بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۷۵۳۳

در دیدار وزیران دفاع ایران و روسیه چه گذشت

سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران و ارتشبد سرگئی شایگو همتای روسی وی برای همکاری دو کشور در حل و فصل سیاسی مساله سوریه و اقدام های هماهنگ در چارچوب بیانیه در حال تنظیم مسکو توافق کردند که موافقت ترکیه نیز در این باره جلب خواهد شد.
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از شبکه العالم به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع سردار سرتيپ پاسدار دكتر حسين دهقان وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران که صبح امروز وارد مسکو شد با ژنرال سرگئي شويگو وزير دفاع جمهوري فدراسيون روسيه دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.
در این دیدار طرفین ضمن بررسی و تبادل نظر پیرامون آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه و شهر حلب بر اتخاذ هماهنگی های لازم و تداوم اقدامات مشترک در مبارزه با تروریسم و سایر مولفه های ناامنی در منطقه تأکید کردند.
همچنین گزارش گروه بین الملل شبکه العالم به نقل از منابع خبری حاکیست شایگو روز سه شنبه در دیدار با همتای ایرانی خود در مسکو گفت: کارشناسان سندی را تنظیم می کنند که در آن اقدام ها و گام های پیشبرد روند حل و فصل بحران سوریه را در بر می گیرد.
بنا به اعلام پایگاه خبری وزارت دفاع روسیه، وی خاطرنشان کرد: این سند به نام بیانیه مسکو برای حل و فصل سیاسی مساله سوریه بسیار مهم خواهد بود.
وی افزود: در این سند که در سطح وزیران دفاع و خارجه روسیه، ایران و ترکیه تایید خواهد شد، آمادگی سه کشور برای تضمین حل و فصل سیاسی مسائل سوریه پیش بینی می شود.
وزیر دفاع روسیه همچنین به آمادگی نظامیان روسیه برای گفت وگو با طرف های ایرانی و ترکیه در باره مسائل سوریه اشاره کرد.
ارتشبد شایگو سپس به عزم روسیه برای توسعه روابط با ایران اشاره کرد و افزود: مسکو خواهان توسعه همکاری ها با ایران در عرصه های نظامی است.
وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه روابط مسکو و تهران با سطح عالی اعتماد سیاسی متقابل متمایز شده، گفت: دو کشور برای هماهنگی رویکردهای خود در مسائل مختلف جهانی و منطقه ای آمادگی دارند.
سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران نیز در این دیدار بر آمادگی تهران برای همکاری با مسکو در حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.
وزیر دفاع گفت: در جریان دو مذاکره تلفنی عزم طرف ایرانی را برای پیشبرد همکاری ها با روسیه اثبات کردیم تا اینکه در دیدار با شرکت وزرای خارجه دو کشور به نکات شفاف و معینی دست یابیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات