تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۷۴۸۲

گزارش جدیدی از اقدامات طایفه‌ای آل‌خلیفه علیه شیعیان بحرین

سازمان دموکراسی و حقوق بشر "صلح"، در گزارشی با عنوان "بحرین: منع شیعیان از ادای نماز جمعه" به تشریح مهمترین پیامدهای محدود کردن آزادی حرکت و نقل و انتقال در منطقه الدراز پرداخت.
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از العالم، منامه پست به نقل از  گزارش سازمان دموکراسی و حقوق بشر صلح نوشت، اقدام حکومت آل خلیفه در منع شهروندان شیعه این کشور از انجام شعائر دینی مربوط به ادای نماز جمعه و جماعت به مدت 6 ماه متوالی مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته و تصریح شده است که این کار، نقض حقوق افراد در برخورداری از آزادی عقاید است که در منشور ویژه حقوق مدنی و سیاسی مورد تأکید قرار گرفته است. همچنین تصریح شده است که حکومت، آزادی های دینی و مذهبی شهروندان شیعه را به بهانه وابسته بودن اغلب آنها به مخالفان و رهبران آنها محدود کرده است.
بر اساس گزارش این سازمان که دیروز شنبه 27 آذر (17 دسامبر) منتشر شد، وزارت کشور بحرین با تکذیب اقدام خود در جلوگیری از ورود امامان جمعه و نمازگزاران به منطقه الدراز برای برپایی نماز جمعه و جماعت و ارائه اطلاعات غلط در سایت اینترنتی خود سعی در فریب افکار عمومی دارد.
این سازمان از حکومت بحرین خواسته است خیلی سریع دست از اعمال محدودیت بر آزادی حرکت و نقل و انتقال در منطقه الدراز بردارد و به شهروندان شیعه اجازه دهد آزادانه به انجام فرایض دینی خود از جمله برپایی نماز جمعه بپردازند؛ این سازمان همچنین از جامعه بین الملل و سازمان های حقوقی خواسته است حکومت بحرین را برای توقف نقض حقوق و آزادی عقاید شهروندان شیعه تحت فشار قرار دهند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات