صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۹۷۱۱۸

اخبار کوتاه چهارشنبه 17 آذر

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره اظهارنظر یک نماینده مجلس که ادعا دارد برای تأیید صلاحیت فردی، مبلغی از سوی شورای نگهبان از وی درخواست شده، عنوان داشت: این نماینده در مجلس نیز یک بار این موضوع را به من گفت و من به او گفتم مدارک مربوط را برای ما و مراجع قضایی ارسال کنید تا پیگیری شود. از آن موقع تاکنون، وی اقدامی صورت نداده و بدون پیگیری این موضوع، حرف‌های خود را در محافل عمومی مطرح می‌کند.
«مهدی رحمانیان» مدیرمسئول روزنامه «شرق» در گفت‌وگویی به صراحت اقرار کرده است در شرایطی که نگاه‌ها نسبت به آمریکا مثبت نبوده، وظیفه آنها بزک کردن این مذاکرات بوده است. رحمانیان گفته است: «من مبالغه را قبول دارم. این مبالغه‌ها باید می‌شد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع را قدری بزک می‌کرد که بتواند حرفش را به کرسی بنشاند.»
صادق خرازی، مشاور رئیس‌ دولت اصلاحات در پاسخ به پرسش دانشجویان درباره رفع حصر گفت: «خیلی سؤال سختی است. آقای روحانی هم قول داده بود این مطالبه را پیگیری کند؛ اما اولویت اصلی دولت روحانی، امنیت ملی و مقوله سیاست خارجی است. البته من اطلاع دارم که روحانی در شورای امنیت برای حصر رایزنی کرده ‌است».
علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از منتفی شدن استیضاح وزیر اقتصاد خبر داد و گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موضوع استیضاح طیب‌نیا را پیگیری کرد؛ اما با توجه به اینکه ۲۳ نفر از مجموع ۲۹ نماینده‌ای که متقاضی استیضاح طیب‌نیا بودند، درخواست خود را پس گرفتند، موضوع استیضاح منتفی شد.
در جریان سفر پادشاه سعودی به امارات «جمعه سویدی» شاعر اماراتی ضمن توهین شدید به ایران، شاه سعودی را مدح و او را به شمشیر حرمین توصیف کرد. سلمان‌بن‌عبدالعزیز در واکنش به این قصیده ضد ایرانی، شاعر را به نزد خود فراخواند و ضمن تقدیر ویژه از او، برایش دعا کرد!
علی مطهری درباره چرایی تصویب برجام در ۲۰ دقیقه در مجلس قبل، گفت: ۲۰ دقیقه هم برای تصویب برجام در مجلس زیاد بود؛ چرا که مجلس نمی‌تواند در جزئیات این‌گونه توافق‌نامه‌ها ورود کند. مجلس تنها می‌تواند همه توافق‌نامه را تأیید یا رد کند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات