صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۹۷۶۹۰

اخبار ویژه روزنامه های 6 دی ۱۳۹۵

کیهان

دفاع فعال فتنه از شیطان بزرگ!

در حالی که از رئیس‌جمهور گرفته تا وزیر‌خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی بر نقض برجام از سوی آمریکا تصریح دارند، عضو مرکزیت کارگزاران مدعی شد طرفین به برجام پایبند بوده‌اند.
محمد عطریانفر که در فتنه ۸۸ بازداشت شد و از نفوذ سرویس‌های جاسوسی بیگانه در برخی احزاب و جریان‌های سیاسی خبر داد، در مصاحبه با روزنامه آرمان می‌گوید: تاکنون هر دو طرف مذاکره، حسب اعلام نظر کارشناسان به تعهدات خود پایبند بوده‌اند. وی برخلاف اغراق‌های جریان سیاسی و رسانه‌ای بزک‌کار برجام که کارگزاران جزو آنها بود، مدعی شد: برخی گمان می‌کنند برجام «خم رنگرزی» است که باید یک‌شبه به وضعیت زندگی مردم را تغییر دهد. نتیچجه برجام در روندی ۱۰ ساله آثار تمام‌عیار خود را نشان می‌دهد و تا پایان این دوره زمانی، نمی‌توان درباره سرنوشت توافق یا فرجام برجام اظهارنظر قاطع کرد.عطریانفر گفت: برخلاف اینکه برخی عنوان می‌کنند نتایج موسع برجام باید بلافاصله در زندگی مردم آثار خود را نشان دهد، به نظر می‌رسد این توقع نوعی بزرگ‌نمایی درباره مطالبات از برجام است و با واقعیت‌های برجام همخوانی ندارد.یادآور می‌شود عطریانفر جزو چند نفری است که سال ۱۳۷۷ به شکل پنهانی با جرج سوروس (سرمایه‌گذار صهیونیست کودتاهای مخملین) در ویلای شخصی وی ملاقات کردند و این ماجرا سال ۱۳۸۶ از سوی کاملیا انتخابی فرد (همکار فائزه هاشمی در روزنامه زن) لو رفت.
چالش گزارش های دولت با واقعیت های جیب و معیشت مردم

رئیس جمهور باید درباره سرانجام وعده‌های اقتصادی خود چاره‌ای بیاندیشد چرا که واقعیت‌های زندگی مردم با گزارش‌های دولت و آقای رئیس جمهور نمی‌خواند.
روزنامه رسالت در یادداشتی نوشت: نرخ دلار به 4 هزار تومان نزدیک شده است، وقتی دولت برای کسری بودجه خود به دلارفروشی در بازار آزاد رو می‌آورد، طبیعی است تب دلار بالا برود. وقتی از اختلاف 720 تومانی میان ارز مبادلاتی و نرخ آزاد، عده‌ای به نان و نوا می‌رسند و عده‌ای هم به خاک سیاه می‌نشینند، چه باید کرد؟ تکلیف مصرف کنندگانی که هر روز شاهد بالا رفتن قیمت‌ها و گرانی کالاها هستند، چیست؟
رئیس‌جمهور خبر از رشد اقتصادی 7/4 درصدی در 6 ماهه اول امسال می‌دهد، اما مردم ثمره این رشد را در جیب خود احساس نمی‌کنند. اقتصاد کشور همچنان در رکود است. مردم مشکل بیکاری و عدم اشتغال را با گوشت و پوست و استخوان خود حس می‌کنند. در هر خانه‌ای دو یا سه جوان تحصیلکرده بیکار وجود دارد!
رشد اقتصادی مورد ادعای دولت محصول فروش نفت است یا گران کردن 720 تومانی دلار؟ این را باید اقتصاددانان و آنان که در بازار حساب و کتاب می‌فهمند، بگویند. شاخص بورس در سرازیری و نزول قرار دارد. این رشد باید کجا خودش را نشان دهد؟ هزینه‌های دولت 3/2 برابر افزایش یافته است. در حالی که بودجه عمرانی افزایش چشمگیری نداشته است. این رشد باید کجا خودش را نشان دهد؟
آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در مورد رشد، همخوانی ندارد. دوگانه جیب مردم و ادعای دولت در این باره، باید یک جا خود را نشان دهد. از طرفی نرخ بیکاری در سال 95 افزایش یافته، نرخ سرمایه‌گذاری هم کاهش نشان می‌دهد، افزایش بهره‌وری تولید نیز در همین سال سیر نزولی داشته است، ظرفیت‌های اقتصادی کشور هم به دلیل بی‌برنامگی، بلااستفاده مانده است. پس صحت ادعای رشد 7/4 درصدی را کجا باید پیدا کرد؟
طبیعی است اگر رشد 7/4 درصدی واقعی باشد، باید نرخ بیکاری هم یک رقمی شود. در حالی که مرکز آمار ایران می‌گوید نرخ بیکاری به رقم بی‌سابقه 12/4 درصد رسیده است. آقای سیف،‌رئیس کل بانک مرکزی رشد اقتصادی 7/4 درصدی را محصول افزایش تولید و صادرات نفت می‌داند، اما پول نفت را هم به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانستیم دست بزنیم.
امیرحسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت می‌گوید: «هنوز بانک‌های بزرگ از ترس تنبیه آمریکایی‌ها برای همکاری با ما محتاط هستند.» البته خبر جریمه یک بانک ایتالیایی توسط آمریکا نشان داد بانک‌های کوچک هم مصون از مجازات و تنبیه آمریکایی‌ها نیستند.
فکر می‌کنم رئیس جمهور باید در مورد وعده‌های اقتصادی خود به مردم چاره‌ای بیندیشند. باید صدق ادعای رشد اقتصادی را مردم در جیب خود احساس کنند. ارزش پول ملی هر روز کمتر می‌شود و مردم وقتی هر روز به بازار می‌روند، باید پول بیشتری ببرند و کالای کمتری بخرند. این واقعیت را نمی‌شود انکار کرد.

آژیر قرمز روزنامه شرق برای بی تدبیری اقتصادی در آخرین سال دولت


روزنامه شرق در گزارشی نوشت: ورود بهای دلار به کانال سه هزار و 900 تومان، این ارز را به بالاترین قیمت در سال‌های گذشته رساند. قیمت سه هزار و 926 تومان که اتفاقا چند روز پیش هم تجربه شده بود، گران‌ترین رقم دلار در حداقل یک سال گذشته است. رئیس کل بانک مرکزی چند روز پیش به این روند واکنشی عملی نشان داد و دستش را برای طلب کمک به سوی پتروشیمی‌ها دراز کرد. پس از آن، در جمع خبرنگاران، به صراحت اعلام کرد در سه ماه پایانی سال، قیمت ارز کنترل خواهد شد. اما مرغ دلار یک پا دارد. کارشناسان نگران از این وضع معتقدند پس‌لرزه‌های نوسان نرخ ارز به ضرر اقتصاد و مردم تمام خواهد شد.
یحیی آل‌اسحاق رئیس پیشین اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: افزایش نرخ ارز در بیشتر حوزه‌های اقتصادی اثرات خود را باقی خواهد گذاشت، اما مهم‌تر از افزایش نرخ ارز، ثبات و پایداری آن است. برنامه‌ریزها باید بتوانند درباره نرخ ارز تصمیم‌گیری کنند. بدترین مشکل در شرایط کنونی آن است که این نوسانات، دامنه‌های بلندی داشته که بسیار خطرناک است و شرایط قمارگونه‌ای را ایجاد کرده‌ است که پیش‌بینی آن ممکن نیست و هر تصمیمی در این شرایط، منطبق با شانس است. چنین اتفاقی در حوزه اقتصاد بزرگ‌ترین ضربه را به تصمیم‌گیران اقتصادی می‌زند.
بیشترین فشار روی مصرف‌کنندگان (مردم) وارد خواهد شد، زیرا قیمت تمام شده محصولات افزایش یافته و آنها مجبورند ریال بیشتری برای خرید هر کالا یا خدمات بپردازند.
نهایتا فضای روانی که افزایش نرخ ارز ایجاد می‌کند، اثری منفی در معیشت مردم خواهد گذاشت و قیمت‌ها را بالاتر می‌برد. بیشترین فشار در بین اقشار مردم مربوط به اقشار متوسط رو به پایین است، زیرا درآمد آنها تغییری نمی‌کند، اما با افزایش قیمت در کالا یا خدمات خریداری شده مواجه می‌شوند و به تبع آن، قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد.

وقتی سفیر ایران در فیلیپین واسطه وارات لوازم آرایشی می شود!

سفیر ایران در فیلیپین گفت لوازم آرایشی می‌تواند شروع مناسبی برای صادرکنندگان فیلیپینی به منظور ورود به بازار ایران باشد.
تارنمای روزنامه «مانیلا استاندارد» به نقل از «محمد تنهایی» سفیر ایران در فیلیپین نوشت: مواد آرایشی از جمله محصولاتی هستند که درخواست گسترده‌ای برای آنها وجود دارد.
وی با معرفی ایران به عنوان یک بازار بالقوه وسیع برای محصولات فیلیپینی گفت که اگر آنها بتوانند بر تصورات غلط خود در مورد ایران فائق آیند، فرصت‌های تجاری و صادراتی گسترده‌ای منتظر شرکت‌های فیلیپینی در ایران است.
تنهایی در سمیناری در مورد مقاصد جدید برای محصولات فیلیپینی که توسط کمیته بازاریابی سازمان تجارت فیلیپین برگزار شد، گفت: مواد آرایشی از جمله محصولاتی هستند که درخواست گسترده‌ای برای آنها وجود دارد.
وی افزود: ایران یکی از اصلی‌ترین مقاصد لوازم آرایشی در حوزه خلیج فارس است. لوازم آرایشی می‌تواند شروع مناسبی برای صادرکنندگان فیلیپینی برای ورود به بازار ایران باشد.
«مانیلا استاندارد» به نقل از انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران و همچنین واردکنندگان عطر نوشت: ایران از مجموع 7 میلیارد و 200 میلیون دلار بازار لوازم آرایشی و بهداشتی خاورمیانه حدود دو میلیارد و 100 میلیون دلار را به خود اختصاص می‌دهد که با این رقم پس از عربستان در جایگاه دوم منطقه خاورمیانه قرار دارد.
سفیر ایران همچنین به کمک‌های خود به یک شرکت فیلیپینی ساخت لوازم آرایشی برای ورود به ایران جهت شناخت بازار اشاره کرد و گفت که این شرکت فرصت‌های تجاری فراوان در ایران را تایید کرده است.
«تنهایی» خاطرنشان کرد: یک «اشتیاق بسیار قوی» برای انواع مدهایی از قبیل لباس‌های مردان، زنان و کودکان که تجار فیلیپینی می‌توانند برآورده سازند در این بازار وجود دارد که با توجه به لغو تحریم‌ها علیه ایران می‌توان از آن استفاده کرد.
سفیر ایران در فیلیپین خاطرنشان کرد: مزیت‌های زیادی برای انجام تجارت با ایران چه در زمینه واردات، صادرات و یا ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک وجود دارد.
بر اساس این گزارش، ایران دارای تخصص زیادی در فناوری است و متمایل به تبادل دانش در تولید مواد دارویی و مصالح ساختمانی مانند سیمان است.

دلواپسی اصلاح طلبان درباره ریزش رای روحانی

جلسه سخنرانی محمدعلی نجفی (عضو ارشد ستاد انتخاباتی روحانی) با اصلاح‌طلبان در قم، به جلسه اظهار دلواپسی نسبت به سرنوشت روحانی تبدیل شد.
در حاشیه سخنرانی نجفی، محمد خون‌چمن دبیر حزب جوانان ایران اسلامی طی سخنانی گفت: دکتر روحانی در عرصه خارجی خوب عمل کرده ولی در عرصه داخلی خوب اقدام نکرد و به‌طور قطع رای ایشان ریزش دارد.
وی ادامه داد: در این چهار سال به پایگاه رای آقای روحانی بی‌توجهی شده و کسانی که در ستادهای رقیبان ایشان در سال 92 بودند امروز به عنوان مدیران دولت وی فعالیت می‌کنند و آقای روحانی انتظار نداشته باشد کسانی که در دوره قبل برای ایشان هزینه کردند امسال هم خود را هزینه کنند و خیلی خاطرجمع نباشد که رای گذشته را داشته باشد. روحانی در زمینه زیرساخت‌ها کار کرده ولی در سفره مردم چیزی نیامد.
حجت‌الاسلام غلامحسین نادی عضو مجمع مدرسین و محققین نیز گفت: مشکلات همچنان باقی است و مردم زیر فشار اقتصادی قرار دارند. وی افزود: شما پیام ما را به آقای روحانی برسانید و بگویید مگر نه اینکه در اسلام هر کسی  دزدی کرده باید دست او را قطع کنند،‌ چرا این مشکلات و معضلات در کشور وجود دارد؟

وطن امروز

شکایت روحانی از بذرپاش

دولت روحانی از مهرداد بذرپاش، صاحب امتیاز روزنامه «وطن‌امروز» شکایت کرد. در این شکایت که روز
23 آذرماه در دادسرای انقلاب تهران ثبت شده است، علت شکایت نهاد ریاست‌جمهوری، «توهین به رئیس‌جمهور و نشر اکاذیب» عنوان شده است. بر اساس این گزارش، یک ماه پیش از تاریخ این شکایت، 9 آبان‌ماه نیز روزنامه «وطن‌امروز» با شکایت شورایعالی امنیت ملی در دادسرای تهران احضار شد و در نهایت پس از ارائه توضیحات، به اتفاق آرای هیات منصفه مجرم شناخته نشد.

وزیر دادگستری: نجومی بگیران نباید مجازات شوند

هر چه روند رسیدگی به پرونده نجومی‌بگیران پرشتاب و جدی‌تر دنبال می‌شود، در پاستور مخالفت‌ها با این مطالبه عمومی از دستگاه قضا، جدی‌تر و قابل تامل‌تر می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز» تازه‌ترین واکنش دولتی‌ها به پرونده حقوق‌های نجومی یک روز پس از خبر حجت‌الاسلام والمسلمین  محسنی‌اژه‌ای درباره احضار نجومی‌بگیران دولتی صورت گرفت. سخنگوی دستگاه قضا روز شنبه گفت 20 نفر از نجومی‌بگیران که در میان آنان اعضای صندوق توسعه ملی نیز به چشم می‌خورند، به دادسرای تهران احضار شدند. به فاصله یک روز پس از این خبر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری به آن واکنش نشان داد و عملکرد دولت در برخورد با نجومی‌ها را «خوب» ارزیابی کرد و گفت باید از اقدامات دولت در این زمینه قدردانی کرد! او با بیان اینکه قوه‌قضائیه مسؤول عملکرد مالی دولت نیست و نباید برای نجومی‌بگیران پرونده درست و آنان را مجازات کرد، ضمن دفاع از مدیران دارای فیش نجومی، تلویحا از احضار آنان به دستگاه قضا انتقاد کرد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مصطفی‌ پورمحمدی در جمع خبرنگاران درباره موضوع فیش‌های حقوقی گفت: هیچ قوه‌ای برای قوه دیگری نمی‌تواند شرط بگذارد. وظیفه‌ای بود، دولت تلاش کرد وظیفه خود را انجام دهد که خوب هم عمل کرد. باید بدانیم قوه‌قضائیه مسؤول عملکرد مالی دولت نیست، دیوان محاسبات مسؤول است. وزیر دادگستری گفت: اگر سازمان بازرسی هم به چیزی رسیده طبق قانون پیگیری کند. همه تلاش کردیم به نظام اداری خود توجه کنیم.  پورمحمدی گفت: نظام اداری کشور باید اصلاح شود. ضعف‌های بسیاری داشته و دستاورد خوبی نداشته، همین حقوق‌ها نشان داد دستاوردمان کم بوده است. وی افزود: دولت به کم‌توجهی خود اعتراف و عذرخواهی کرد و تلاش فراوانی برای جبران انجام داد که باید قدردانی کرد. دولت با عزم جدی وارد این مساله شد، به مجلس پیشنهاداتی داد، سقف حقوق تعیین کرد که با جدیت اجرا می‌شود. وزیر دادگستری گفت: قرار است اصلاح شود نه اینکه پرونده تشکیل شود و ٥ نفر مجازات شوند مانند قاچاق و اعتیاد. باید قاچاق و اعتیاد کم شود.

«برجام» دشمنان را پررو کرده است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سردار سلیمانی، سیب و گلابی‎های برجام است که امروز در سفره ملت ما خود را نشان می‎دهد. حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‎فر در گفت‌وگو با بسیج، در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه سفر سردار سلیمانی به سوریه نقض قطعنامه 2231 است، عنوان کرد: این نوع اظهارات سیب و گلابی‎های برجام است که امروز در سفره ملت ما خود را نشان می‎دهد. وی در ادامه اظهار داشت: یکسری افراد تا قبل از موضوع مذاکرات جرأت نمی‎کردند چنین اظهارنظرهایی کنند اما امروز آمرانه می‎آیند و برای کشور ما تعیین تکلیف می‎کنند و آنها اگر یک چنین توافقاتی نکرده باشند چنین اظهارنظرهایی نمی‎کردند؛ در واقع برجام، دشمنان ما را پررو کرده است. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این مساله نشان‎دهنده این است که یک ضعفی در دیپلماسی ما وجود داشته که زمینه‌چنین برخوردهای غیرمنطقی را از ناحیه آمریکایی‎ها داریم.

امام جمعه شیراز با اشاره به تأمین امنیت در کشور:
هر دولتی با هر تفکری باید دست سپاه را ببوسد


امام‌ جمعه شیراز گفت: هر دولتی با هر تفکری که سر کار بیاید، باید دست سپاه را به‌پاس زحمات و جان‌فشانی‌های نیروهایش برای کشور ببوسد. آیت‌الله اسدالله ایمانی در نشستی به مناسبت 5 دی‌‌ماه، سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی کشور به‌فرمان امام راحل اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسداری از حریم انقلاب را در تمام ابعاد و زمینه‌ها در کشور بر دوش گرفته است و اساسنامه سپاه همین معنا را تایید می‌کند.  وی اظهار داشت: ظرفیت سپاه جوابگوی تمام مسؤولیت‌ها بدون کم‌وکاست است و هر جا در این نظام کاری زمین می‌ماند، سپاه به زیبایی آن کار را دنبال می‌کند و با تدبیر مناسب جواب آن کار زمین‌مانده را می‌دهد. آیت الله ایمانی با اشاره به آسیب‌های مربوط به هواپیماربایی و... خاطرنشان کرد: پس از سپردن مسؤولیت فرودگاه‌ها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرمان امام راحل، امنیت کامل در این بخش حاصل شد و 32 سال بدون حادثه کار را پیش بردن، نشان از توانمندی‌های بالای سپاه دارد. وی گفت: هر دولتی روی کار بیاید با هر تفکری، باید دست سپاه را ببوسد، چراکه این ارگان انقلابی با تمام توان در خدمت مردم و کشور بوده است و دولت‌ها به سپاه نیاز دارند.

نمایندگان: هزینه ها به حساب قوه قضائیه واریز شده نه حساب شخصی

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه علی لاریجانی، رئیس مجلس چندی پیش طی جلسه‌ای با آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه خواستار شفاف‌سازی حساب‌های قوه قضائیه شدند. به گزارش فارس، در این نشست اسناد و مدارک مربوط به حساب‌های قوه قضائیه در اختیار نمایندگان قرار داده شد که در نهایت حاضران در نشست به این جمع‌بندی رسیدند که هزینه‌های این قوه تماماً به‌ حساب قوه قضائیه واریز شده، نه حساب شخصی. بر این اساس در حاشیه این نشست نمایندگان حاضر در جلسه بیانیه‌ای صادر کردند که در متن آن تأکید شد تمام پول‌ها به‌حساب قوه قضائیه واریز شده و هیچ حساب شخصی در این بین وجود نداشته است.

امروز؛ آغاز رزمایش پدافند هوایی ارتش

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: رزمایش بزرگ پدافند هوایی ارتش (مدافعان آسمان ولایت حق) از امروز دوشنبه به مدت ۵ روز در جنوب کشور آغاز می‌شود. به گزارش تسنیم، امیر فرزاد اسماعیلی در نشست خبری گفت: این رزمایش در وسعتی معادل 496 هزار کیلومتر مربع در گستره اهواز، شیراز تا کرمان، بوشهر، هرمزگان، جزایر سه‌گانه، جزیره کیش و جزیره خارک و در تمام مرزهای هوایی این مناطق برگزار می‌شود. وی افزود: در این رزمایش سراسری و مشترک، یگان‌های پدافند هوایی ارتش، سپاه (نیروهای هوافضای سپاه) یگان کنترل عملیاتی نداجا، توپخانه‌های ارتش و سپاه، یگان‌هایی از بسیج و نیروی انتظامی و همچنین جنگنده‌های F4 نیروی هوایی ارتش مشارکت خواهند داشت. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ادامه داد: در این رزمایش سامانه‌های راداری، شنود الکترونیکی و موشکی (ارتفاع پایین، ارتفاع متوسط و ارتفاع بالا) در طیف‌های مختلف فرکانسی توسط ارتش و سپاه به کار گرفته خواهد شد. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اظهار داشت: در این رزمایش همچنین حجم بالایی از شلیک‌ها را خواهیم داشت که این شلیک‌ها پس از کشف هدف توسط قرارگاه پدافند هوایی به سوی دشمن فرضی انجام می‌شود. وی  درباره احتمال تست سامانه موشکی S300 در این رزمایش تأکید کرد: در رزمایش تنها از سامانه‌های بومی استفاده خواهیم کرد البته S300 نیز متعلق به مردم ایران است ولی این سامانه به محض گسترش در غیر از این رزمایش و در بقیه تاکتیک‌ها تست خواهد شد.

ایران

اعتراض متهمان پرونده متعرضین سفارت عربستان به حکم دادگاه

وکیل چند نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان گفت: از مجموع 20 متهم این پرونده، آن دسته از افرادی که تبرئه شدند یا حکم به حبس تعلیقی گرفتند، اعتراض نکردند و پنج نفر که به 6 ماه حبس محکوم شده بودند، به رأی دادگاه اعتراض کردند.  مصطفی شعبانی در گفت‌و‌گو با تسنیم افزود: پرونده هنوز به دادگاه تجدید نظر ارسال نشده زیرا حکم یکی از متهمان به صورت غیابی صادر شده بود که آن فرد تقاضای واخواهی کرد و باید تعیین تکلیف شود. به گفته شعبانی، جلسه رسیدگی به واخواهی این متهم، 29 آذر برگزار شد و طی روزهای آینده دادگاه تصمیم خود را اعلام می‌کند.

توئیت «آشنا» درباره حلب و برجام


حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در توئیتر خود با اشاره به آزادسازی حلب نوشت: «آیا میان برجام (رفع تحریم‌های هسته‌ای ایران) و موفقیت ارتش سوریه در آزادسازی حلب از اشغال تروریست‌ها، رابطه‌ای وجود ندارد؟»

گزارش خبرگزاری فرانسه از کریسمس در ایران

خبرگزاری فرانسه در آستانه جشن کریسمس، گزارشی را از وضعیت مسیحیان در ایران منتشر کرد. به گزارش عصر ایران، در این گزارش به وضعیت مناسب زندگی مسیحیان توأم با امنیت و آزادی کامل برگزاری مناسک مذهبی‌شان اشاره شده و از مسیحیت در کنار دو دین کلیمی و زرتشتی به عنوان ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نام برده شده است.  خبرگزاری فرانسه نوشته است مناطقی از تهران در سال‌های گذشته در آستانه کریسمس حال و هوای دیگری می‌گیرد و خریدهای شب عید مسیحیان در کنار کاج‌های تزئینی کریسمس به چشم می‌خورد. حتی در این مناطق می‌توان بابانوئل هم دید. در این گزارش با «رمزی گارمو»، اسقف اعظم مسیحیان آشوری- کلدانی (کاتولیک) در ایران نیز مصاحبه شده است.  اسقف اعظم گارمو که مقر فعالیت او کلیسای حضرت یوسف (سنت جوزف) در تهران است، به این خبرگزاری گفته است: ایران همچون جزیره‌ای امن برای زندگی مسیحیان در منطقه‌ (خاورمیانه) است که مسیحیان در همه سوی آن مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. او گفته است: «خدا را شکر؛ ما در صلح و امنیت زندگی می‌کنیم، اما همسایگان ما در غم و اندوه و خشونت بسر می‌برند. ما امشب (در مراسم جشن کریسمس در کلیسای حضرت یوسف) برای آنها دعا می‌کنیم.»

دیدار نمایندگان با آیت الله آملی
درباره حساب‌های قوه قضائیه


جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه علی لاریجانی رئیس مجلس چندی پیش طی جلسه‌ای با آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه خواستار شفاف‌سازی حساب‌های قوه قضائیه شدند.به گزارش فارس، در این نشست اسناد و مدارک مربوط به حساب‌های قوه قضائیه در اختیار نمایندگان قرار داده شد که درنهایت حاضرین در نشست به این جمع بندی رسیدند که هزینه‌های این قوه تماماً به‌حساب قوه قضائیه واریز شده، نه حساب شخصی.‌

جمهوری اسلامی


قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین: اصولگرایان به دنبال کاهش تکثر کاندیداها هستند

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین گفت: جریان اصولگرا به دنبال آن است که از تکثر کاندیداها کاسته شود و این تکثری که وجود دارد به وحدت بیانجامد.
به گزارش ایرنا، «محمد ناظمی اردکانی» با بیان این مطلب افزود: اصولگرایان در این زمینه ساز و کارهایی را مد نظر دارند و تلاش می‌شود که این موضوع محقق شود.
قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین به انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 اشاره کرد و گفت: در صف آرایی‌هایی که در این ارتباط شکل می‌گیرد دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب - اعتدالیون نقش مهمی دارند.
وی ادامه داد: تدابیری که اندیشیده می‌شود در امتداد جریان اصولگرا در انتخابات مجلس در سال 94 بود که امید است این تجربه به صورت کامل‌تر در ارتباط با ریاست جمهوری شکل گیرد.
وی گفت: جمع منتخبی فکر، کار و تلاش می‌کنند و تلاش گسترده‌ای را انجام می‌دهند که جمعی که همواره در انتخابات جریان‌های سیاسی نقش اصلی و عمده را داشتند یک جمع گسترده‌ای را از اصولگرایان تدارک خواهند دید از تهران و استان‌ها که این جمع، برگزیدگانی داشته باشد که به هر کاندید واحدی که رسیدند اصولگرایان همگی حمایت کنند و خبر آن در روزهای آتی منتشر خواهد شد.
ناظمی اردکانی افزود: اما جریان اصلاح طلب و اعتدالیون تقریبا و یا تحقیقا بر روی ریاست جمهوری به اجماع رسیده‌اند و روحانی کاندیدای آنها خواهد بود، اما این دغدغه را دارند که در مورد پیروزی او به قطعیت نرسیده‌اند.
این فعال اصولگرا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: انتخابات آمریکا در سرنوشت انتخابات ایران بی‌تاثیر نیست و سایه خود را خواهد انداخت.
قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در خصوص به اجماع رسیدن در مورد یک کاندیدا، به انتخابات اخیر مجمع استانداران اشاره کرد و افزود: هیات رئیسه این مجمع از بدو تاسیس در اختیار اصلاح طلبان بود.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کرد

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر دیروز (یکشنبه) با حضور در مجموعه سرچشمه تهران و در جمع خبرنگاران با قرائت بیانیه‌ای رسماً اعلام موجودیت کردند.
دربخشی از بیانیه اعلام موجودیت این جبهه که توسط مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه قرائت شد، آمده است:ما، جمعی از دردمندان و دغدغه‌داران، با توکل بر خدای متعال و امیدوار به نصرت الهی و با آگاهی از قدرت و توانمندی‌های کشور و ظرفیت‌های بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی و با علم به فرصت‌های فراوان منطقه‌ای و بین‌المللی و با اعتماد به ظرفیت عظیم ملت ایران، پیش قدم شده و با اعلام افراد زیر به عنوان پایه‌گذاران این حرکت از تمامی نیروهای انقلاب، دردمندان و دلسوزان، صاحبان اندیشه و اراده، از اقشار مختلف مردم در پهنه جغرافیای کشور عزیزمان ایران، دعوت می‌کنیم در این جهاد مقدس شرکت کنند و در یک جبهه فراگیر و مردمی برای کارآمدسازی نظام اجرایی کشور، تحول در وضعیت اقتصادی مردم، مبارزه با فساد و هموار کردن مسیر پیشرفت و عدالت متحد شوند.
«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که عنوان این حرکت مردمی و خیزش عمومی است، در نخستین گام به تشکیل «مجمع مردمی نیروهای انقلاب» همت خواهد گماشت. این مجمع که برخاسته از متن نیروهای مومن و انقلابی سراسر کشور است، با توجه به انتخابات پیش‌رو که با عنایت به شرایط کشور، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود، در فرآیندی مشارکتی و مبتنی بر مردم‌سالاری، خط مشی سیاسی و اهداف و برنامه‌های جبهه را معین و اعلام خواهد نمود.
هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» به ریاست حجت‌الاسلام محمدحسین رحیمیان تشکیل شده و اعضای آن آقایان یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و خانم مرضیه وحید دستجردی هستند.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار: روحانی منتظر گزینه‌های زیر خاکستر رقیب باشد


یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت:‌ با توجه به اینکه تنها کاندیدای قطعی برای انتخابات آینده حسن روحانی است، باید انتظار داشت که جریان رقیب گزینه زیر خاکستری را در آینده برای رقابت با وی معرفی کند.
پیام مجرد در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت رعایت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی اظهار کرد: حضور همه جریان‌های سیاسی و اقشار مختلف مردم در انتخابات یکی از اصلی‌ترین ضرورت‌هایی است که باید در هر انتخابات به آن توجه کرد؛ اگر اخلاقیات درعرصه سیاسی به ویژه در دوران انتخابات رعایت نشود، این امر محقق نمی‌شود.
وی ادامه داد: اگر اختلافات سیاسی از حد رقابت سالم بگذرد و به سیاه نمایی‌ها برسدو شاهد بگم بگم‌های گذشته باشیم،‌ به جای نشاط سیاسی و جذب حداکثری مردم برای حضور ملت در انتخابات دافعه ایجاد می‌شود.
این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین خاطر نشان کرد: هر جریان و گروه سیاسی که می‌خواهد وارد عرصه انتخابات شود، باید آرمان‌های انقلاب و قوانین اساسی جمهوری اسلامی ایران را مدنظر قرار دهد. تخریب و سیاه نمایی یکی از مهمترین دلایلی است که نه تنها خود سیاست مداران، بلکه مردم را هم از پایبندی به نظام دلسرد می‌کند.
رئیس شاخه جوانان حزب اسلامی کار همچنین در ارتباط با فضای سیاسی فعلی کشور، گفت:‌ با توجه به درپیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا متاسفانه باید بگوییم که نسبت به دوره‌های پیشین یعنی خرداد 92 و اسفند 94 فضای انتخابات هنوز گرم نشده است.

8 دی نشست اعضای مرکزی حزب همبستگی برگزار می‌شود


عضو شورای مرکزی حزب همبستگی گفت: روز چهارشنبه 8 دی، اعضای شورای مرکزی حزب همبستگی با یکدیگر دیدار و در مورد فعالیت‌های انتخاباتی گفت‌و‌گو می‌کنند.
محمدرضا همایونی از اعضای شورای مرکزی حزب همبستگی در گفت‌و‌گو با ایلنا، ادامه داد: در این گردهمایی اعضای شورای مرکزی حضور خواهند داشت و برنامه‌ریزی‌های نیز در ارتباط با فعالیت حزب صورت خواهد گرفت.
او گفت: در این گردهمایی اعضای شورای مرکزی حضور خواهند داشت و برنامه‌ریزی‌های نیز در ارتباط با فعالیت حزب صورت خواهد گرفت.
همایونی خاطرنشان کرد: در گردهمایی روز چهارشنبه مسائل و فعالیت‌های انتخاباتی حزب نیز بررسی می‌شود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی استعفا کرد


عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از استعفای رسول منتجب نیا قائم مقام این حزب خبر داد و گفت: شورای مرکزی حزب جمعه اینده در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.
محمد صادق جوادی ‌حصار در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: استعفای قائم مقام حزب اعتماد ملی امری است که به نظر ما مقبول نیست چرا که اختلاف نظر در همه مجموعه‌ها به وجود می‌آید، این اختلاف نظر در حزب اعتماد ملی نیز بوجود آمده است.
وی ادامه داد: آقای منتجب نیا به‌رغم همه تلاش‌ها و کوشش‌های دوستان اعلام کرده است با این شرایط حاضر به ادامه همکاری نیست و کوشش اعضای شورای مرکزی برای انصراف وی تا کنون به نتیجه نرسیده است.
مسئول کمیته مناطق حزب اعتماد ملی گفت: تعاملات و گفت‌و‌گوهایی در این هفته صورت می‌گیرد و از خانواده دبیرکل حزب اعتماد ملی خواهش کردیم در این زمینه وساطت کنند تا از تصمیم خود منصرف شود.
جوادی حصار افزود: آنچه تا کنون اتفاق افتاده این بوده که آقای منتجب نیا دو مرحله طی دو ماه گذشته نامه‌هایی به دبیرکل حزب اعتماد ملی نوشته است و وی در مجموع، پاسخ داده چون دسترسی به اخبار و اطلاعات ندارم هر نوع تصمیم درباره این مساله را به عهده شورای مرکزی می‌گذارم.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم آقای منتجب نیا همچنان به عنوان قائم مقام حزب اعتماد ملی باقی بماند ولی اگر خواهش ما به نتیجه نرسد چاره‌ای نداریم در شورای مرکزی برابر قوانین حزبی و نظر اکثریت شورا برای شیوه اداره حزب تصمیم بگیریم.

کمالی: درباره حمایت از نامزد خاصی تصمیم نگرفته‌ایم


دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: ما تابع شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هستیم و هر تصمیمی که این شورا در مورد گردهمایی و حمایت از نامزدی خاصی بگیرد، می‌پذیریم.
حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با ایلنا درباره فعالیت‌های انتخاباتی این حزب گفت: حزب اسلامی کار نیز مانند سایر احزاب در ماه‌های منتهی به انتخابات فعالیت خواهد داشت و تصمیمات خود را بر مبنای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گیریم و خارج از این شورا فعالیتی نخواهیم داشت.
او در پاسخ به این سوال که آیا حزب اسلامی کار کنگره و یا گردهمایی خواهد داشت یا خیر، عنوان کرد: ما تابع شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هستیم و هر تصمیمی که این شورا بگیرد در ارتباط با گردهمایی و یا نشست و کنگره ما نیز همان را انجام خواهیم داد.
دبیرکل حزب اسلامی کار خاطرنشان کرد: درحال حاضر تصمیمی درباره حمایت از نامزد خاصی گرفته نشده است و ما منتظر جمع‌بندی سایر احزاب هستیم.

شرق

حمايت ١٦٦ نماينده از منشور حقوق شهروندي


ایرنا: ١٦٦ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از رئیس‌جمهوری برای تدوین منشور حقوق شهروندی حمایت و قدردانی کردند. این بیانیه را احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هيئت‌رئیسه مجلس، در پایان جلسه علنی نوبت صبح یکشنبه قرائت کرد. در این بیانیه، تصریح شده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قدردانی از رئیس‌جمهوری محترم برای اهتمام ویژه ایشان برای تهیه و تدوین منشور حقوق شهروندی، به همه مقامات و اندیشمندانی که در این زمینه دولت محترم را یاری کرده‌اند، ضمن حمایت از این منشور آمادگی خود را برای کمک به تهیه، تدوین و تصویب تصمیم ‌سازوکارهای لازم برای اجرای این طرح مهم اعلام می‌داریم. رئیس‌جمهوری در ٢٩ آذر امسال در آيینی که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، از منشور حقوق شهروندی رونمایی و آن را برای اجرا به دستگاه‌های زیرمجموعه قوه مجریه ابلاغ کرد. وی همچنین از دیگر قوا درخواست کرد دولت را برای اجرای این منشور، یاری کنند.

پویش حمایت از  سؤال آقای علم‌الهدی


شرق: عبدالله رمضان‌زاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آقای علم‌الهدی از دولت پرسیده‌اند پول فروش نفت چه شده است؟ ما هم از دولت می‌خواهیم رسما اعلام کند درآمد حدود ٩٠٠میلیارد دلاری نفت در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۵ چگونه هزینه شده است؟ سخنگوی دولت اصلاحات عنوان این پست را پویش حمایت از سؤال آقای علم‌الهدی اعلام کرده است.

وزير احمدي‌نژاد: 
اصولگرايان مهره سوخته‌اند


خبرآنلاين: پرويز كاظمي، وزير دولت احمدي‌نژاد، گفت:  هر کسی از اردوگاه اصولگرایان بیاید، عملا با اقبال عمومی مواجه نخواهد بود و مهره سوخته‌ای می‌شود. حتی برخی آقایان که قابلیت‌هایی دارند، شاید تمایل نداشته باشند معرفی‌شده از طیف و جناح اصولگرا لقب بگیرند. در انتخابات مجلس نیز می‌گفتم از ٣٠ نماینده منتخب تهران، ٢٠ نفر از ائتلاف امید و ١٠ نفر از اصولگرایان خواهند بود؛ اما صددرصد لیست امید رأی آورد؛ حال آنکه هیچ کسی در کشور چنین تحلیلی نداشت که نتیجه این‌طور رقم بخورد. این نتیجه حاصل یک‌سری بازخوردها و عملکردهاست.

بازرسی کمیسیون اصل ۹۰ از دانشگاه علوم پزشکی شیراز


پایگاه اطلاع‌رسانی فراکسیون امید (فام نیوز): بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، از ورود این کمیسیون به پرونده دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پس از پایان بررسی لایحه برنامه ششم خبر داد. به گفته او، پس از پایان بررسی لایحه برنامه ششم، بازرسی کمیسیون اصل ۹۰ از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام خواهد شد. در سال‌های اخیر، پرونده‌های متعدد شکایت دانشگاه از منتقدان مدیریت مجموعه منجر به تشکیل پرونده در محاکم قضائی و احضار تعداد زیادی از دانشجویان به وزارت اطلاعات شده و احکامی مانند اخراج از دانشگاه، تعلیق و حتی صدور حکم زندان برای دانشجویان، نتیجه برخوردهای مدیریت فعلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با منتقدان خود بوده است. البته از مدیری که عضو جبهه پایداری است، انتظاری بیش از این‌ نمی‌توان داشت.

اعتراض متهمان پرونده سفارت عربستان به حکم دادگاه


تسنیم: پنج نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان که به شش ماه حبس محکوم شده بودند، به حکم شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت اعتراض کردند. مصطفی شعبانی، وکیل چند نفر از متهمان گفت: از مجموع ٢٠ متهم این پرونده، آن دسته از افرادی که تبرئه شدند یا حکم به حبس تعلیقی گرفتند، اعتراض نکردند و پنج نفر که به شش ماه حبس محکوم شده بودند، به رأی دادگاه اعتراض کردند. پرونده هنوز به دادگاه تجدیدنظر ارسال نشده؛ زیرا حکم یکی از متهمان، به صورت غیابی صادر شده بود که آن فرد تقاضای واخواهی کرد و باید تعیین تکلیف شود.

تجمع جمعی از زمین‌داران پردیس مقابل مجلس


ایرنا: جمعی از زمین‌داران پردیس در اعتراض به قصد سازمان منابع طبیعی برای ابطال سندهای مالکیت این زمین‌ها یکشنبه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. یکی از این تجمع‌کنندگان گفت: سازمان منابع طبیعی قصد ابطال سند زمین‌های ما در فاز شش پردیس را دارد که این موضوع مشکلات زیادی را برای زمین‌داران ایجاد کرده است. او افزود: این در حالی است که ما سند رسمی مالکیت این زمین‌ها را داریم ولی سازمان منابع طبیعی می‌خواهد آن را ابطال کند. این تجمع‌کنندگان خواستار رسیدگی به مشکلاتشان از سوی مجلس شورای اسلامی شدند. 


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات