صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۷۲۸۸

یادداشت روزنامه های 24 آذر 1395

کیهان

کارنامه بسیار ضعیف مجلس دهم در شش ماهه اول

روزنامه جوان در این باره خاطرنشان کرد: با گذشت یک هشتم از عمر مجلس دهم و بررسی کارنامه شش ماهه مجلسیان در برخورد با موضوعات مهم و اصلی کشور، شاهد فاصله معنادار مجلس دهم از «مجلس تراز» بوده‌ایم و نمایندگان مجلس در تشخیص اولویت‌ها و بررسی و حل مشکلات و معضلات اساسی کشور انتظارات انقلابی و جهادی نظام و رهبری را برآورده نکرده‌اند و به جای اهتمام در تشکیل حلقه‌های تخصصی «فراکسیون» برای تشخیص و حل مشکلات کشور، متأسفانه از تجربه تلخ و زهرآگین مجلس ششم عبرت نگرفته و با تقویت حلقه‌های حزبی و جناحی و اهتمام بر مسائل غیرضروری و کم اهمیت و بعضاً بی‌اهمیت، مجلس را از جایگاه «رأس امور» تنزل داده‌اند که نتیجه‌ای جز حرکت به سمت آوردگاه منازعات جناحی و سهم خواهی در پی نخواهد داشت، تا جایی که احدی از نمایندگان مجلس از چپاولگری آشکار خانواده خود دفاع کرده و آن را سهم خود از سفره انقلاب اعلام می‌دارد و تعجب‌آورتر اینکه مجلسیان در برابر این باج‌خواهی و ترویج چپاولگری سکوت کرده‌اند.
برای یادآوری به نمایندگان محترم مجلس به ویژه اعضای «حلقه امید» تنها فهرست چند مورد از مهم‌ترین موضوعاتی که یقیناً مردم به خاطر حل ریشه‌ای این موضوعات به وکلای خود رأی داده‌اند و از اولویت‌های اصلی کشور به حساب می‌آید را متذکر می‌شویم:
1- رسیدگی و تعیین تکلیف دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی و چپاولگران بیت‌المال مسلمین که اتفاقاً مورد مطالبه رهبری هم است.
2- رسیدگی و تعیین تکلیف آینده مبهم «برجام» که بیش از یک سال است که ایران تمام تعهدات خود را نقداً تقدیم کرده و آنچه از سوی غرب وعده نسیه داده شده بود، به لطایف‌الحیل به ابزاری برای اعمال فشار بیشتر به ایران تبدیل شده است.
3- رسیدگی به اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان.
4- آلودگی وضع هوا در سطح کشور.
5- انعقاد قراردادهای استعماری نفتی به شیوه IPC که به دلیل افشاگری و پیگیری‌های اصحاب متعهد رسانه و دلسوزان انقلاب اسلامی، تاکنون دوبار اصلاح شده اما تغییرات صورت پذیرفته به هیچ وجه رافع مشکلات اصلی و بنیادین آن نبوده و در صورت انعقاد این قراردادها، کماکان استقلال صنعت نفت و در نتیجه استقلال کشور، با مخاطره جدی مواجه شده و وضعیت نفت به قبل از ملی شدن صنعت نفت باز خواهد گشت.
6- ضرورت ورود انقلابی مجلسیان در پروژه آلوده به رشوه دهها میلیارد دلاری در پرونده کرسنت که بی‌شک از مهم‌ترین موضوعات اقتصادی و سیاسی نظام بوده و علاوه بر تحمیل دهها میلیارد دلار خسارات مادی به کشور، سبب تضعیف موقعیت سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی ایران خواهد شد.
7- رسیدگی به وضعیت «نظام پولی کشور» و افزایش سرسام‌آور و حدود دو ونیم برابری نقدینگی که در صورت عدم اقدام مناسب و چاره‌جویی به موقع ممکن است به یکباره با یک سونامی عظیم اقتصادی در کشور روبه‌رو شویم که مقابله با آن به سادگی امکان‌پذیر نباشد.
8- موضوع ضرورت اهتمام جدی و هماهنگ به اقتصاد مقاومتی یافتن راه‌ها و شیوه‌های تحقق آن، که تنها راه مقابله با افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب بر جمهوری اسلامی ایران است.
یک مقایسه ساده صرفاً بین مجلس با مجالس کنگره و سنای شیطان بزرگ حقایقی دردناک و غیر قابل باور را نمایان می‌سازد. مجالس آمریکا در موارد متعدد و از جمله برای تصویب و تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران موسوم به ISA با حضور صد درصدی و همچنین رأی قاطع صددرصدی، الگویی از نظم و وحدت را فرا روی افکار عمومی جهانی قرار دادند؛ در حالی که مردم انقلابی ایران به یاد نمی‌آورند که حتی یک بار مجلس شورای اسلامی با حضور صددرصدی نمایندگان تشکیل یا به صورت صددرصد به یک طرح یا لایحه رأی همسو داده باشد. حتی در مورد اخیر- (اعتراض به تصویب طرح تمدید تحریم‌های( ISA ) -که بی‌شک یک موضوع حیثیتی و ملی تلقی می‌شد، امضای جمع صددرصدی نمایندگان را پای بیانیه اعتراضی مجلس مشاهده نمی‌کنیم.

وال استریت ژورنال:دولت و کنگره آمریکا اجازه فروش هواپیما به ایران را نمی دهند


روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی تاکید کرد: قرارداد امضا شده «بوئینگ» با ایران مستلزم تصویب وزارت خزانه‌داری، وزارت خارجه و کنگره آمریکا به خصوص در زمینه ترتیبات مالی آن است و بعید به نظر می‌رسد؛ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا که مخالف توافق هسته‌ای ایران است، آن را تایید کند.در این گزارش آمده است: «بوئینگ» در حالی با ایران قرارداد بست که انتخاب شدن «ترامپ» به ریاست جمهوری آمریکا تمام قراردادها با ایران را در یک وضعیت بلاتکلیفی باقی گذارده است. دقیقا در مقطعی که جریانات سیاسی در آمریکا در حال جابجا شدن است، شرکت هواپیمایی «بوئینگ» آمریکا قراردادی برای فروش 80 فروند هواپیما به ایران امضا کرد.
ارزش این قرارداد 16/6 میلیارد دلار است و مشمول تخفیف رایج هم واقع نشده است.
اما مسئله مهم انتقال قدرت در آمریکاست. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در مقام ریاست جمهوری آمریکا که به زودی کارش را آغاز خواهد کرد، مقامات ذیربط غربی منتظر مانده‌اند ببینند آیا او که مخالف توافق هسته‌ای و مخالف گشایش تجاری به روی ایران است، تمام این راه‌های رفته شرکت‌های غربی جلویش را خواهد گرفت و یا حداقل پیشرفت آن را کند خواهد کرد یا نه.
وال استریت ژورنال می‌افزاید: مقطع زمانی اعلام عقد این قرارداد بسیار ناشیانه بوده است. از هفته گذشته تاکنون کدورتی میان شرکت بوئینگ با رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پدید آمده است. ترامپ از هزینه‌های سنگین تعویض هواپیماهایی که به عنوان «نیروی هوایی یک» Air Force One شناخته می‌شوند انتقاد کرده است.
سخنگوی شرکت بوئینگ اعلام نکرده که آیا به رئیس‌جمهور منتخب در مورد پیشرفت قرارداد شرکت با ایران اطلاع داده یا نه اما شرکت بوئینگ با صدور یک بیانیه رسمی اعلام کرد که این قرارداد پتانسیل ایجاد هزاران شغل در آمریکا را دارد. این شرکت ضمن آن اعلام کرد که با آقای ترامپ بر روی هزینه قرارداد «نیروی هوایی یک» کار خواهد کرد. اما افراد آشنا به مراحل عقد این قرارداد گفته‌اند که قرارداد بوئینگ با ایران به دلیل آنکه با یک خطوط هوایی دولتی ایران انجام می‌گیرد؛ بالاخص در زمینه ترتیبات مالی آن نیازمند تصویب وزارت خزانه‌داری آمریکا، وزارت خارجه و کنگره است.
با این حساب، احتمالا برای هر عقد قراردادی با ایران مانع ایجاد خواهد شد چون ترامپ یک منتقد صریح‌اللهجه توافق هسته‌ای ایران است و بعید نیست با هرگونه گشایش تجاری با ایران مخالفت کند.
یکی از مشاوران «پیتر روزکام» نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان از ایالت «ایلینویز» که از منتقدان قرارداد بوئینگ با ایران است در این مورد توضیح داده است: «احتمالا کنگره در اجلاس سال آینده خود با این قرارداد مخالفت خواهد کرد و دولت جدید هم انتظار می‌رود جلوی قرارداد بوئینگ را بگیرد نه اینکه بیاید و قانونگذاران را هم وادار کند در مورد پیشرفت آن اقدام کنند.»
مسئولان تیم دولت انتقالی ترامپ در این‌باره توضیح نداده‌اند.
البته با انتخاب شدن ترامپ در مقام قدرت در آمریکا؛ همه در قبال ایران جانب احتیاط را رعایت می‌کنند اما هنوز هم بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک غربی هستند که همچنان طرح‌هایشان در مورد ایران را دنبال می‌کنند.
شرکت «زیمنس» آلمان، «توتال» فرانسه، شرکت مخابراتی فرانسوی «اورانژ» و شرکت مخابراتی انگلیسی «وودافون» همگی در زمره شرکت‌های غربی هستند که درصدد نهایی ساختن قرارداد با ایران هستند. اما هنوز هم بسیاری از این شرکت‌ها که با ایران توافقاتی داشته‌اند، جلوی پیشرفت کار را گرفته‌اند. به عنوان مثال، شرکت «رویال داچ شل» پیش از این یک قرارداد برای همکاری گسترده در بخش انرژی با تهران امضا کرد اما ابدا متعهد به سرمایه‌گذاری مهم در ایران نیست.
با توجه به اینکه قدرت در آمریکا در شرف انتقال است؛ تمام مجریان غربی توافق‌های تجاری با ایران؛ دارند از انجام سرمایه‌گذاری بزرگ در ایران طفره می‌روند.
بیم این شرکت‌ها از آن است که چنانچه ترامپ و نمایندگان جمهوریخواه جلوی هرگونه گشایش تجاری با ایران را که توافق هسته‌ای مولد آن بوده است بگیرند، امکان دارد سرمایه‌گذاری‌های بزرگشان در ایران هم خود به خود مستهلک شود.
«آنوباوسینگ» رئیس دایره فروش جهانی و بازاریابی «آفریپایپز» Afripipes شرکت تولید تجهیزات مخابراتی در آفریقای جنوبی که در فکر ورود به بازار ایران است در این‌باره توضیح می‌دهد: «ایران یک بازار بزرگ است و پتانسیل‌هایی در آن وجود دارد اما ما نمی‌دانیم تکلیف تحریم‌های ایران چه خواهد بود؟ ما جانب احتیاط را گرفته‌ایم و داریم بررسی می‌کنیم ببینیم روند پیشرفت کارها در پنج یا شش ماه آینده به چه صورت خواهد بود.»
وال استریت ژورنال همچنین نوشت: شرکت بوئینگ اگر ثبت سفارش‌های بیشتری برای تولید جت مدل ER30-777 به دست نیاورد، ناچار به قطع خط تولید آن خواهد بود. این شرکت اخیرا با کاهش تقاضا مواجه بوده است.

دلالی پسر اردوغان برای غارتگری نفت داعش

هندلزبلات در گزارشی با موضوع قاچاق نفت سوریه به ترکیه نوشت این کار از سوی داعش انجام می‌شود و وزیر نفت داعش، بلال پسر رجب طیب اردوغان است.
این روزنامه آلمانی با اشاره به اینکه وجهه و آبروی بلال اردوغان به کلی از بین رفته نوشت: بلال با وجود اینکه تلاش کرد خود را خوب و سالم نشان دهد، اما گذشته وی سرشار از نکات سیاهی است که گواهی بر صدق ادعای روسیه در خصوص خرید ارزان‌نفت داعش توسط ترکیه است.
روزنامه آلمانی به سابقه سیاه فرزند اردوغان در اختلاس و مسائل مالی و پرونده وی در پولشویی دارایی‌های اردوغان پدر اشاره کرد و نوشت: مدارک و اسنادی که دادستانی کل ترکیه در این خصوص جمع‌آوری کرده است شامل تصاویر و مکالمات ثبت شده تلفنی بین پدر و پسر است که رجب طیب اردوغان در آن زمان سمت نخست‌وزیری ترکیه را برعهده داشت. در این مکالمات تلفنی ثبت شده است که اردوغان از فرزندش خواست تا همه دارایی‌ها را پس دهد.
دومین مکالمه تلفنی در اوایل سال 2014 در خصوص دریافت 10 میلیون دلاری فرزند اردوغان برای لوله‌کشی انتقال نفت است.
این روزنامه نوشت: این در حالی است که انگشت اتهام صادرات نفت قاچاق داعش از عراق به کشورهای آسیایی، به سمت «اردوغان پسر» نشانه می‌رود. رسانه آلمانی همچنین گزارش داد، سؤالی که برای رسانه‌های ترکیه بارها ایجاد شده است اینکه چرا، کشتی‌های بلال اردوغان در نزدیکی آب‌های سوریه مستقر هستند.
منابع روسی تصاویری را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد بلال رجب طیب اردوغان در دیدارهای مختلف در کنار افرادی از داعش نشسته و با آنها جلسه داشته است. به گفته این منابع، بلال اردوغان دلال نفتی داعش در بازار سیاه است که به این شبکه تروریستی کمک می‌کند تا نفت خود به ویژه نفتی را که در سوریه استخراج می‌کند، به فروش برساند.

شرکتهای دولتی بدون شفافیت 70% بودجه مملکت را می بلعند

روزنامه جوان با انتشار این مطلب نوشت: بودجه شرکت‌های دولتی تقریباً دو برابر بودجه عمومی کشور می‌باشد، با این حال در شرایطی که گفته می‌شود عمده اقتصاد دولتی است عملکرد این شرکت‌ها شفاف نیست و گزارش عملکردهای این شرکت‌ها به مجامعی ختم می‌شود که وزرا اصلاً حوصله حضور در این مجامع را ندارند و نمایندگان آنها هم که در این مجامع حضور می‌یابند ظرف نیم ساعت سر و ته مجمع را هم می‌آورند.
اگر تجربه حضور در مجمع عادی سالانه یک شرکت بورسی که تحت قالب قانون تجارت فعالیت می‌کند را داشته باشید، می‌د‌انید که برگزاری مجمع ساعت‌ها به طول می‌انجامد تا هیئت مدیره در حضور سهامداران عمده و جزء و همچنین بازرس، حسابرس، مدیر مالی شرکت و نماینده سازمان بورس اوراق بهادار در ابتدا گزارش عملکرد سال مالی قبل را ارائه داده و سپس حسابرس ارزیابی‌های خود از صورت‌های مالی را در جمع بیان کند.
مختصری از روند برگزاری مجمع یک شرکت بورسی که تحت قالب قانون تجارت فعالیت می‌کند از این باب مطرح شد که متوجه شویم جلسه مجمع شرکت در واقع یک جلسه گزارش‌دهی، شفافیت‌سازی و حسابرسی و حساب‌کشی می‌باشد. حال باید دید چگونه می‌شود یک شرکت دولتی که گردش مالی آن در حدود ده‌ها هزار میلیارد تومان در سال می‌باشد، در عرض نیم ساعت آن هم با حضور نماینده‌ای از سوی یکی از وزرا یا مدیران دولتی مربوطه به پایان می‌رسد.
نکته جالب‌تر آنکه خروجی شفافیت و اطلاع‌رسانی در مورد مجامع صدها شرکت دولتی آن می‌شود که یک خبر از سوی روابط عمومی چنین شرکت‌هایی مبنی بر برگزاری مجمع منتشر می‌شود که در اینگونه خبرها هیچ شفافیتی در مورد صورت‌های مالی شرکت و حساب کتاب‌ها منتشر نمی‌شود.
در این بین در لایحه بودجه می‌بینیم که ارقامی در مورد بودجه شرکت‌های دولتی به شکل کاملاً کلی و نامفهوم قید می‌شود که بودجه چنین شرکت‌هایی پیوسته در حال رشد است و ترازنامه‌ها و صورت سود و زیان و عملکرد این شرکت‌ها اصلاً برای مردم روشن نیست.
بنابر اعلام وزیر اقتصاد، بدهی شرکت‌های دولتی تا پایان سال 93، بالغ بر 184 هزار میلیارد تومان بوده است.
نکته قابل توجه آن است که حتی بارها دیده شده که مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های دولتی زیان ده برای عملکرد خود از پاداش‌های نجومی هم برخوردار می‌شوند در صورتی که در قانون تجارت اگر شرکت خصوصی دچار زیان شود پاداشی به مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره تعلق نمی‌گیرد.

وطن امروز

سرلشکر جعفری: دشمنی آمریکا در برجام به همه ثابت شد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه شواهد نشان می‌دهد آمریکا در حال نابودی است، گفت: دشمنی آمریکا بر ملت ایران کاملاً روشن است، بخشی از کسانی هم که تردید داشتند در زمان برجام و توافقات هسته‌ای دشمنی آمریکا را دریافتند. به گزارش تسنیم، ‌سرلشکر محمد‌علی جعفری در کنگره رزمندگان اسلام در مصلای امام جعفر صادق(ع) شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: نخستین شرط برای طی‌کردن مسیر انقلاب اسلامی به‌صورت درست و صحیح، پا گذاشتن در جای پای شهداست. باید دشمنان و مخالفان را بشناسیم. تا صحبت از دشمن به میان می‌آید همه ذهن‌ها به‌سمت آمریکا می‌رود، البته نخستین و بزرگ‌ترین دشمن و شیطان بزرگ «آمریکا» است. وی با بیان اینکه ولایت فقیه محور اصلی وحدت در انقلاب اسلامی است، گفت: براساس قانون اساسی ولی فقیه محور هدایت در همه زمینه‌های سیاسی، نظامی، اجتماعی و... است و حرفش فصل‌الخطاب است، تعیین‌کننده مسیر و راه انقلاب، ولایت فقیه است و هر فرد و گروه و جریان سیاسی؛ چه مسؤول، چه غیرمسؤول با این جهت‌گیری که شخص ولی فقیه و رهبری تعیین می‌کنند، با این جهت تعیین‌شده و خط‌مشی آن مخالفت کند، نوعی وحدت‌شکن است. سرلشکر جعفری اظهار داشت: همه اقوام و مذاهب، در هر کسوت و مقامی مسیر تعیین‌شده ولی فقیه را قبول دارند و در مسیر انقلاب گام برمی‌دارند، اما افرادی که درباره سخنان ولی فقیه موضع گرفته و از تریبون و رسانه و جایگاه خود استفاده می‌کنند، ما نمی‌توانیم بگوییم که با اینها وحدت می‌کنیم چراکه انقلاب و حمایت از ولی فقیه ما چه خواهد شد، باید در مقابل این گروه‌ها یا افراد و شخصیت‌ها موضع داشته باشیم. وی با این تذکر که «ما باید امروز بدانیم نسبت به چه‌کسی تبری و نسبت به چه‌کسی تولی داشته باشیم»، افزود: بسیاری از مسؤولان نسبت به تجزیه و تحلیل فتنه 88 موضع ندارند.

تهدید آمریکا بانک‌های اروپایی را محتاط کرده است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه خوی تجاوزگری و خصمانه آمریکا نسبت به ایران سر جای خود وجود دارد، گفت: سیاست ارعاب و تهدید آمریکا بانک‌های اروپایی را برای کار با ایران محتاط کرده است. به گزارش فارس، محمد نهاوندیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری پیرامون سفرهای برون‌مرزی اقتصادی دولت بویژه سفر اخیر به سوییس و سوئد و عملکرد 39 ماهه دولت اظهار داشت: در برجام عرصه مهمی که امتیاز پیدا کردیم، عرصه اقتصاد است. ما از توافق موقت هسته‌ای هم همکاری خوبی با بانک‌های سوییس داشتیم. وی افزود: سیاست ارعاب و تهدید آمریکا بانک‌های اروپایی‌ را برای کار با ایران محتاط کرده است. رئیس اتحادیه بانکداران سوییس گفت 110 بانک این کشور درگیر اقدامات آمریکا هستند.

طولانی‌ترین رکود در دولت یازدهم بر کشور حاکم شد


وزیر اسبق ارشاد با تاکید بر اینکه طولانی‌ترین رکود در دوره روحانی بر کشور حاکم شده‌ است، گفت: وضعیت رکود در کشور نسبت به دوره‌های قبل بسیار بدتر شده و برخلاف وعده‌های داده شده نه تنها کشور رونق نیافته، بلکه اقشار مختلف از وضعیت موجود ناراضی هستند. به گزارش فارس، سیدمحمد حسینی در مراسم «آمریکایی که بود، آمریکایی که هست» که به همت بسیج دانشجویی دانشکده فنی انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن اشاره به عملکرد دولت در طول 3 سال اخیر گفت: روحانی به وعده‌های اقتصادی که به مردم داد عمل نکرد، به همین دلیل در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده با ریزش آرای زیادی روبه‌رو خواهد شد و به نظر می‌رسد ریاست جمهوری روحانی در دولت دوازدهم تکرار نشدنی است. حسینی با بیان اینکه طولانی‌ترین رکود در دوره روحانی بر کشور حاکم شده‌ است، تاکید کرد: وضعیت رکود در کشور نسبت به دوره‌های قبل بسیار بدتر شده و برخلاف وعده‌های داده شده نه تنها کشور رونق نیافته، بلکه اقشار مختلف مردم اعم از اقشار کم‌درآمد و سرمایه‌داران از وضعیت موجود ناراضی‌اند. وی تصریح کرد: کسانی که به آمریکا و رفع مشکلات اقتصادی کشور توسط غربی‌ها خوشبین بودند با نقض برجام باید از موضع خود دست بردارند و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

رهبر انقلاب در مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان با تأکید بر اینکه فردای ایران متعلق به دانش‌آموزان است:
آماده شوید


مراسم روح‌بخش و پرطراوت جشن تکلیف 2 هزار تن از دانش‌آموزان پسر مدارس شهر تهران، دیشب در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم که در فضایی آکنده از نشاط و شوق آغاز دوران بندگی برگزار شد، نوجوانان مؤمن، نماز مغرب و عشا را به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در سخنانی، جشن تکلیف را «جشن تشرف به ساحت لطف و توجه پروردگار کریم» و «قابلیت دریافت مأموریت الهی در رسیدن به سعادت و خوشبختی» خواندند و افزودند: انسان در مراحل مختلف زندگی حوادث فراوانی را تجربه می‌کند که لازمه مواجهه شجاعانه با این حوادث و دستیابی به افتخار دنیوی و عزت الهی، استحکام بنیه معنوی است.
 رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت «لحظه تکلیف»، قدر دانستن ورود به دوران بلوغ معنوی را یادآور شدند و خاطرنشان کردند: راز پیشرفت فردی و اجتماعی در حفظ رابطه با خداوند است و امروز عیب بزرگ تمدن رو به افول و انحطاط غرب، قطع رابطه با خداست. ایشان بهترین راه ارتباط با خداوند را «نماز و قرائت قرآن» دانستند و گفتند: توجه به این واقعیت که مخاطب انسان در نماز، «خداوند قادر متعال» است، موجب توکل، شجاعت و اعتماد به‌نفس می‌شود، بنابراین نماز را اول وقت و با توجه بخوانید و با قرآن و معانی نورانی و هدایت‌بخش آن انس دائمی برقرار کنید. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ و تسلط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بر کشور، یکی از هدف‌های دشمن را نفوذ در نوجوانان و جوانان برشمردند و افزودند: نوجوانان عزیز که فرزندان امروز ملت ایران و مردان و مدیران فردای کشور هستند، باید با حضور فعال و شاداب در اجتماعات در مصونیت‌بخشی مقابل این نقشه دشمن، نقش مؤثری ایفا کنند. «تجهیز به دانش و درس‌خواندن» و «تأمین سلامت جسمی، فکری و معنوی» توصیه دیگر رهبر انقلاب اسلامی به نوجوانان بود. ایشان به تأمین سلامت جسمی از طریق «ورزش و تغذیه مناسب» و کسب سلامت معنوی با «توجه به خدا و نماز، دعا، توسل و یاد شهیدان» اشاره کردند و افزودند: سلامت فکری را باید با کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های راهگشای متفکران و نویسندگان خوب تأمین کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اهمیت علم‌اندوزی و خودسازی به‌عنوان شرط دستیابی به فردایی بهتر، افزودند: عزیزان من! فردای این کشور متعلق به شماست و شما اداره‌کنندگان این کشور و تاریخ آن خواهید بود، بنابراین با استفاده از فرصت‌ها خود را برای آن روز آماده کنید. رهبر انقلاب اسلامی همچنین نوجوانان را به الگوگیری از شهیدان سفارش کردند و گفتند: شهیدان عزیز ما در جوانی و نوجوانی در دفاع از استقلال ملی و مصالح کشور و به منظور دفع شر دشمنان، با ارزش‌ترین دارایی، یعنی جان خود را در راه خدا فدا کردند و مطالعه کتاب‌های شیرین و پرجاذبه دفاع‌مقدس، ذهن شما را با آن ایثارگری‌ها و شجاعت‌ها آشنا می‌کند. ایشان در پایان سخنان‌شان، نوجوانان را به قدردانی از پدران و مادران، حفظ احترام و جبران محبت‌های آنان توصیه کردند.

اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آبادانی سیستان


۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی با دستور رهبر حکیم انقلاب اسلامی برای آبادانی سیستان اختصاص یافت. به گزارش کانال پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آبادانی استان سیستان‌وبلوچستان اختصاص پیدا کرد. براساس این گزارش، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دوشنبه در مراسم افتتاح رزمایش تخصصی شهدای وحدت سپاه گفته بود با دستور مقام معظم رهبری مبلغ 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آبادانی استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد.

ایران

تحلیل «میدل ایست آی» از حمله هکری به عربستان


«میدل ایست آی» در گزارشی با اشاره به حمله هکری اخیر به برخی مؤسسات و نهادهای عربستانی، دو فرضیه را در این باره مطرح کرده است. به گزارش انتخاب، در فرضیه اول این گزارش آمده است:  ممکن است این عملیات توسط یک کشور خارجی با هدف تشدید تنش بین ایران و عربستان سعودی ایجاد شده باشد. در واقع می‌توان به امکان دخالت اسرائیل فکر کرد، چرا که اسرائیل تا حد زیادی می‌تواند پس از این حادثه، از تبعات آن بهره‌مند شود. بخصوص که اسرائیل پیش از این، سابقه چنین عملیات‌هایی را داشته است در توضیح فرضیه دوم یعنی حمله هکری از سوی ایران هم آمده است: اما رئیس جمهوری ایران، حسن روحانی به دنبال کاستن از تنش‌ها در عرصه روابط بین‌المللی است. او نیاز به یک محیط صلح‌آمیز برای ایران دارد تا ابهام بین المللی اقتصادی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و پایان دادن به رکود شدید اقتصادی را میسر سازد و منافع حاصل از کاهش تحریم‌ها را به حداکثر برساند.

دو روایت متفاوت درباره بازدید از« فردو»

در پی بازدید روز دوشنبه تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی از سایت فردو، دو روایت متفاوت از سوی دو نماینده مجلس مطرح شده است. جواد کریمی قدوسی از نمایندگان مخالف دولت به خانه ملت گفت: واقعاً برای من که چندمین بازدید از این سایت را داشتم، خیلی جای تأسف بود زیرا سایتی که یک زمانی نماد اقتدار کشور بود، امروز به یک زمین فوتبال تبدیل شده بود. به گفته وی برداشتن تأسیسات فردو مغایر با رویکرد بازگشت‌پذیری ایران است. «مجتبی ذوالنور» رئیس کمیته هسته‌ای مجلس اما گفت: برخلاف برخی از گزارش‌ها، تغییرات در فردو جدا از تعهدات برجام نیست. به گزارش ایرنا، نماینده قم افزود: بنا بر گزارش‌هایی که به دست ما رسیده بود، اعلام می‌شد که بعضی از زیرساخت‌ها برای غنی‌سازی در سایت «فردو» در حال جمع‌آوری است در این بازدید مشاهده کردیم تغییرات در حال انجام است اما هیچ یک از این تغییرات جدای از تعهدات ما در برجام نیست و فراتر از آن تغییری صورت نگرفته است.

هشدار سفیر پیشین امریکا در عراق درباره نقض برجام


«رایان کراکر»  سفیر پیشین امریکا در عراق در روزنامه «دنور پست» نوشت که پاره کردن توافق هسته‌ای برای امریکا نفعی ندارد. به گزارش جماران، در بخشی از این یادداشت آمده است: متحدان اروپایی امریکا بویژه تصریح کرده‌اند که نمی‌خواهند از توافق هسته‌ای با ایران خارج شوند و حاضر نیستند به دلیل تصمیم یکجانبه امریکا، بار دیگر تحریم‌های اقتصادی ایران را اعمال کنند. ابطال توافق هسته‌ای به یک بحران اولیه و غیر ضروری در روابط کشورهای حوزه اقیانوس اطلس منتهی خواهد شد و به احتمال زیاد به نفع روسیه و  چین تمام خواهد شد. کراکر افزوده است: ترامپ به عنوان رئیس جمهوری منتخب درک می‌کند پاره کردن توافقی که هنوز برای این کشور نفع دارد، کار درستی نیست. او پس از تصدی ریاست جمهوری در 20 ژانویه با بسیاری از تصمیم‌گیری‌های دشوار مواجه خواهد شد اما به لطف طرح جامع اقدام مشترک، با بحران هسته‌ای با ایران مواجه نخواهد شد.

جمهوری اسلامی

کامران دانشجو: کاندیداهای جبهه یکتا هنوز مشخص نشده است

عضو هیات موسس جبهه یکتا با تاکید بر اینکه کاندیداهای این جبهه هنوز تعیین نشده‌اند، گفت: جبهه یکتا تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری دو یا سه نشست برگزار می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، کامران دانشجو عضو هیات موسس جبهه یکتا در پاسخ به سوالی درباره کاندیداهای این جبهه در انتخابات آتی ریاست جمهوری اظهار داشت: فعلاً در مورد شاخص‌ها در جبهه یکتا بحث‌هایی انجام داده‌ایم و بیشتر برنامه‌ها بر پایه معیشت و اقتصاد مردم نوشته شده است.
وی بابیان اینکه اصلی‌ترین مسئله در انتخابات سال آینده معیشت و اقتصاد مردم است، افزود: در جلسات مختلف جبهه یکتا روی این موضوع صحبت‌هایی مطرح شده است،‌ اما هنوز به مصادیق ورود پیدا نکردیم و ان‌شاءالله در زمان خود به این مسئله می‌پردازیم.
دانشجو در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: درحال برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره جبهه یکتا هستیم اما هنوز زمان آن مشخص نیست، ولی به‌هرحال تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 96، دو یا سه نشست برگزار خواهیم کرد.
عضو هیات موسس جبهه یکتا همچنین تاکید کرد: معتقدیم باید در انتخابات با برنامه ورود کنیم و با شعار دادن یا قصه‌پردازی کار پیش نمی‌رود.
دانشجو در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی کاندیدای جبهه یکتا به ائتلاف اصولگرایان معرفی می‌شود، توضیح داد: ما هنوز مصادیق را مشخص نکرده‌ایم که بخواهیم کاندیدا معرفی کنیم.

اظهارات حداد عادل در رابطه با رویکرد اصولگرایان در انتخابات

غلامعلی حداد عادل توضیحاتی در رابطه با رویکرد اصولگرایان در انتخابات ارائه داد.
به گزارش ایسنا، حداد عادل گفت:‌ معرفی کامل کاندیداها برای انتخابات فرایند خاصی دارد که روند آن طی و به موقع اطلاع‌رسانی می‌شود.
او درباره کلید خوردن فعالیت اصولگرایان در انتخابات توضیح داد:‌ به هر حال انتخابات در پیش است و رقابت هم باید باشد و این مسئله طبیعی است.
حداد عادل در پاسخ به سوال دیگری گفت که هنوز گزینه‌های اصولگرایان برای شرکت در انتخابات مشخص نشده و در عین حال تاکید کرد: رویکرد ما در انتخابات مشخص است و از اول انقلاب تا کنون نیز معلوم بوده است.

صادقی: شاخصه‌های لیست شورای شهر در خانه کارگر تعیین شد

سخنگوی خانه کارگر گفت: در ستاد انتخابات خانه کارگر، کاندیدای خود را با مولفه‌های وزن، جایگاه، پایگاه، دانش و دانستنی‌ها در حوزه مدیریت شهری محک می‌زنیم.
حسن صادقی سخنگوی خانه کارگر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به برنامه و راهبردهای این تشکل سیاسی و صنفی برای انتخابات سال 96 اظهار داشت: خانه کارگر همواره برای انتخابات به عنوان یک تشکل صنفی و سیاسی دارای برنامه بوده هرچند که در خط مقدم حضور نداشته اما همراه با خط‌ مقدمی‌های انتخابات حرکت کرده است.
وی با اعلام این خبر که ستاد انتخابات خانه کارگر را تشکیل داده‌ایم، گفت: قرار است در ستاد انتخابات بر روی نحوه کار تبلیغاتی در انتخابات پیش رو کار کنیم بنابراین در همین راستا ابتدا تهران را مورد رصد قرار می‌دهیم و سپس به سمت شعبه‌های خود در استان‌ها می‌رویم.
سخنگوی خانه کارگر ادامه داد: در ستاد انتخابات کاندیدای خود را با مولفه‌های وزن، جایگاه، پایگاه، دانش و دانستنی‌ها در حوزه مدیریت شهری محک می‌زنیم.
صادقی درباره راهبرد انتخابات خانه کارگر برای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری نیز، گفت: ما به دلیل روحیه انعطاف‌پذیری، اخلاقمداری، سیاست‌های بین‌المللی تمرکز بر اقتصاد تولیدمحور و فراهم کردن بستر لازم برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از حسن روحانی حمایت می‌کنیم.

حق‌شناس: برای معرفی گزینه انتخاباتی هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم


عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: حزب اعتماد ملی درباره معرفی گزینه انتخاباتی، فعلا به جمع‌بندی نرسیده است.
محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ماموریتی درخصوص معرفی نامزدهای پیشنهادی به احزاب اصلاح‌طلب داده است اظهار داشت: خیر؛ هیچ بحثی فعلا نشده است. موضوع در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، فعلا درحال تمهید مقدمات است و احزاب اصلاح‌طلب هم در ستادهای انتخاباتی‌ خود، این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا حزب اعتماد ملی گزینه انتخاباتی خود را به شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معرفی کرده است گفت: خیر؛ چنین چیزی از ما خواسته نشده است؛ حزب اعتماد ملی هم در این‌باره به جمع‌بندی مشخصی نرسیده است.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب خبر داد،

افزایش درخواست‌ صدور مجوز حزب با نزدیک شدن به انتخابات


عضو کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا درخواست‌ها برای صدور مجوز حزب و تشکل سیاسی بیشتر شده و حجم کاری کمیسیون ماده 10 نیز بیشتر خواهد شد.
پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به تعطیلات اخیر، جلسات کمیسیون ماده 10 حدود دو هفته است که برگزار نشده، اما در روزهای آینده جلسات با جدیت برگزار خواهد شد و همه مسائل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: با توجه به افزایش درخواست‌ها این حساسیت‌ وجود دارد که احزاب با شناسنامه و ترازنامه کاری منسجم موفق به ریاست مجوز نشوند نه افرادی که با انتخابات ظهور می‌کنند و پس از آن صحنه‌ سیاسی کنار می‌روند.
نماینده مردم تهران در خصوص برخی انتقادها از سوی رسانه‌های خاص به حضور اعضای دولت در برخی محافل حزبی تصریح کرد: این موضوع چیز جدیدی نیست وافراد در کنار جایگاه حقوقی خود شخصیت حقیقی مستقلی دارند و ممکن است به عنوان یک شخصیت حقوقی و سیاسی عضو احزاب و تشکل‌های رسمی باشند و این مسائل با یکدیگر تضاد ندارد و حتی ما در کمیسیون ماده 10 آمادگی بررسی و صدور مجوزهایی از سوی اعضای دولت برای تشکیل حزب را داریم؛ هر چند که فعلا چنین درخواست‌هایی به کمیسیون نیامده است.

فاطمه راکعی: 65 درصد زنان در انتخابات مجلس دهم رد صلاحیت شدند


دبیرکل حزب زنان نواندیش با اشاره به موضوع رد صلاحیت‌ها در انتخابات گذشته مدعی شد: در انتخابات مجلس دهم 65درصد زنان رد صلاحیت شدند.
به گزارش ایرنا، فاطمه راکعی افزود: اگر به نقش و سهم زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال و پویای کشور در توسعه سیاسی برای تحقق توسعه پایدار و متوازن معتقد هستیم که دولت یازدهم معتقد است انتظار داریم وزارت کشور به عنوان متولی اهداف سیاسی در عرصه مسائل زنان گام بردارد.
وی در ادامه خواستار آن شد که: به کسانی که شایستگی دارند و در این کشور به لحاظ عدالت خواهی،تخصص، مدیریت و دلسوزی امتحان خود را پس داده‌اند از طرف وزارت کشور برای فعالیت مجوز داده شود.
رئیس کمیته زنان خانه احزاب گفت: انتظار می‌رود استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به مسائل ترویجی برای توسعه مشارکت سیاسی زنان به طور جدی به خصوص قبل از مناسبت‌های انتخاباتی بپردازند.
راکعی افزود: زنان به خاطر هراس و گریزی که به لحاظ تاریخی از ورود به مسائل سیاسی دارند و متاسفانه تا امروز نیز به لحاظ برخوردهای عجیب و غریب که با زنان شناخته شده، می‌شود ادامه دارد، اما وقتی دولت وارد این مساله می‌شود ترس و هراسشان می‌ریزد.
وی ادامه داد: تهیه شناسنامه سیاسی زنان در استان‌ها توسط وزارت کشور در دوره اصلاحات شروع شده بود که متوقف مانده است که باید به آن پرداخته شود.
این فعال سیاسی گفت: یکی از مسائلی که وزارت کشور می‌تواند برای بالا بردن حضور زنان در مشارکت سیاسی به آن بپردازد این است که یارانه احزاب که در دوره اصلاحات وجود داشت در دولت تدبیر و امید احیا شود و این می‌تواند عامل مهمی در تشویق احزاب و کمیته‌ها و سازمان‌های زنان باشد.
راکعی افزود: در کمیته زنان خانه احزاب در این زمینه تلاش می‌کنیم ولی سیاست‌های تشویقی ما فقط فرهنگی و معنوی است که امیدوارم بتوان به طور مادی و معنوی در این زمینه احزاب را تشویق کرد تا از ظرفیت زنان استفاده شود.

فرامرزیان: کارگروه راهبردهای کلان در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشکیل شد

اسامی دبیر اجرایی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از راه‌اندازی کارگروه راهبردهای کلان در این شورا خبر داد.
ژاله فرامرزیان دبیر اجرایی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، درباره آخرین تصمیمات شورای عالی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: کارگروه راهبردهای کلان در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را‌ه‌اندازی شد و آقایان مصطفی معین، جعفر توفیقی، محمدجواد حق‌شناس، الهه کولایی و مرتضی مبلغ هسته اولیه این کارگروه هستند.
وی درباره ماموریت این کارگروه نیز گفت: کارگروه راهبرد‌های کلان پیشنهادات ارائه شده توسط کارگروه تدوین راهبردی و همچنین پیشنهادات مطرح شده در جلسات شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را بررسی و آنان را برای مطرح شدن در جلسات شورا آماده می‌کند.
وی در پاسخ به این پرسش که شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از چه زمانی برای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد مصادیق انتخاباتی می‌شود، گفت: مکانیزم تصمیم‌گیری در حوزه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در کارگروه‌های تخصصی شورا شکل می‌گیرد و کارگروه تدوین راهبردها وظیفه تعیین شاخص‌ها و برنامه‌ها را بر عهده دارد.

شرق

رئيس‌جمهوری اندونزی در تهران


ایرنا: جوکو ویدودو، رئيس‌جمهوری اندونزی، عصر روز گذشته برای انجام سفری رسمی، در رأس هیأتی بلندپایه، وارد تهران شد و  قرار است با رئیس‌جمهوری ایران و رئیس مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کند. در این سفر، رئيس‌جمهوری این کشور را مقامات سیاسی و اقتصادی اندونزی همراهی می‌کنند.

روحاني:
باید افکار عمومی آمریکا و اروپا را روشن کنیم


پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: حسن روحانی روز گذشته در این دیدار با «رمضان‌ عبدالله»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، گفت: باید افکار عمومی آمریکا و اروپا را نسبت به اینکه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند تکیه‌گاه خوبی برای آنان باشد، روشن کنیم. رژیم صهیونیستی در دو دهه اخیر از معضلات امنیتی منطقه سوءاستفاده کرده است، به‌ویژه آنکه امروز در بسیاری از کشورهای منطقه از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و حتی مناطقی از شمال آفریقا در مصر و لیبی، شرایطی را برای تروریست‌ها به‌وجود آورده‌اند تا این مناطق را به مسائل امنیتی خود مشغول و از موضوع فلسطین غافل کنند.

فرمانده کل سپاه:
آمریکا در حال نابودی است البته به زمان نیاز دارد


تسنیم: سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه، با تأکید بر اینکه شواهد نشان می‌دهد آمریکا در حال نابودی است و البته به زمان نیاز دارد،‌ تصریح کرد: دشمنی آمریکا بر ملت ایران کاملا روشن است و اکثر کشورها در نظرسنجی‌ها و بررسی‌های به‌عمل‌آمده، آمریکا را دشمن خود می‌دانند؛ اما بخشی از کسانی که تردید داشتند هم در زمان برجام و توافقات هسته‌ای، دشمنی آمریکا را دریافتند و بی‌اعتمادی نسبت به آن را متوجه شدند. او با بیان اینکه ما باید امروز بدانیم نسبت به چه‌کسی تبری و نسبت به چه‌کسی تولّی داشته باشیم، افزود: بسیاری از مسئولان نسبت به تجزیه و تحلیل فتنه ٨٨ موضع ندارند. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ناامنی در هر دو رویداد وجود داشت، تأکید کرد: در فتنه ٨٨، شعارها؛ اصول انقلاب اسلامی و تضعیف ولایت فقیه را نشانه رفته بود. یک‌صدا همه مردم به نقش بی‌بدیل ولایت فقیه در سال ٨٨ پی‎ بردند و ٩ دی حرکت مردمی و خودجوش، پاسخ نسبت به این نوع حرکت بود.

تجمع دوباره بازنشستگان فولاد در مقابل مجلس


ایلنا: گروهی از بازنشستگان فولاد صبح دیروز برای چندمین‌بار در راستای بیان مطالبات خود به‌‌منظور رسیدگی به وضعیت معوقات و همچنین پیوستن صندوق بازنشستگی فولاد به صندوق بازنشستگی کل کشور، در مقابل مجلس تجمع کردند. این تجمع‌کنندگان تقاضا دارند صندوق بازنشستگی خود از حالت خودگردانی خارج و به صندوق بازنشستگی کل کشور ملحق شود.

دادستان تهران: 
گزارش پرونده «محمود صادقی» را به رئيس مجلس دادیم


میزان: دادستان تهران از ارسال گزارشی مبسوط درباره پرونده محمود صادقی به رئيس مجلس خبر داد. جعفری‌دولت‌آبادی گفت: این گزارش متضمن ١٥ اتهام برای نماینده مجلس شامل هشت شاکی خصوصی و هفت فقره اعلام جرم عمومی است و دادستانی در رابطه با قسمتی از اظهارات نامبرده در تهران و در شیراز نیز اعلام جرم کرده است. او با انتقاد از این نماینده مجلس که بر موج مظلوم‌نمایی سوار شده و ادعا می‌کند «ما سؤال کردیم؛ اما شبانه دستگیر شدیم»، عنوان کرد: مصونیت نمایندگان مجلس با ارتکاب جرم ملازمه ندارد. دادستان تهران با رد مصونیت مطلق برای نمایندگان، افزود: با عدم تمکین صادقی از دستور قضائی، بازپرس موظف به اقدام به جلب بود؛ همان‌گونه که درخصوص دیگر متهمان عمل می‌شود. عذرخواهی او مانع از تعقیب نیست و اهانت به بازپرس و قضات و اظهاراتی که جنبه محرمانه دارد، دور از شأن نمایندگی است.
جعفری‌دولت‌آبادی گفت: ارسال گزارش پرونده‌های اتهامی محمود صادقی به همراه مستندات آن برای رئيس مجلس با این هدف بود که آقای لاریجانی و نمایندگان مجلس به مظلومیت قوه قضائيه پی ببرند و بدانند که اقدامات مجرمانه او تا چه حد بوده و چگونه با درج اشعاری در تويیتر خود نسبت به قضات کشور توهین كرده است. به‌هم‌ریختن انسجام قوا به نفع کشور نیست؛ اما اينكه چرا برخی بر حرف‌های بی‌مبنا اصرار می‌ورزند و بعد هم عذرخواهی می‌کنند، محل تعجب است.

آرمان

تقدير باقری از رئيس صدا و سيما

رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در پيامي از رئيس سازمان صدا و سيما، به دليل تلاش‌هاي موثر رسانه ملي در پرداختن به «سي و ششمين سالگرد هفته دفاع مقدس» تقدير كرد. سردار سرلشكر محمد باقري طي پيامي به عبدالعلي علي‌عسگري رئيس سازمان صدا و سيما، از اهتمام و تلاش‌هاي موثر و چشمگير رسانه ملي در پرداختن به سي و ششمين سالگرد هفته دفاع مقدس در سراسر كشور تشكر و قدرداني كرد. در ابتداي اين پيام آمده است: همان‌طور كه رهبر فرزانه و محبوب انقلاب اسلامي حضرت امام خامنه‌اي (مدظله العالي) جايگاه و نقش رسانه ملي را به عنوان مهم‌ترين ابزار فرهنگي در امر روشنگري و معرفت‌بخشي جامعه تبيين فرمودند، سازمان صدا و سيما در عينيت‌بخشي به منويات معظم‌له به‌ويژه در بهره‌مندي از گنجينه ارزشمند حماسه هشت سال دفاع مقدس براي انتقال فرهنگ، ارزش‌ها و باورهاي اعتقادي، ملي، روحيه خودباوري، ايثار و شجاعت در بين اقشار ميهن اسلامي تلاش موثري داشته است.

انگليس، انگليس قديم نيست

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: انگليس، انگليس قديم نيست؛ ما نيز ايران قديم نيستيم و قدرتمندانه و مقتدرانه در صحنه حضور داريم. محسن رضايي با اشاره به رويكرد جمهوري اسلامي ايران به ثبات و امنيت در منطقه غرب آسيا، گفت: شرايط جديد، تعريف جديدي از امنيت و ثبات در منطقه را به دنبال دارد و ما معتقديم مي‌توان با چالش‌هاي منطقه‌اي مقابله كرد. وي با بيان اينكه امنيت مساله مهمي در منطقه غرب آسياست، گفت: برخي كشورهاي منطقه‌ خواهان ثبات و امنيت در منطقه نيستند و مي‌خواهند مروج ناامني باشند. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالي درباره اظهارات مداخله‌جويانه و ضدايراني نخست‌وزير انگليس، گفت: دولت انگليس در بحران اقتصادي به سر مي‌برد و آنها براي خروج از اين بحران دست به هر كاري مي‌زنند، علاوه بر بحران اقتصادي، بحران هويتي نيز از جمله مشكلات انگليسي‌هاست.

اجراي عمليات هوايي در رزمايش نزاجا

فرمانده هواپيمايي نيروي زميني ارتش (هوانيروز) گفت: در چهارمين رزمايش بزرگ محمد رسول‌ا... (ص) نزاجا از ده‌ها فروند بالگرد شناسايي ۲۰۶، بالگرد هجومي ۲۱۴ و بالگرد رزمي - تهاجمي ۲۰۹ (كبري) استفاده مي‌كنيم. امير سرتيپ دوم خلبان هوشنگ ياري اين مطلب را در جمع خبرنگاران حاضر در اين رزمايش سه روزه عنوان كرد. وي درباره ماموريت‌هاي هوانيروز در اين رزمايش بزرگ گفت: در اين رزمايش گوشه‌اي از اقتدار و توانمندي بالگردي نيروي زميني ارتش اجرا و به نمايش در مي‌آيد. فرمانده هوانيروز ادامه داد: انواع ماموريت‌هاي بالگردي اعم از فرماندهي، عمليات رواني، هلي‌برن، چتربازي، حمل مجروح، امداد هوايي و پشتيباني يگان‌هاي سطحي انجام مي‌شود. امير سرتيپ دوم خلبان ياري اضافه كرد: در اين رزمايش توانمندي بالگردي را ارزيابي خواهيم كرد تا در مواقع ضروري به‌طور موثر اقدامات لازم را انجام دهيم.

خارج شدن استيضاح فرهادي از دستوركار

عضو هيات رئيسه مجلس از خارج شدن استيضاح شدن وزير علوم از دستوركار مجلس خبر داد. اكبر رنجبرزاده گفت: استيضاح محمد فرهادي وزير علوم به دنبال انصراف اكثر استيضاح‌كنندگان از دستوركار مجلس خارج شد. وي افزود: در جلسه يكشنبه هيات رئيسه كه با رياست اينجانب و حضور علي‌اصغر يوسف‌نژاد و نمايندگان استيضاح‌كننده و معاونان وزير برگزار شد، اكثر استيضاح‌كنندگان امضاي خود را پس گرفتند. عضو هيات رئيسه مجلس اظهار داشت: در اين جلسه ۲۴ نفر از ۳۱ نفر امضاكننده طرح استیضاح امضاي خود را پس گرفتند و در نتيجه تعداد امضاهاي طرح استيضاح به زير ۱۰ امضا رسيد و طرح از دستوركار مجلس خارج شد.

محكوميت انفجارهاي استانبول از سوي ايران

سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان انفجارهاي تروريستي استانبول تركيه كه منجر به كشته و مجروح شدن ده‌ها تن از شهروندان اين كشور شد را قويا محكوم كرد. بهرام قاسمي ضمن ابراز همدردي با ملت، دولت و بازماندگان حادثه تروريستي استانبول تركيه اظهار داشت: ادامه و استمرار اقدامات تروريستي در كشور دوست و همسايه تركيه و دامن زدن به موج خشونت و ناامني در اين كشور موجب تاسف و نگراني عميق است و مقتضي است در برابر اراده و زبان واحد تروريست‌ها و افراط‌گرايان كه همانا توسل به خشونت عريان و وحشت‌آفريني مرگبار است، پاسخي قاطع و پيامي يكسان از سوي همه كشورهاي منطقه و جهان به تروريست‌هاي خشونت‌طلب داده شود. قاسمي در ادامه تاكيد كرد: امروز تروريسم و وحشت‌آفريني به تهديدي فراگير عليه همه كشورها تبديل شده و مبارزه با آن هم راهكاري جز عزم و اجماع جهاني ندارد.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات