سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۹۷۶۵۱
پرویز سروری:

نهم دیماه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

زنده نگه داشتن 9 دی یعنی اعلام هشدار باش به امت اسلامی و مردم انقلابی کشور که هنوز آتش فتنه به طور کامل خاموش نشده و بیداری و بصیرت است که می تواند آن را خاموش کند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی بصیرت

نهم دیماه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی استنهم دیماه که با عنوان روز بصیرت در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شده است یادآور خاطرات شیرین و شور حماسی ملت ایران در سال 88 است که بساط فتنه را درهم پیچید. دلایل و اهمیت گرامیداشت این روز بهانه ای شد که نظر برخی مسئولین و متفکرین را در این خصوص جویا شویم. در زیر متن کامل صحبت های آقای پرویز سروری در پاسخ به این سؤال آمده است:

9 دی یک نقطه عطف تاریخی حداقل در تاریخ انقلاب اسلامی است. از این جهت که می شود گفت بعد از جنگ تحمیلی که به نوعی یک جنگ جهانی سوم علیه ما بود و یک اجماع خباثت آمیزی در آمریکا، غرب و دولتهای عربی شکل گرفته بود؛ ما در فتنه 88  شاهد یک جنگ بین المللی نرم علیه انقلاب اسلامی بودیم؛ و به تعبیری همه ظرفیت های نظام استکباری و سلطه غرب و نیز کشورهای عربی بار دیگر اجماعی را علیه انقلاب اسلامی شکل دادند که مشارکت و حضور مردم در صحنه را مورد هدف قرار دهند و کام ملت ایران که در این حضور گسترده شیرین شده بود را تلخ کنند.

به همین دلیل آنها فکر می کنند ماندگاری 9 دی تضمین مقابله با جنگ نرم نظام سلطه است. ما شاهد هستیم که یک انتخابات کاملا قانونی و مشارکت جو توسط عده ای به تهدید تبدیل و ذائقه ملت ایران تلخ شد و هزینه های زیادی روی دست ملت ایران قرار داد.

متأسفانه دیده می شود هنوز کسانی هستند که نه تنها عذرخواهی و توبه نکردند بلکه از موضع طلبکارانه وارد عرصه شدند. چنین رفتارهایی این خطر را گوشزد می کند که اگر کسانی که عامل فتنه بودند و این خسارتها و خباثتها را به وجود آوردند؛ بخواهند از موضع طلبکارانه برخورد کنند؛ می شود گفت جوهره فتنه، هنوز فعال است و می تواند بار دیگر تولید تهدید کند. کشور ما یک کشور مردم سالار دینی است و طبیعتاً پایه های آن بر مشارکت مردم شکل گرفته است.

ما تقریباً هر دو سال یکبار یک فراخوان عمومی تحت عنوان انتخابات را داریم. اگر جوهره این فرآیند معیوب فتنه خاموش نشود و از بین نرود ممکن است بار یگر کشور وارد صحنه پر خسارت شود.

زنده نگه داشتن 9 دی یعنی اعلام هشدار باش به امت اسلامی و مردم انقلابی کشور که هنوز آتش فتنه به طور کامل خاموش نشده و بیداری و بصیرت است که می تواند آن را خاموش کند.و این تهدید را از بین ببرد. اگر این روشنگری و بصیرت صورت نگیرد؛ ممکن است بار دیگر از یکی از انتخابات سر بزند و هربار که فتنه گران در انتخابات نتواستند به اهداف خود دست پیدا کنند؛ مجددا بر طبل دروغ و تهمت بکوبند و تلاش کنند فرآیند مشارکت مردم را در ابهام و تردید غوطه ور کنند و کشور را از موضوع  قلب به موضع بی ثباتی وارد کنند.

با توجه به شرایطی که ما امروز در منطقه با آن مواجه هستیم؛ و آتش نا امنی منطقه را می سوزاند، طبیعی است که مهمترین بستر برای نا امن کردن جزیره ثبات و آرامش منطقه؛ و شاید در جهان که ایران است، همین فتنه ای است که می تواند بین ملت ایران شکاف ایجاد کند و وحدت ملت ایران را به جدایی و اختلاف تبدیل کند و همبستگی و همگرایی ملی را به واگرایی ملی تبدیل کند؛ طبیعتاً دشمن هرگز دست از این امکان بزرگ برنخواهد داشت و تلاش خواهد کرد فرصت بزرگ انقلاب را که مشارکت و حضور مردم در عرصه های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی که یکی از آنها انتخابات است از بین ببرد.

به همین دلیل ما باید این فرض را به صورت جدی داشته باشیم که دشمن از این طریق همیشه به دنبال طراحی، برنامه ریزی و ضربه زدن به انقلاب اسلامی است و طبیعتاً بصیرت بخشی، زنده نگاه داشتن 9 دی و اقدامات غیر قانونی عوامل خود فروخته ای که متأسفانه در داخل، تلاش کردند بین ملت شکاف ایجاد کنند و ملتی را که بر اساس سلیقه خود به کاندید مورد نظرشان رأی داده بودند، این رأی های متفاوت را به رأی های متضاد تبدیل کنند واز این طریق به دنبال ایجاد خصومت، عداوت و اختلاف عمیق بین ملی را به وجود بیاورند و 9 دی می تواند دائما این بصیرت را به ملت منتقل کند که این دست های خبیث را بشناسند و مشارکت را با هر سلیقه ای که دارند در کمال آرامش و امنیت به منصه ظهور برسانند و به طراحی فتنه گران توجهی نکنند. 9 دی می تواند این فرصت طلایی را در بصیرت بخشی ایجاد کند.

در این میان طبیعتاً دشمنان تلاش می کنند موضوع فتنه را به یک حادثه و اتفاق طبیعی جلوه داده و آن را کوچک نمایی کنند و کسانی را که در جهت بصیرت بخشی حرکت می کنند، افراط گرا معرفی کنند و به تعبیری مانع انتقال موضوع و عناصر تشکیل دهنده فتنه به مردم شوند. به همین دلیل هراز چندگاهی این موضوع مطرح می شود که فتنه ای در کار نبوده بلکه اتفاقی بوده که گذشته و تمام شده و دیگر نباید موضوع فتنه را بیان کرد و به آن دامن زد.

طبیعی است که نظام سلطه و دشمنان ما به دنبال محو این حادثه تاریخی هستند و می خواهند با فراموشی جریان فتنه و به تعبیری عدم بصیرت بخشی در مورد خالقان فتنه و استمرار دهندگان این جریان بسیار واگرا مانع شکل گیری بصیرت بخشی در جامعه شوند. 

با تشکر از آقای پرویر سروری که وقت خود را  در اختیار پایگاه بصیرت قرار دادند.

مصاحبه از سید محمد مشکات الممالک

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات