اقتصادی >>  اقتصاد مقاومتی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۹۷۰۷۷
نایب رئیس مجلس عراق در گفت وگو با خبرنگار بصیرت:

فرهنگ اقتصاد مقاومتی رسالت جدیدی برای منطقه است

همام الحمودی نایب رئیس مجلس عراق با اشاره به اینکه روابط خوب اقتصادی میان تهران و بغداد برقرار است، گفت: اقتصاد مقاومتی که این روزها در ایران دنبال می شود تجربه خاصی برای ایران است که در دیگر کشورها نمی بینیم مردم ایران و منطقه بهتر است تلاش کنیم تا این فرهنگ و رسالت جدید تقویت شود و به موفقیت و شکوفایی برسیم.
پایگاه بصیرت / سرویس اقتصادی/ همام الحمودی
به گزارش خبرنگار اقتصادی بصیرت، چندی پیش تهران میزبان  همایش بین المللی بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام در دانشگاه شهید بهشتی بود.
همام الحمودی نایب رئیس مجلس عراق که یکی از مهمانان این همایش بود در حاشیه این همایش با اشاره به روابط خوب اقتصادی ایران و عراق، به خبرنگار بصیرت، گفت: یک موضوع زیبا در ایران است که شایسته دیدم در باره آن صحبت کنم؛ این موضوع از طبیعت زیبا و یا مناطق آباد ایران و یا مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست، از رویارویی در مسائل منطقه هم نیست. بلکه اقتصاد مقاومتی است که این روزها در ایران دنبال می شود. تجربه خاصی برای ایران است که در دیگر کشورها نمی بینیم مردم ایران و منطقه بهتر است تلاش کنیم تا این فرهنگ و رسالت جدید تقویت شود و به موفقیت و شکوفایی برسیم.
همام الحمودی همچنین در پاسخ به اینکه چه لوایح اقتصادی و تجاری میان دو کشور ایران- عراق در مجلس عراق به تصویب رسیده است، تصریح کرد: همانطور که می دانید دولت عراق مسئول توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همجوار است.
- داعش باعث شده است تا روابط اقتصادی ما با سوریه- اردن- کردستان بسته شود و تنها بصره و ایران محورهای تبادلاتی ما هستند که فعالند؛ که از طریق بصره با چین و دیگر کشورها در ارتباط هستیم.هر چند واردات زیادی از تهران داریم ولی مسئولین عراقی قراردادهایی در سطوح علمی و اقتصادی با ایران امضاء کردند که می توان به تامین گاز در برخی از مناطق عراق در این باره اشاره کرد.
گفتگو از:روح الله فرقانی

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات