سیاسی >>  سیاسی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۹۷۱۲۵

غوغاسالاری ابزاری برای به حاشیه راندن مطالبات واقعی مردم

طی چند ماه گذشته فضا سازی ها و عملیات های روانی متعددی از سوی برخی جریانات داخلی برای منحرف کردن اذهان و افکار عمومی از متن به حاشیه در فضای سیاسی کشور صورت گرفته است و به نوعی افکار عمومی را از مطالبات واقعی خود بازداشته اند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی بصیرت/ محمد میلادی

غوغاسالاری ابزاری برای به حاشیه راندن مطالبات واقعی مردمطی چند ماه گذشته فضا سازی ها و عملیات های روانی متعددی از سوی برخی جریانات داخلی برای منحرف کردن اذهان و افکار عمومی از متن به حاشیه در فضای سیاسی کشور صورت گرفته است و به نوعی افکار عمومی را از مطالبات واقعی خود بازداشته اند. لغو کنسرت ها سرآغازی بود تا پروژه برنامه ریزی شده اتاق فکر اصلاح طلبان توجهات و مطالبات مردم را با ترفندهای مختلف از فضاحت فیش های حقوقی ، عملکرد دولت در حوزه اقتصادی ، آثار وعده های داده شده در دروان پسابرجام و اقدامات صورت گرفته در تحقق اقتصاد مقاومتی منحرف و در مقابل به موضوعات نه چندان مهمی از جمله  لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد و نطق های جهت دار و شبه افکنانه اخیر محمود صادقی در مجلس و ... معطوف کنند.

 

در ادامه عملیات روانی برخی اصلاح طلبان افراطی، به طرز مرموزی سنگر نماز و امامان جمعه مورد حملات شدید این جماعت قرار گرفته است در همین رابطه احمد مازنی در نشست دانشگاه شریف به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو گفته است"اگر یک امام جمعه بگوید کنسرت برگزار نشود، فردا امام شنبه هم می‌گوید من اجازه نمی‌هم انتخابات برگزار شود". این اظهارات وی در حالی صورت می گیرد که امام خمینی (ره) در بیان اهمیت نماز جمعه می فرمایند"نماز جمعه موجب می شود تا مسائل فراموش شده در اسلام به بهترین وجه برای مردم گفته شود." و یا اینکه مقام معظم رهبری در تبیین وظایف امامان جمعه تأکید دارند"هنر بزرگ امامان جمعه این است که مطلب مورد نیاز مردم را بشناسد ، استفهام های مردم را بداند و مطرح کند."

 

القاء "تردید" در باورهای مردم و همچنین شبه افکنی در خصوص سلامت نهادهای انقلابی بخش مهمی از پروژه عملیات روانی تجدیدنظرطلبان را شامل می شود. در همین راستا نطق ها و اظهارات جنجالی و جهت دار محمود صادقی نماینده لیست امید در مجلس موجب شده است شبکه ضد انقلاب صدای آمریکا برای مردم ایران دایه مهربان تر از مادر شده و اتهامات محمود صادقی به قوه قضائیه را سند بدون خدشه بداند و  اقدام به تهیه و پخش ساعت ها برنامه ها برای تشویش اذهان و سیاه نمایی عملکرد مسئولین بلند مرتبه نظام کند.

 

فیش های حقوقی دیگر موضوع مهمی هست که امام خامنه ای در مذمت این امر قبیح فرمودند:" موضوع حقوق های نجومی، در واقع هجوم به ارزش ها است" ، این در حالی است که رسانه های وابسته به جریان تجدیدنظرطلب و نمایندگان لیست امید تمایل چندانی به پرداختن و افشای ابعاد آن نداشته و به سادگی از کنار آن عبور کردند و وقاحت به جای رسید که یکی از بستگان صاحبان فیش حقوقی در توجیه غارت بیت المال عنوان می کند:"به کسی ربطی ندارد، سهم خود را از سفره انقلاب برداشته ایم!"  

 

وقتی دلار در دولت قبل اوج گرفت هیاهوی زیادی توسط رسانه های زنجیره ای اصلاح طلبان به پا شد و توانایی دولت دهم در ادراه ی کشور بارها زیر سوال رفت ولی امروز که دلار در آستانه 4هزارتومان می باشد، این افزایش قیمت توسط وزیر اقتصاد دولت تدبیر و امید طبیعی و فصلی عنوان می شود و این نمونه به روشنی نفاق و دوریی اصلاح طلبان افراطی در مواجه با یک مسئله را هویدا می کند.

 

در حالیکه سنای آمریکا با اکثریت قاطع رای به تمدید تحریم های داماتو علیه ایران داده است و برجام تنها و مهم ترین دستاورد دولت تدبیر و امید در آستانه ضرب در عدد صفر است عده ای مجذوب در غرب با توجیه اینکه تحریم های تمدید شده اثر اجرایی ندارد سعی در فریب افکار عمومی دارند غافل از اینکه اکثریت قریب به اتفاق مردم از اول به عاقبت برجام خوش بین نبوده اند.

امروز مهم ترین موضوع برای مردم رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی است. اگر به همان اندازه که نگاه به بیرون برای حل مشکلات اقتصادی در دستور کار برخی مسئولین قرار دارد، شکوفایی ظرفیت های درونی و تحقق اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار می گرفت حتما شرایط از وضعیت موجود بهتر بود. لغو و یا برگزاری سخنرانی و یا کنسرت برای مردم آب و نان نمی شود و بهتر است مسئولین نگاه ریشه ای و واقع گرا به مسائل و مشکلات داشته باشد. هرچند که با نزدیکی به ایام انتخابات ریاست جمهوری  سال آینده پیش بینی می شود اتاق فکر اصلاح طلبان برنامه های کاذب و بی اهمیت دیگری به صدر اخبار و فضای سیاسی کشور بکشانند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
3
0
غوغاسالاری فقط مربوط به یک نماینده نیست برخی از افراد که در مناصب دینی هم هستند وقتهایی حرف هایی را می زنند و بعد باعث می شود دیگران واکنش نشان بدهند و همین جوری در کشور غوغا می شود. نباید یکه به قاضی رفت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات