صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۹۷۲۳۹

از افزایش نقدینگی تا اظهارات صریح سردار غیب‌پرور

۱- افزایش غیرمنطقی بودجه برخی نهادهای خاص!
بر اساس برنامه بودجه تنظیم شده از سوی دولت یازدهم برای سال ۹۶ که به تازگی رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم کرد، برای نمونه بودجه مجمع تشخیص مصلحت نظام، نهاد ریاست‌جمهوری و مؤسسه نشر آثار امام خمینی(ره) رشد قابل‌توجه و غیرمنطقی داشته است، بودجه‌ سالیانه و اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی مؤسسه نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) با رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته، ۷۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. این مؤسسه  در حالی یکی از بالاترین نرخ‌های رشد بودجه را در میان تمامی دستگاه‌های بودجه‌گیر کشور به خود اختصاص داده است که کل بودجه اختصاص داده شده برای آن طی ۸ سال گذشته در مجموع ۱۴۷ میلیارد تومان بوده است(تقریباً دو برابر بودجه تعیین شده برای سال آینده)! گفتنی است، بودجه اين مؤسسه از زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمده است، جهشی توجیه‌ناپذیر و غیر منطقی نسبت به گذشته داشته است، در حالی که در دولت گذشته میانگین بودجه این مؤسسه ۱۲ میلیارد تومان در سال بوده است که این موضوع با انتقاد گسترده افکار عمومی و کاربران در شبکه‌های مجازی روبه‌رو شده است.

۲- سردار غیب‌پرور: سران فتنه نجس سیاسی هستند
رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به موضع‌گیری‌های رسانه‌های معاند و ضد انقلاب پس از انتصاب وی به ریاست سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: من در صیانت از انقلاب به هیچ وجه اهل مماشات نیستم؛ رسانه‌ها و پایگاه‌های معاند و ضد انقلاب هم هر چه می‌خواهند بگویند و بنویسند. سردار غلامحسین غیب‌پرور در ادامه با تأکید بر اینکه موضع من در برابر فتنه و سران فتنه همان صحبت‌هایی است که قبلاً انجام داده‌ام و هیچ تغییری نکرده است، افزود: بنده قبلاً سران فتنه را نجس سیاسی خوانده‌ام. اکنون هم بر روی این موضع اصرار دارم که سران فتنه نجس سیاسی هستند و با آب زمزم هم تطهیر نمی‌شوند، مگر اینکه در ساحت ملت و رهبر معظم انقلاب توبه کنند. وی همچنین یادآور شد: یکی از افتخارات ما این است که در ماجرای فتنه شفاف عمل کردیم.

۳- انتقال شیخ زکزاکی به مکانی نامعلوم
با وجود آنکه چندی پیش شعبه «دادگاه عالی فدرال نیجریه» در ابوجا طی حکمی اعلام کرد که شیخ زکزاکی، رهبر مسلمانان نیجریه و همسرش باید بدون هرگونه قید و شرطی آزاد شوند و ادامه بازداشت آنان غیر قانونی است، «پرس‌تی‌وی» بر اساس گزارش منابع آگاه از انتقال شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر وی به بازداشتگاهی نامشخص در ابوجا، پایتخت نیجریه خبر داده است. گفتنی است، مقامات ایالت کادونا نیجریه در ادامه اقدامات سرکوبگرانه این ایالت علیه جامعه مسلمانان با غیر قانونی دانستن فعالیت جنبش اسلامی نیجریه که شیخ زکزاکی رهبری آن را به عهده دارد، بار دیگر هشدار دادند عضویت در این جنبش موجب حبس چندین ساله افراد خواهد شد.

۴- حجم نقدینگی ۱۱۳۸ تریلیون تومان شد
گزارش متغیرهای پولی و بانکی بانک مرکزی که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد، در پایان مهرماه سال ۹۵، حجم کل نقدینگی به ۱۱۳۸ تریلیون تومان رسیده که نسبت به مهرماه سال گذشته ۲۸/۳ درصد و در مقایسه با اسفندماه سال گذشته ۱۱/۹ درصد افزایش داشته است. بر اساس این، سهم شبه پول از کل نقدینگی حدود ۹۹۳ هزار میلیارد تومان و سهم پول ۱۴۵ هزار میلیارد تومان است. گفتنی است، رشد شبه پول در ۱۲ ماه منتهی به مهرماه ۲۸/۷ درصد و رشد پول ۲۸/۹ درصد بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات