صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۹۷۰۵۱

اخبار کوتاه یکشنبه 14 آذر

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در یادداشتی با اشاره به بدعهدی آمریکا، نوشت: «قطعاً اصل مذاکره و برجام خیانت نبود. خیانت آن است که برجام را قاب بگیریم و فقط مشتاقانه به آن نگاه کنیم و از توان داخلی کشور غفلت کنیم. برای کسی که خودش را به تخت زنجیر کرده چه فرقی می‌کند که در باز باشد یا بسته؟ ‎وقتی ما خودمان به پای اقتصاد قفل زدیم و هزاران واحد تولیدی را تعطیل کردیم و با سوء مدیریت، بیکاری را به بحران تبدیل کردیم؟»
شرکت کره‌ای هیوندا قراردادی به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار با کشتیرانی جمهوری اسلامی منعقد می‌کند و چهار کشتی به ظرفیت  ۱۴ هزار و ۴۰۰ TEU کانتینر و شش کشتی به ظرفیت ۵۰ هزار DWT تانکر می‌سازد. قرار است این کشتی‌ها در ابتدای سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ تحویل ایران داده شود. در صورتی که این قرارداد به مرحله امضا برسد، نخستین قرارداد ایران با کشتی‌سازان خارجی از زمان لغو تحریم‌های بین‌المللی خواهد بود.
حجت‌الاسلام سلیمی، عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: با بررسی پرونده‌های «محمود صادقی» نماینده اصلاح‌طلب تهران، اعضای هیئت بر نظارت رفتار نمایندگان تشخیص دادند که در پاره‌ای از موارد اظهارات وی در راستای ایفای نقش نمایندگی او نبوده است. همچنین مقرر شد، این هیئت جلساتی را با حضور دادستان، محمود صادقی و برخی از شکایت‌کنندگان به منظور بررسی بیشتر پرونده‌ها برگزار کند.
همزمان با تمدید قانون تحریم‌های ایران در سنای آمریکا، پایگاه اینترنتی مجلس سنای آمریکا نوشت: مجلس سنای آمریکا لایحه پیشنهادی «جان تستر» را درباره اعمال تحریم‌های جدید و شدید علیه سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز، معادن اورانیوم ایران و فروش سلاح‌های «کشتار جمعی» تصویب کرد.  
به گزارش المیادین، گروه تروریستی داعش در فراخوانی از سرکردگان خود در رقه سوریه خواست که به عراق بروند. گفتنی است، منابع خبری علت این فراخوان را برگزاری نشستی به منظور تعیین جانشین ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش دانسته‌اند.

«اطلاعیه»
اسامی برندگان مرحله اول جشنواره سراسری کتابخوانی «من و کتاب» در سپاه فردا در هفته‌نامه صبح صادق منتشر می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات