورا کرده ایم. اما هنوز این پیش نویس مورد نقد و بررسی قرار نگرفته است.
دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی در پاسخ به این که در اساسنامه بنیاد ملی اسباب بازی به چه مواردی اشاره شده گفت: پیشنهاد ما به شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که بنیادی شکل بگیرد تا شورای نظارت بر اسباب بازی، لوازم التحریر و  علائم و نشانه ها را شامل شود چراکه در حال حاضر جملات و نشانه هایی روی لباس ها نقش می بندد که هیچ سنخیتی با فرهنگ ما ندارد از سوی دیگر، خود نوجوانان و جوانانی که از این لباس ها استفاده می کنند معنا و مفهوم آن نماد یا جمله را نمی دانند.
فرجو در ادامه بیان کرد: در این اساسنامه، وظایف هر نهاد و وزارتخانه آمده؛ این بنیاد هم چون بنیادهای دیگر، به روش هیئت امنایی اداره خواهد شد و مدیریت آن را مدیرعامل کانون پرورش فکری به عنوان نهاد متولی در حوزه کودکان و نوجوانان برعهده دارد.
او همچنین اختصاص ردیف بودجه مستقل به بنیادهارا یکی دیگر از مزایای شکل گیری بنیاد ملی اسباب بازی دانست و افزود: برای بنیادها، ردیف بودجه تعریف می شود ووضعیت اسباب بازی بهتر از شرایط محدود فعلی و بودجه اندکی می شود که در اختیار شورای نظارت قرار می گیرد.
خبرگزاری مهر
زهره نیلی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات